Plan pracy - Technika prowadzenia środków desantowo przeprawowych po ladzie i wodzie.doc

(49 KB) Pobierz
ZATWIERDZAM

               ZATWIERDZAM

 

...................................................

                   /stanowisko/

 

..................................................

             /stopień imię i nazwisko/

 

......................................................                                        ……………………….

                  /data i podpis/                                                                                  /klauzula/

                                          

 

 

PLAN PRACY

/przeznaczony dla instruktora w punkcie lub podpunkcie nauczania/

 

………....................................................................................................................

/grupa szkoleniowa np.: marynarze służby zasadniczej /

Uwaga: Plan pracy można wykorzystać dla tych grup szkoleniowych, które posiadają taki sam zakres pod względem: tematycznym, godzinowym, treściowym i organizacyjnym.

 

 

OPRACOWAŁ:

..................................................

                               /stopień, imię i nazwisko, podpis/

 

1. TEMAT: Technika prowadzenia środków desantowo-przeprawowych po lądzie i wodzie

2. CELE SZKOLENIOWE: 

a) dydaktyczne: Nauczyć szkolonych prawidłowego prowadzenia transportera PTS-M po lądzie i wodzie

                        b) operacyjne: - wymienić poszczególne działania;

                                                - opisać zachowanie się zespołu;

      

3.   DATA: .................................................................

        

4.      CZAS: ................................................................

 

5.      MIEJSCE: ..........................................................

 

6. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: a) zabezpieczenie materiałowo – techniczne:

                                                                                                  - PTS-M

                                                                                                  - ponton pneumatyczny

                                                                                                  - bosak

                                                                                                  - koło ratunkowe z rzutką

                                                                      - karty pracy na sprzęt

 

 

                           b) wyposażenie szkolonych

- kamizelka asekuracyjna na stan osobowy

- stan osobowy w ubiorze czołgisty

 

7. MATERIAŁY DYDAKTYCZNE: Instrukcja obsługi PTS-M

                                                                    

8. WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE:

           a) przyjęcie meldunku od starszego grupy o gotowości do uczestnictwa w zajęciach

         b) podanie tematu zajęć

         c) podanie organizacji zajęć w podpunkcie nauczania

 

9. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA BHP:

                                      a) czynności wykonywane na komendę instruktora

                                     b) warunki eksploatacji zgodne z ogólnymi zasadami użytkowania          Transportera PTS-M

 

10. ZAGADNIENIA:

              1. Zgodnie z programem szkolenia wojsk inżynieryjnych MW

11. PRZEBIEG ZAJĘĆ:

Lp.

Treść zagadnienia /czynności instruktora, czynności szkolonych/

Czas

[min]

Uwagi

1

2

3

4

I

CZĘŚĆ WSTĘPNA            

- przyjęcie meldunku,

- podanie tematu i celów szkoleniowych.                                                                                                         

 

 

 

 

 

II

CZĘŚĆ GŁÓWNA

PODAJE PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA:

  1. Transporterem mogą kierować tylko żołnierze posiadający specjalne uprawnienia
  2. Użytkowanie niesprawnego transportera jest kategorycznie zabronione
  3. Wsiadanie i uruchamianie tylko na wyraźne polecenie d-cy pojazdu
  4. Przed ruszeniem obowiązkowo podajemy dźwiękowy sygnał ostrzegawczy[klaksonem]
  5. Nie zezwala się na uruchamianie silnika przy zdjętych osłonach, kratach [rafia]
  6. Zabrania się podczas jazdy przebywania na kabinie
  7. Jazda do tyłu dozwolona tylko z kierującym tym manewrem d-ca pojazdu, osoba odpowiedzialna
  8. Podczas jazdy należy przestrzegać przepisów ruchu drogowego
  9. O awariach niezwłocznie meldować przełożonym
  10. Niesprawny pojazd w miarę możliwości usunąć z drogi

Przed ruszeniem należy dokonać przeglądu kontrolnego sprawdzając płyny eksploatacyjne ,dwa układy  rozruchowe ,napięcie gąsienic oraz układy sterowania transporterem.

Transporterem należy ruszać płynnie [bez szarpnięć]

Prędkość transportera należy dostosować do:

       Warunków atmosferycznych

       Rodzaju nawierzchni

       Ukształtowania terenu

       Do ilości uczestników ruchu

Transporterem należy skręcacza pomocą PMZ. Odbywać się ma to płynnie. Wzniesienia pokonujemy na odpowiednio niskim biegu wszelkie doły zagłębienia terenu jeżeli jest taka możliwość bierzemy między gąsienice lub omijamy dostosowując prędkość do wielkości przeszkody i trudności z jej pokonaniem

Wykonujemy tylko polecenia d-cy pojazdu zachowując przy tym  warunki bezpieczeństwa .w sytuacjach ekstremalnych decyzja należy do operatora

Zatrzymanie transportera następuje w momencie przełączenia dźwigni zmiany biegów w położenie ‘luz’ zaciągnięciu PMZ do siebie aż do oporu i zmniejszenia obrotów do około 900 obr\min

 

W czasie postoju  wolną chwilę wykorzystujemy  na przegląd mechanizmów napędowych i układu jezdnego

Podczas wjazdu- wyjazdu z wody sprawdzają szczelność kadłuba oraz spuszczają wodę

Na wodzie szczególną uwagę zwracają na przecieki miejsca nieszczelności i poziom wody a także na działanie pomp odwadniających W razie zagrożenia zatopieniem meldują o tym fakcie d-cy pojazdu i wraz z całym stanem osobowym opuszczają pojazd Zjazd i wyjazd z wody winien być uprzednio rozpoznany

 

 

 

 

Czynności instruktora

Czynności szkolonych

Norma szkoleniowa

 

 

- referuje treść zagadnienia,

- wydaje komendy do praktycznej części zajęć

- stoją i słuchają,

- wykonują polecenia na komendę instruktora.

 

 

 

III

CZĘŚĆ KOŃCOWA

1. Omówienie zajęć

/np.: a) synteza materiału;

        b) wskazanie najczęściej popełnianych błędów oraz           przyczyny ich  popełniania;

        c) odpowiedzi na pytania szkolonych;

2. Wystawienie ocen

3. Zakończenie zajęć /zmiana w grupach lub podgrupach na komendę

                                                 prowadzącego zajęcia właściwe/

 

 

 

11. PROWADZĄCY:

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin