Dbamy o swoje zdrowie
Jak się zdrowo odżywiać?
Słuchanie bajki muzycznej pt. O Tadku Niejadku, Babci i Dziadku.
Dziecko: Wyciągnie wnioski z postępowania bohatera. Zwróci uwagę na konieczność zjadania różnych posiłków.
literacka słowna
Tworzenie zdrowych zestawów pokarmowych przy użyciu tekturowych modeli.
Opierając się na własnych doświadczeniach dobierze produkty zdrowe i utworzy zestaw żywieniowy na śniadanie, obiad lub kolację.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr .... – metoda Kniessów.
Poprowadzi wstążkę wysoko i nisko, dostosowując płynność ruchów do muzyki.
ruchowa
Słuchanie wiersza St. Jachowicza Chory kotek.
Zauważy skutki niezdrowego objadania się.
literacka
Ilustrowanie wiersza Chory kotek metodą collage’u.
Przedstawi wrażenia po wysłuchaniu wiersza za pomocą techniki collage’u.
plastyczna
Praca z chętnym zespołem dzieci – zabawa inscenizowana na podstawie opowiadania Co lubi jeść Zosia.
Weźmie udział w krótkiej inscenizacji wcielając się w wybraną przez siebie rolę.
ruchowo-słowna
1
2
3
4
5
Umiemy zrobić syrop na kaszel
Praca z książką Tu byłem – Domestos.
Dziecko: Posegreguje warzywa i owoce na te, które trzeba myć oraz te, które trzeba umyć i obrać.
matematyczna
Działalność praktyczna: Robimy syrop na kaszel.
Obierze i pokroi w kotkę cebulę i czerwone buraki. Wsypie pokrojone warzywa do słoika i zasypie je cukrem. Zrozumie konieczność zażywania syropów przeciwkaszlowych w czasie choroby. Zaobserwuje wydzielanie się soku z warzyw pod wpływem cukru.
gospodarcza badawcza
Zabawa tematyczna: W aptece.
Dowie się o możliwości zakupu niektórych leków w aptece stanowiących podstawę wyposażenia domowych apteczek: syropy przeciwkaszlowe, czopki, tabletki przeciwbólowe.
słowna
Gdzie się udać, gdy nas coś boli?
Zabawa ortofoniczno-ruchowa: Jedzie lekarz.
Dziecko: Przećwiczy mięśnie warg i języka na zgłoskach: wrr, brr, trr, mrr, dzyń.
Zabawa grą planszową: Dbamy o zdrowie.
Przestrzega reguł gry.
Rozmowa przy tablicy ściennej: W przychodni lekarskiej.
Prawidłowo nazwie pracowników przychodni. Wzbogaci słownik o wyrażenia: przychodnia, rejestracja, poczekalnia, gabinet lekarski.
Zabawa przy piosence: Szkolni lekarze.
Zilustruj treść piosenki ruchem.
ruchowo-muzyczna
Zabawa tematyczna: U lekarza.
Umiejętnie wykorzysta w zabawie zdobyte wiadomości. Wzbogaci czynny słownik o nazwy niektórych narzędzi lekarskich. Wcieli się w wybraną przez siebie rolę.
Chcemy być czyści
Słuchanie wierszy J. Brzechwy Brudas, T. Śliwiaka W łazience.
Dziecko: Wyciągnie wnioski o konieczności dbania o czystość ciała.
literacka językowa
Zabawa dydaktyczna W łazience.
Weźmie udział w rozmowie na temat zastosowania wody w codziennym życiu ludzi, zwierząt i roślin. Zrozumie konie-czność utrzymania higieny osobistej. Nazwie akcesoria ułat-wiające utrzymanie higieny. Porówna szerokość ręczników przy zastosowaniu sznurka, linijki i innych przedmiotów.
matematyczno-słowna
Zabawa ruchowa Roboty.
Utrwali strony ciała (prawa, lewa), zorientuje się w przestrzeni.
Oglądanie obrazków dotyczących zabiegów higienicznych.
Omówi treści obrazków. Wskaże, który z bohaterów obrazków dba o higienę ciała.
Dbamy o zęby
iwqa