TechnikaH.doc

(75 KB) Pobierz
ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

Cele

Zamierzone efekty

/dostosowanie/

Formy

kształcenia

Metody

Technika

1. Rozwijanie sprawności manualnych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Poznanie właściwości niektórych przedmiotów, urządzeń i produktów codziennego użytku,
ich właściwości i zastosowań.

 

 

3. Praktyczne zdobycie umiejętności wykonywania prostych czynności za pomocą urządzeń socjalnych                              i technicznych powszechnego użytku, zgodnie

z ich przeznaczeniem.

 

 

 

 

4. Wdrażanie do zachowania porządku i estetyki w klasie.

 

 

Uczeń podczas zajęć doskonali umiejętność: gniecenia, przewlekania, lepienia (mieszanie, ugniatanie, uklepywanie mas, wypełnianie konturów  masami, oblepianie przedmiotów masami, formowanie kulek, wałeczków), wycinania (cięcie dowolne, wzdłuż narysowanych linii

cięcie bez linii pomocniczych), wydzierania, stemplowania, klejenia, obrysowywania, budowania.

Podczas zajęć wykorzystuje proste narzędzia: nożyczki, sztućce, pędzle, patyczki, klej, szpatułki oraz plastelinę, bibułę, modelinę, farby, kredki, pastele, papier kolorowy itp.

 

Uczeń potrafi samodzielne korzystać z urządzeń technicznych (korzystanie                z różnych rodzajów oświetlenia, nabywa umiejętność zamykania                        i otwierania zamków, korzysta                      z radia, magnetofonu,

kalkulatora, czajnika elektrycznego, sprzętu mechanicznego do prac porządkowych -  odkurzacz).

 

Uczeń wie jak utrzymać porządek w klasie.

Potrafi korzystać ze środków czystości, układa rzeczy, przedmioty w miejscach przeznaczenia. Dba o zieleń.

Potrafi też nakryć do stołu,  przyrządzić prosty posiłek (smarowanie za pomocą noża, przygotowanie kanapek z różnych składników, gotowanie wody, nabywa umiejętność przygotowania surówek),

Potrafi prawidłowo trzymać sztućce oraz stosować zasadę sprzątania po zjedzonym posiłku, wspólne mycie rąk i zębów.

Indywidualna,

Grupowa.

Pokaz,  obserwacja, naśladownictwo. Metoda praktycznego działania, ćwiczebna.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin