Scenariusz.docx

(24 KB) Pobierz

Scenariusz w grupie 3-4 letniej

Ptasie obyczaje.

Zapis w dzienniku:

„Szukamy swojego gniazda” – zabawa ruchowa.

„Gdzie kto mieszka” – poznanie niektórych ptaków i ich gniazd (jaskółka, bocian, szpak), porównanie materiałów, konstrukcji, poznanie mieszkańców.

„Bocian i żabki” – zabawa ruchowa.

Cele ogólne:

- rozwianie koncentracji uwagi;

- współdziałanie w grupie poprzez wspólne zabawy;

- poszerza wiedzę o ptakach żyjących w naturalnym środowisku;

Cele szczegółowe: (Dziecko:)

- bogaci swoją wiedzę o ptakach,

-czerpie radość z zabawy ruchowej,

- bawi się bezpiecznie,

- znajduje szybko swoje miejsce,

Formy pracy:

- indywidualna, zbiorowa, grupowa

Metody:

- słowna: przekazywanie treści żywym słowem związanym z tematem;

- czynna: działania dzieci;

- oglądowa: obserwacja ilustracji;

Środki dydaktyczne:

- ilustracja słupa telegraficznego, domu mieszkalnego oraz drzewa;

- zdjęcia lub ilustracje: gniazda bocianiego, jaskółczego oraz szpaka;

- sylwety: bociana, jaskółki, szpaka;

- obręcze gimnastyczne, bębenek;

 

 

1.”Szukamy swojego gniazda” – zabawa ruchowa.

Nauczyciel rozkłada na podłodze kolorowe obręcze – ptasie gniazda. Następnie dzieci zajmują wszystkie „gniazda”. Na sygnał „Lecimy do lasu” – wszystkie ptaki” wychodzą z obręczy i „latają po lesie”. Na uderzenie w bębenek – ptaszki wracają do gniazd.

 

2.”Gdzie kto mieszka” – poznanie niektórych ptaków i ich gniazd.

Nauczyciel pokazuje i wiesza na tablicy trzy duże ilustracje: słupa telegraficznego, domu mieszkalnego oraz drzewa. Tłumaczy dzieciom, ze w każdym z tych miejsc inny ptak buduje miejsce, które jest jego domem, czyli gniazdo. Dzieci zgadują gdzie te gniazda mogą się znajdować i jak wyglądać. Następnie nauczyciel przyczepia w odpowiednim miejscu na poszczególnych ilustracjach zdjęcia lub ilustracje: gniazda bocianiego, jaskółczego oraz gniazda szpaka, tłumacząc przy tym , z czego są zrobione i w jaki sposób ptaki je budują. Dzieci próbują zgadnąć, które gniazdo jest najbardziej wytrzymałe, w którym zmieści się najwięcej piskląt. Na koniec nauczyciel pokazuje sylwetki bociana, jaskółki i szpaka, a dzieci próbują dopasować je do gniazd.

 

3.”Bocian i żabki” – zabawa orientalno-porządkowa.

Dzieci – żabki, skaczą po dywanie, mówiąc przy tym „Kum, kum”. Jedno z nich – bocian – stoi poza dywanem i głośno mówi „Kle, kle”. Na hasło nauczyciela „Bocian na łące” – „bocian” wbiega na dywan i łapie „żabki”, które nie zdążyły się przed nim schronić w stawie. Te dzieci, które zostały złapane zostają bocianami. Zabawa kończy się, gdy wszystkie żabki zostają złapane.

Bębenek, obręcze;

 

 

 

 

 

Ilustracja słupa telegraficznego, domu mieszkalnego oraz drzewa; ilustracje gniazd; sylwety ptaków;

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin