ZATWIERDZAM
………………………………….
/stanowisko/
/stopień imię i nazwisko/
…………………………………. …………………………
/data i podpis/ /klauzula/
PLAN PRACY
/przeznaczony dla instruktora w punkcie nauczania/
…………………………………………………………………………………………………..
/grupa szkoleniowa np.: marynarze służby zasadniczej/
OPRACOWAŁ: st. chor. Krzysztof PRZYBYSZEWSKI……………………………………..
/podpis/
1.TEMAT: Przepisy bezpieczeństwa podczas wykonywania prac na wodzie i podczas jazdy na środkach desantowo-przeprawowych.
2.CELE SZKOLENIOWE:
a)dydaktyczne: zapoznać szkolonych z przepisami bezpieczeństwa podczas prac na wodzie i podczas jazdy na środkach desantowo-przeprawowych;
b)operacyjny: - wymienić poszczególne działania;
- opisać zachowanie się zespołu;
3.DATA:……………………………………….
4.CZAS:………………………………………..
5.MIEJSCE:……………………………………
6.ŚRODKI DYDAKTYCZNE: a) zabezpieczenie materiałowo-techniczne:
- Pływający transporter gąsienicowy PTS
b)wyposażenie szkolonych:
- stan osobowy w ubiorze czołgisty
7.MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: -„Pływający transporter gąsienicowy PTS’’-Inż.261/69
8.WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:
a)przyjęcie meldunku od starszego grupy o gotowości do uczestnictwa w zajęciach;
b)podanie tematu zajęć;
c)podanie organizacji zajęć w punkcie nauczania; 9.WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
a)wszystkie czynności wykonywane na komendę instruktora
10.ZAGADNIENIA:Przepisy bezpieczeństwa na środkach desantowo-przeprawowych.
11.PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Lp.
Treść zagadnienia/czynności instruktora, czynności szkolonych/
Czas [min]
Uwagi
1.
CZĘŚĆ WSTĘPNA
-przyjęcie meldunku,
-podanie tematu i celów szkoleniowych.
2.
CZĘŚĆ GŁÓWNA
PODAJĘ PRZEPISY BEZBIECZEŃSTWA:
1.Transporterem kierować mogą specjalnie przeszkoleni mechanicy-kierowcy posiadający odpowiednie uprawnienia do obsługi i prowadzenia transporterów PTS-M;
2.Użytkowanie niesprawnego transportera jest kategorycznie zabronione;
3.Uruchomienie transportera oraz jazda transporterem może odbywać się tylko na rozkaz dowódcy transportera. Przed uruchomieniem silnika i ruszeniem z miejsca transporterem należy podawać ostrzegawczy sygnał dźwiękowy;
4.Nie zezwala się na uruchamianie silnika przy zdjętych kratach i osłonach;
5.Wsiadanie i wysiadanie z transportera może odbywać się tylko przy wyłączonym silniku;
6.Zabrania się podczas ruchu transportera przebywać na kabinie, jeździć transporterem z nie zabezpieczonymi pokrywami luków, niesprawnymi reflektorami, niesprawnym telefonem wewnątrzczołgowym oraz sygnałem;
7.Zabrania się podczas ruchu przebywania obsłudze bez hełmofonów w kabinie transportera oraz osobom nie należącym do składu obsługi;
8.Jazda do tyłu transporterem dozwolona jest tylko według sygnałów regulującego ruchem lub dowódcy transportera;
9.W wypadku wymuszonego postoju załoga transportera powinna niezwłocznie zameldować o tym przełożonym, a w nocy oznaczyć postój transportera lampami obrysowymi;
10.Transporter niesprawny, który nie może kontynuować jazdy należy usunąć z trasy na taką odległość aby nie przeszkadzał innym przejeżdżającym pojazdom;
11.W nocy jazda transporterem powinna odbywać się przy włączonych lampach obrysowych;
12.Przy ustawianiu zapór minowych na przeszkodach wodnych cały stan osobowy zabezpiecza się w indywidualne środki ochronne-kamizelki, oprócz tego wyznacza się brzegową grupę ratunkową;
13.do zakładania pól minowych, środki pływające z załadowanymi minami wychodzą na odcinek minowania, przecinają się na wyznaczonych kierunkach;
14.Podczas ustawiania wielorzędowego pola minowego, jednocześnie z kilku środków pływających należy utrzymywać ciągłą łączność za pomocą środków sygnalizacyjnych oraz przez radiostację w każdym środku pływającym z bezpośrednim dowódcą;
15.Do wszelkich prac minerskich mogą być dopuszczeni tylko odpowiednio przeszkoleni z budowy i zasad uzbrajania min oraz przepisów bezpieczeństwa.
Czynności instruktora
Czynności szkolonych
-referuje treść zagadnienia
-stoją i słuchają
3.
CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Omówienie zajęć:
a)synteza materiału:
b)odpowiedzi na pytania szkolonych
2. Wystawienie ocen.
3.Zakończenie zajęć/zmiana w grupach na komendę prowadzącego zajęcia właściwe/
12.PROWADZĄCY
szormy