Smoleńsk 2010.doc

(29 KB) Pobierz
Smoleńsk 2010 – przebudowa salonki Relacja świadka

Smoleńsk 2010 – przebudowa salonki Relacja świadka

 

http://stan35.salon24.pl/582575,smolensk-2010-przebudowa-salonki-relacja-swiadka

.05 21:21 Odsłon: 1582 (w tym z lubczasopism 4) 11 Komentuj

 

Z Raportu KBLLP:

"W dniu 06.04.2010 r. na polecenie Szefa Techniki Lotniczej 36 splt nakazano zmianę konfiguracji wnętrza samolotu z 90 na 100 miejsc dla pasażerów (rys. 1). Zmiana ta dotyczyła trzeciego salonu. Zgodnie z obowiązującą dokumentacją w tej części samolotu powinny znajdować się cztery dwuosobowe kanapy w dwóch rzędach i dwa stoły pomiędzy nimi. W miejsce zdemontowanego wyposażenia zamontowano trzy rzędy po sześć siedzeń jednoosobowych (po trzy z lewej i prawej strony samolotu). Zmiana ta zwiększyła liczbę miejsc siedzących w trzecim salonie z 8 na 18. Zwiększenie ogólnej liczby miejsc z 90 na 100 miało wpływ na zmianę wyważenia samolotu." - strona 57 raportu komisji Millera.

Na stronie 57 zamieszono fotokopię wpisu w „Książce obsługi statku powietrznego Tu-154M nr 101 (90A837)” o wykonaniu przebudowy trzeciego salonu z 8 na 18 miejsc w dniu 06.04.2010 r., natomiast na stronie 58 przedstawiono w sposób graficzny zmiany, jakim zostały poddany pokład samolotu Tu-154M nr 101 (90A837).

Zgodnie z ustaleniami KBWLLP zmian tych miano dokonać nielegalnie, wbrew obowiązującym procedurom.

W dniu 10.04.2010 roku , na antenie TVP Info przeprowadzono rozmowę z dziennikarzem tej stacji w tamtym czasie(obecnie dziennikarzem RMF FM), panem Grzegorzem Kwolkiem, który miał lecieć tym samolotem TU154m, towarzyszyć premierowi Tuskowi w podróży do Pragi w dniu 8.04.2010 roku , lecącemu na spotkanie przywódców państw Europy Środkowo Wschodniej z prezydentem Obamą

Rozmowa miała miejsce(rozpoczęła się) o godzinie 11:28(na czołówce stacji) i podczas jej trwania Pan G.Kwolek opisywał swe wrażenia z tej podróży. Pod koniec rozmowy, gdy prowadzący wspomniał o doniesieniach na temat liczby ofiar i rozbieżnościach w tej materii(132 – strona rosyjska, 88 - Paszkowski ), Pan Kwolek zaczął opisywać wyposażenie tego samolotu mówiąc o salonce dla Prezydenta, drugiej salonce dla ministrów i tradycyjnej części pasażerskiej. Przypomniał, ze my mamy dwa takie samoloty, różniące się wyposażeniem i że jedna jest luźniejsza zwana wersją prezydencką i druga ciaśniejszą zwaną premierowską i dodał, ze zapewne tą drugą ciaśniejszą wersją premierowską poleciała delegacja do Katynia.

Co z tej opowieści wynika?

Ano świadek Grzegorz Kwolek potwierdza, że TU154M, którym podróżował towarzysząc Tuskowi w podróży do Pragi w dniu 8.04.2010 roku, był wersją premierowską(ciasniejszą), czyli niejako potwierdzałby wersję KBWLLP na temat przeróbki drugiego saloniku, albo był to samolot TU154M nr 102 z wymalowanym nr ogonowym 101, który wg mojej hipotezy, startował z Okęcia zaraz po Jak-40 nr 044 z dziennikarzami.

Czy ktoś zna relacje innych świadków na temat samolotu TU154M , który leciał  8.04.2010 roku do Pragi? Warto by takie relacje skonfrontować.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin