MIKRO PROJEKT - SERWIS SPRZĘTU DOMOWEGO
Skonstruuj:
1. Model zarządzania operacyjnego
2. Model przypadków użycia,
3. Scenariusz przypadku użycia dla przypadku użycia - ZGŁOSZENIE KLIENTA,
4. Diagram klas
w oparciu o tekst wymagań użytkownika.
Wymagania użytkownika:
1. Każdy klient serwisu sprzętu domowego opisywany jest następującymi danymi: imię, nazwisko, adres i telefon.
2. Serwis zatrudnia serwisantów. Dla każdego z serwisantów chcemy przechowywać: imię, nazwisko, datę urodzenia, adres, telefon.
3. Każdy serwisant ma przydzielony samochód służbowy (ważne informacje to: marka, typ, numer rejestracyjny), z którego korzysta wspólnie z co najwyżej dwoma współpracownikami.
4. Miasto jest podzielone na strefy; dla każdej strefy chcemy przechowywać nazwę. Strefy różnią się wielkością opłat strefowych, związanych z koniecznością dojazdu.
5. Każda strefa podzielona jest na kilka rejonów (rejony nie muszą być rozłączne). Rejon wchodzi w skład dokładnie jednej strefy i obejmuje pewną liczbę ulic. Ulica może wchodzić w skład więcej niż jednego rejonu. Należy pamiętać nazwy rejonów i ulic.
6. Każdy serwisant obsługuje co najmniej dwa rejony miasta. Rejony mogą być obsługiwane przez różną liczbę serwisantów, ale nie istnieją rejony, które nie miałyby zapewnionego serwisu.
7. Dla każdego zgłoszenia klienta są zapamiętywane: data i godzina przyjęcia zgłoszenia oraz dane klienta i opis usterki według klienta (symptomy).
8. Na podstawie ulicy z adresu zgłoszenia (adresem zgłoszenia jest adres klienta) ustalany jest rejon(y) miasta, do którego należy wysłać serwisanta.
9. Zapamiętywana jest informacja o tym, któremu serwisantowi przydzielone zostało zgłoszenie - serwisant jest wybierany wyłącznie z grona serwisantów obsługujących ten rejon(y) miasta, z którego pochodzi zgłoszenie.
10. Inne ważne dane: data i godzina przypisania zgłoszenia do serwisanta oraz data zrealizowania serwisu wraz z godziną jego rozpoczęcia i godziną zakończenia.
Jakie wymagania byś jeszcze dodał?
· Zlecenie: na gwarancji lub komercyjne, ale zawsze płatność za dojazd
· Płatność (serwisant wystawia rachunek): gotówka, karta w przeciągu 7 dni, przelew pocztowy
· Cennik opłat za naprawy z podziałem na typy urządzeń i typy napraw tych urządzeń
Podejście RZECOWNIKOWE DO IDENTYFIKACJI OBIEKTÓW:
· Serwis sprzętu
· Klient
· Serwisant itp
Strefa
nazwa
oplata strefowa
Diagram klas dla „Serwisu sprzętu domowego"
1
kasia-hinz