Silnik indukcyjny pierścieniowy typu SUHF-200L-6 o danych PN = 15 kW S1, U1N = 380 V, I1N = 37 A, Tn = 25 min, TS = 70 min, = 0,766, klasa izolacji E.
Wyznaczyć dopuszczalną moc jaką można obciążyć silnik przy pracy przerywanej S3 40% w temperaturze otoczenia Jot = 55oC.
Silnik indukcyjny klatkowy typu Se100L-2 PN = 3 kW, nN = 2850 obr/min, U1 = 220/380 V, = 0,36, Tn = 15 min, klasa izolacji E.
Jaką mocą można obciążyć ten silnik w sposób ciągły w otoczeniu Jot = 50oC?
Tramwaj ma dwa jednakowe silniki szeregowe o danych znamionowych:
PN = 60 kW, UN = 600 V, nN = 550 obr/min, h = 0,9, Ra(t) = 0,6 W, 2DUp = 2 V. Silniki są łączone szeregowo lub równolegle. Napięcie sieci zasilającej jest równe 560 V, a silniki są obciążone znamionowym momentem obrotowym.
Należy obliczyć:
1. Prąd pobierany przez każdy z silników oraz prąd pobierany z sieci.
2. Prędkość obrotową silników.
3. Całkowitą moc pobieraną przez silniki.
4. Sumę mocy na wale silników.
5. Sprawność zespołu obu silników
Obliczenia wykonać przy połączeniu równoległym silników:
Obliczenia wykonać przy połączeniu szeregowym silników
.
Dane znamionowe silnika Lsa220 szeregowego prądu stałego PN = 40 kW, nN = 1890 obr/min, UN = 300 V, IN = 150 A, współczynnik strat w miedzi kCuN =0,6.
Obliczyć współczynnik charakterystyczny km.
Silnik obcowzbudny o danych znamionowych PN = 12 kW, UN = 220 V, nN = 725 obr/min, IN = 62 A, Ra = 0,16 W, obciążony jest momentem M1 = 0,9 MN, a strumień magnetyczny f’ = 0,9 fN. Silnik zasilono napięciem znamionowym.
Obliczyć:
1. Prąd pobierany z sieci w tych warunkach I1’.
2. Prędkość obrotową biegu jałowego n01’ = (dla f’ = 0,9 fN).
3. Jakie obroty n2 ustalą się po skokowej zmianie strumienia od wartości f’ do fN. w nowych warunkach (stan ustalony).
damiano_80