ZATWIERDZAM
...................................................
/stanowisko/
..................................................
/stopień imię i nazwisko/
...................................................... ……………………….
/data i podpis/ /klauzula/
/przeznaczony dla instruktora w punkcie lub podpunkcie nauczania/
………....................................................................................................................
/grupa szkoleniowa np.: marynarze służby zasadniczej /
Uwaga: Plan pracy można wykorzystać dla tych grup szkoleniowych, które posiadają taki sam zakres pod względem: tematycznym, godzinowym, treściowym i organizacyjnym.
OPRACOWAŁ:
/stopień, imię i nazwisko, podpis/
1. TEMAT: Technika prowadzenia środków desantowo-przeprawowych po lądzie i wodzie
2. CELE SZKOLENIOWE:
a) dydaktyczne: Nauczyć szkolonych prawidłowego prowadzenia transportera PTS-M po lądzie i wodzie
b) operacyjne: - wymienić poszczególne działania;
- opisać zachowanie się zespołu;
3. DATA: .................................................................
4. CZAS: ................................................................
5. MIEJSCE: ..........................................................
6. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: a) zabezpieczenie materiałowo – techniczne:
- PTS-M
- ponton pneumatyczny
- bosak
- koło ratunkowe z rzutką
- karty pracy na sprzęt
b) wyposażenie szkolonych
- kamizelka asekuracyjna na stan osobowy
- stan osobowy w ubiorze czołgisty
7. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: Instrukcja obsługi PTS-M
8. WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:
a) przyjęcie meldunku od starszego grupy o gotowości do uczestnictwa w zajęciach
b) podanie tematu zajęć
c) podanie organizacji zajęć w podpunkcie nauczania
9. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA BHP:
a) czynności wykonywane na komendę instruktora
b) warunki eksploatacji zgodne z ogólnymi zasadami użytkowania Transportera PTS-M
10. ZAGADNIENIA:
1. Zgodnie z programem szkolenia wojsk inżynieryjnych MW
11. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Treść zagadnienia /czynności instruktora, czynności szkolonych/
Czas
[min]
Uwagi
2
3
4
CZĘŚĆ WSTĘPNA
- przyjęcie meldunku,
- podanie tematu i celów szkoleniowych.
II
CZĘŚĆ GŁÓWNA
PODAJE PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA:
Przed ruszeniem należy dokonać przeglądu kontrolnego sprawdzając płyny eksploatacyjne ,dwa układy rozruchowe ,napięcie gąsienic oraz układy sterowania transporterem.
Transporterem należy ruszać płynnie [bez szarpnięć]
Prędkość transportera należy dostosować do:
─ Warunków atmosferycznych
─ Rodzaju nawierzchni
─ Ukształtowania terenu
─ Do ilości uczestników ruchu
Transporterem należy skręcacza pomocą PMZ. Odbywać się ma to płynnie. Wzniesienia pokonujemy na odpowiednio niskim biegu wszelkie doły zagłębienia terenu jeżeli jest taka możliwość bierzemy między gąsienice lub omijamy dostosowując prędkość do wielkości przeszkody i trudności z jej pokonaniem
Wykonujemy tylko polecenia d-cy pojazdu zachowując przy tym warunki bezpieczeństwa .w sytuacjach ekstremalnych decyzja należy do operatora
Zatrzymanie transportera następuje w momencie przełączenia dźwigni zmiany biegów w położenie ‘luz’ zaciągnięciu PMZ do siebie aż do oporu i zmniejszenia obrotów do około 900 obr\min
W czasie postoju wolną chwilę wykorzystujemy na przegląd mechanizmów napędowych i układu jezdnego
Podczas wjazdu- wyjazdu z wody sprawdzają szczelność kadłuba oraz spuszczają wodę
Na wodzie szczególną uwagę zwracają na przecieki miejsca nieszczelności i poziom wody a także na działanie pomp odwadniających W razie zagrożenia zatopieniem meldują o tym fakcie d-cy pojazdu i wraz z całym stanem osobowym opuszczają pojazd Zjazd i wyjazd z wody winien być uprzednio rozpoznany
Czynności szkolonych
- referuje treść zagadnienia,
- wydaje komendy do praktycznej części zajęć
- stoją i słuchają,
- wykonują polecenia na komendę instruktora.
CZĘŚĆ KOŃCOWA
1. Omówienie zajęć
/np.: a) synteza materiału;
b) wskazanie najczęściej popełnianych błędów oraz przyczyny ich popełniania;
c) odpowiedzi na pytania szkolonych;
2. Wystawienie ocen
3. Zakończenie zajęć /zmiana w grupach lub podgrupach na komendę
prowadzącego zajęcia właściwe/
11. PROWADZĄCY:
szormy