pogodny 16.11.docx

(12 KB) Pobierz

MUMIA EGIPSKA  (10-20 osób, zegar, dwie rolki papieru)

1.       Utwórzcie dwie drużyny, które ustawią się w dwóch rzędach. Każda drużyna wybiera kogoś, kto będzie grał mumię egipską. Obie mumie ustawiają się pod ścianą.

2.       Na komendę „START” pierwszy z drużyny biegnie do mumii. Rozpoczyna on zawijanie mumii od stóp.

3.       Każda ma 15 sekund czasu, po nim przychodzi następny.

4.       Jeżeli papier się przerwie, musicie go tak połączyć, abyście mogli dalej zawijać.

Nie musicie koniecznie zawijać twarzy mumii.

5.       wygrywa drużyna, która pierwsza wykorzysta cały papier.

6.        

PODRÓŻ DO JEROZOLIMY  (6-16 osób, krzesła, muzyka)

1.       Ustawcie krzesła w kole. Siedzenia muszą być odwrócone na zewnątrz. Ustawcie dwa krzesła mniej, niż wynosi liczba zawodników. Podzielcie się na pary. Gdy gra muzyka, idźcie razem wokół krzeseł. Kiedy przestanie grać, musicie usiąść na krześle.

2.       Partnerzy mogą usiąść tylko na sąsiednich krzesłach.

3.       Odpada para, która nie znalazła miejsca. Odstawcie dwa krzesła i bawcie się dalej. Para, która zostaje ostatnia na „polu walki” – zwycięża.

 

WILKU WYJ!  (5-20 osób, chustka)

1.       Usiądźcie na krzesłach w kole. Jedno z was rozpoczyna.

2.       Zawiążcie mu oczy i obróćcie nim kilka razy dookoła. W tym czasie zamieńcie się miejscami.

3.       Musi on usiąść komuś z was na kolanach i odgadnąć. Dlatego mówi: „Wyj!”.

4.       Jeżeli nie zgadnie na kim siedzi, musi szukać dalej. Gdy zgadnie, dalej odgaduje gracz, którego głos został rozpoznany.

OGIEŃ, ZIEMIA, POWIETRZE I WODA  (5-15 osób, piłka)

1.       Usiądźcie w kole. Ten, kto zaczyna, staje w środku.

2.       Rzuca do któregoś z was piłkę i woła: „ogień”, „ziemia”, „powietrze” albo „woda”.

3.       Kto złapał piłkę, musi szybko podać zwierzę, które żyje w wymienionym przez rzucającego piłką żywiole (w powietrzu, w wodzie lub na ziemi). Wtedy gra następny.

4.       Tylko ten, kto złapie piłkę przy słowie „ogień” nie może powiedzieć nic. Kto się pomyli, idzie do środka.

 

MORDERCA

Przebieg: uczestnicy stają w kręgu, jedna osoba wchodzi do środka. Wszyscy zamykają oczy, a osoba prowadząca chodzi po obwodzie koła i dotknięciem wyznacza "mordercę", po czym wraca na swoje miejsce i prosi o otwarcie oczu. "Morderca" zabija swoje ofiary mrugnięciem oka. Osoba, która zauważy takie mrugnięcie w swoim kierunku, liczy po cichu do pięciu i przykuca - "nie żyje". Osoba w środku ma zgadnąć, kto jest "mordercą", zanim wszyscy zostaną wyeliminowani. Jeśli jej się to uda, "morderca" wchodzi na jej miejsce do środka koła i zabawa zaczyna się od nowa.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin