nauka zwodu pojedyńczego przy prowadzeniu piłki.doc

(44 KB) Pobierz
Temat: Nauka i doskonalenie obrotów

Paweł Spyra gr.2b

 

Temat: Nauka zwodu pojedynczego przy prowadzeniu piłki

 

Cele główne:

 

Umiejętności:                             nauka zwodu pojedynczego przy prowadzeniu piłki

Sprawność motoryczna              różnicowanie ruchów ,dokładność

Wiadomości                            uczeń wie co to znaczy rzut wolny pośredni

Akcent wychowawczy :         zachowanie się zwycięzców i pokonanych

Czas:                                       45 min.

Sprzęt:                                          piłki do piłki nożnej , szarfy

Liczba ćwiczączych                            13 osób

Wiek:                                                        10-11 lat

Miejsce :                                           sala gimnastyczna.

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas trwania

Uwagi organiz.-porządkowe

1.Organizacja

grup

- sprawdzenie obecności , przygotowanie sprzętu

2 min

Pamiętając o bezpieczeństwie uczniowie zdemują zegarki,łańcuszki.

2.Motywacja do zajęć

podanie tematu zajęć

pokaz i omówienie poprawnej techniki zwodu pojedynczego przy prowadzeniu piłki

 

 

 

2 min.

W szeregu

 

3.Rozgrzewka

-zabawa ożywiająca „wybijanka”- ćw.na ograniczonym obszarze prowadzą piłkę starając się wybijać piłkę partnerowi.ćw, któremu wybito piłkę wykonuje 3 podpory przodem na piłce.

-prowadzenie piłki na ograniczonym terenie ,wewnetrzną – zewnetrzną czescia stopy-raz LN raz PN , podeszwą

-piłka na parę odl.2-3m trucht z piłkami wokół boiska w dwójkach , podania piłki wewnętrzną częścią stopy , po przyjęciu bez przyjęcia , podanie i zmiana miejsc , osoba z pary prowadzi piłkę na wprost następnie wypuszcza piłkę partner ustawiony za plecami wyskakuje za pleców dobiega do piłki przyjmuje i wykonuje to samo co partner wczesniej

-każdy z piłkami

-postawa stojąc w lekkim rozkroku, piłka w dłoniach –obszerne krążenia piłki wokół T

-j.w piłka w dłoni –wymachy ramion na boki z równoczesnym przekładaniem piłki z ręki do ręki

-w postawie rozkrocznej opad T w przód , piłka w dłoni –j.w skrtoskłony

-postawa w szerokim rozkroku-przekładanie piłki między nogami”ósemka”

-j.w toczenie piłki po „ósemce”

-podpór leżąc przodem, jedną dłonia na piłce –wykonanie pompki ,przetoczenie piłki pod drugą dłoń, wykonaie pompki

-siad równoważny , piłka w dłoniach –skurcz nóg do klatki piersiowe z równoczesnym przekladnie piłki wokół ud.    

12 min

 

 

 

 

                                 

                                           

 

 

                                                

 

 

 

 

4.Kształto anie

umiejetnośi

doskonalene

rozwijanie

umiejetnośi

-Pokaz i objaśnienie zwodu pojedynczego przy prowadzeniu piłki

-wykonanie zwodu w miescu,truchcie,biegu

-Ćw.w dwójkach

-bieg i wykonie zwodu  przy nieruchomym przeciwniku bez piłki i z piłką

-j.w bieg naprzeciwko siebie wykonanie zwodu bez piłki , z piłką

-zabawa „kto szybszy”każdy z piłkami usawieni po obwodzie koła, każdy ma pod porządkowany swój numer od 1-3 na sygnał N 1 2 lub 3 bieg z piłką  zgodnie ze ruchem ze wsk.zegara obiega koło i zatrzymuje się na swoim miejscu

j.w slalom miedzy uczestnikami zabawy!

-w dwójkach ustwienia tak jak na rysunku A prowadzi piłkę wykonuje zwod przed przciwnikim nastepnie B biegnie na miejsce partnera A i otrzymuje podanie od partnera A., B przyjmuje piłke i wykonuje to samo!

-j.w podanie półgórne

-w czwórkach ustawieni jak na rysunku.

A1 i A2 prowadzą piłke w kierunku analogicznie do B1 i B2 mijają zwodem wykonuja podanie do A2 do B1 natomiast A1 do B2, B1 i B2 wcześniej ustawili się w miejscu A1 i A2

- prowadzenie piłki zwód przed tyczką wyprowadzenie piłki i uderzenie , strzał na bramkę prostym podbiciem.

-jw. Z przeciwnikiem w miejscu tyczki

-Gra 4x4 –dowolna gra z zastosowaniem poznanych elementów technicznych(prowadzenie,uderzenie,zwody i.td)

 

 

 

„„

23min

-korekta błędów przez N

-zwracamy uwagę na poprawność wykonywanie poszczeólnych faz zwodu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-nie można prowadzic pilki

5.Uspokojenie

organizmu korekcja postawy

-cw. Uspokajajace

-zonglerka

-cw gibkosciowe

3 min

 

6.Czynnosci

  organizacyjno-

  wychowawcze

-sprzątanie przyborów

-podsumowanie lekcji

-pożegnanie

2 min

-wszyscy uczniowie 

w siadzie

 

7.Nastawienie do

   zajęć  

   pozalekcyjnyh

-zachęcenie uczniów do czynnego udziału w  

  zajęciach pozalekcyjnych

1 min

 

             

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin