Paweł Spyra gr.2b
Temat: Nauka zwodu pojedynczego przy prowadzeniu piłki
Cele główne:
Umiejętności: nauka zwodu pojedynczego przy prowadzeniu piłki
Sprawność motoryczna : różnicowanie ruchów ,dokładność
Wiadomości: uczeń wie co to znaczy rzut wolny pośredni
Akcent wychowawczy : zachowanie się zwycięzców i pokonanych
Czas: 45 min.
Sprzęt: piłki do piłki nożnej , szarfy
Liczba ćwiczączych 13 osób
Wiek: 10-11 lat
Miejsce : sala gimnastyczna.
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas trwania
Uwagi organiz.-porządkowe
1.Organizacja
grup
- sprawdzenie obecności , przygotowanie sprzętu
2 min
Pamiętając o bezpieczeństwie uczniowie zdemują zegarki,łańcuszki.
2.Motywacja do zajęć
podanie tematu zajęć
pokaz i omówienie poprawnej techniki zwodu pojedynczego przy prowadzeniu piłki
2 min.
W szeregu
3.Rozgrzewka
-zabawa ożywiająca „wybijanka”- ćw.na ograniczonym obszarze prowadzą piłkę starając się wybijać piłkę partnerowi.ćw, któremu wybito piłkę wykonuje 3 podpory przodem na piłce.
-prowadzenie piłki na ograniczonym terenie ,wewnetrzną – zewnetrzną czescia stopy-raz LN raz PN , podeszwą
-piłka na parę odl.2-3m trucht z piłkami wokół boiska w dwójkach , podania piłki wewnętrzną częścią stopy , po przyjęciu bez przyjęcia , podanie i zmiana miejsc , osoba z pary prowadzi piłkę na wprost następnie wypuszcza piłkę partner ustawiony za plecami wyskakuje za pleców dobiega do piłki przyjmuje i wykonuje to samo co partner wczesniej
-każdy z piłkami
-postawa stojąc w lekkim rozkroku, piłka w dłoniach –obszerne krążenia piłki wokół T
-j.w piłka w dłoni –wymachy ramion na boki z równoczesnym przekładaniem piłki z ręki do ręki
-w postawie rozkrocznej opad T w przód , piłka w dłoni –j.w skrtoskłony
-postawa w szerokim rozkroku-przekładanie piłki między nogami”ósemka”
-j.w toczenie piłki po „ósemce”
-podpór leżąc przodem, jedną dłonia na piłce –wykonanie pompki ,przetoczenie piłki pod drugą dłoń, wykonaie pompki
-siad równoważny , piłka w dłoniach –skurcz nóg do klatki piersiowe z równoczesnym przekladnie piłki wokół ud.
12 min
4.Kształto anie
umiejetnośi
doskonalene
rozwijanie
-Pokaz i objaśnienie zwodu pojedynczego przy prowadzeniu piłki
-wykonanie zwodu w miescu,truchcie,biegu
-Ćw.w dwójkach
-bieg i wykonie zwodu przy nieruchomym przeciwniku bez piłki i z piłką
-j.w bieg naprzeciwko siebie wykonanie zwodu bez piłki , z piłką
-zabawa „kto szybszy”każdy z piłkami usawieni po obwodzie koła, każdy ma pod porządkowany swój numer od 1-3 na sygnał N 1 2 lub 3 bieg z piłką zgodnie ze ruchem ze wsk.zegara obiega koło i zatrzymuje się na swoim miejscu
j.w slalom miedzy uczestnikami zabawy!
-w dwójkach ustwienia tak jak na rysunku A prowadzi piłkę wykonuje zwod przed przciwnikim nastepnie B biegnie na miejsce partnera A i otrzymuje podanie od partnera A., B przyjmuje piłke i wykonuje to samo!
-j.w podanie półgórne
-w czwórkach ustawieni jak na rysunku.
A1 i A2 prowadzą piłke w kierunku analogicznie do B1 i B2 mijają zwodem wykonuja podanie do A2 do B1 natomiast A1 do B2, B1 i B2 wcześniej ustawili się w miejscu A1 i A2
- prowadzenie piłki zwód przed tyczką wyprowadzenie piłki i uderzenie , strzał na bramkę prostym podbiciem.
-jw. Z przeciwnikiem w miejscu tyczki
-Gra 4x4 –dowolna gra z zastosowaniem poznanych elementów technicznych(prowadzenie,uderzenie,zwody i.td)
„„
23min
-korekta błędów przez N
-zwracamy uwagę na poprawność wykonywanie poszczeólnych faz zwodu
-nie można prowadzic pilki
5.Uspokojenie
organizmu korekcja postawy
-cw. Uspokajajace
-zonglerka
-cw gibkosciowe
3 min
6.Czynnosci
organizacyjno-
wychowawcze
-sprzątanie przyborów
-podsumowanie lekcji
-pożegnanie
-wszyscy uczniowie
w siadzie
7.Nastawienie do
zajęć
pozalekcyjnyh
-zachęcenie uczniów do czynnego udziału w
zajęciach pozalekcyjnych
1 min
Aguuul6