Ogniwa lekcji
Treść lekcji
Metody kształcenia
Formy kształcenia
Środki dydaktyczne
Czas
Czynności organizacyjne
1.Przywitanie uczniów. 2.Sprawdzenie obecności.
-
2
Ewaluacja wiedzy
Wprowadzenie nowego tematu
1. Otwarcie w podręcznika na stronie podanej przez nauczyciela.
Indywidualna
Realizacja nowego tematu
1. Nauczyciel wyświetla na tablicy int. drzewa. Pod każdym z nich znajdują się do wyboru trzy nazwy. Uczeń wybiera odpowiednie określenie. Odpowiedź prawidłowa à uśmiechnięta minka, zła à smutna.
2.Nauczyciel wyświetla drzewo i omawia jego części. Następnie uczeń za pomocą łączy nazwę z odpowiednią częścią drzewa, np. korona itd.
3.Wyświetlanie drzew narysowanych przez chętne dzieci.
4.Przypomnienie narzędzi do rysowania (wyświetlenie ich na tablicy interaktywnej, wybranie odpowiedzi wskazanych przez uczniów).
Ćw. praktyczne
Pokaz, pogadanka
Pokaz
Ćw. praktyczne, pokaz
Indywidulna
Zbiorowa
Komputer
Tablica interaktywna
Płyta CD z programem
6
5
Ćwiczenia
1.Uczniowie uruchamiają program graficzny Paint. Nauczyciel przypomina wcześniej jak się go włącza.
2.Dzieci wykonują samodzielnie rysunki.
Ćwiczenia praktyczne
Program Paint
Tablica inte-raktywna
15
Rekapitulacja
1.Nauczyciel ocenia prace uczniów; wyświetla je na tablicy interaktywnej.
Zakończenie
1.Wykonanie na tablicy interaktywnej ćwiczenia: Uczniowie przeciągają drzewa liściaste pod napis LIŚCIASTE a iglaste pod napis IGLASTE, wypowiadając nazwę przeciąganego drzewa słownie.
Płyta CD
Jeśli zostało trochę czasu, bądź jakieś dziecko wykonało szybciej zadania.
Grupa docelowa: Klasa II
Prowadzące: ……………………………………….
Temat: Praca z programem Paint – wycieczka do lasu.
Cele lekcji:
• Uczeń wymienia podstawowe narzędzia oraz zna ich zastosowanie w programie Paint
• Uczeń zna podstawowe gatunki drzew liściastych i iglastych
• Uczeń wymienia nazwy drzew liściastych i iglastych
• Rozpoznaje poszczególne rodzaje drzew na podstawie liści
jakikoles91