marzec 2014.doc

(162 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ 

W GRUPIE II DZIECI  3,4 – LETNICH

03 III – 14 III 2014

 

 

 

 

 

 

 

TEMATYKA :

 

I  TYDZIEŃ              -               Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat

II  TYDZIEŃ                 -               Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.

 

 

 

 

 

 

Opracowała:

                                                                        Anna Szeremeta

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat

 

Dzień tygodnia

Treści, metody, formy

Cele szczegółowe

Dziecko….

Cele z PP

PONIEDZIAŁEK

 

§  Gry i zabawy dowolne.

 

§  „Ty i ja” – zabawa rytmiczna

 

§  „Rodzeństwo” – wyjaśnienie pojęć: rodzeństwo, jedynak, brat, siostra;

§  „Tomek i dzidziuś” – słuchanie opowiadania, rozmowa o bohaterach opowiadania, odniesienie się do własnych doświadczeń dzieci

§  „Portret” – rysowanie kredkami rodzeństwa (prawdziwego lub z wyobraźni)

§  Rodzeństwo” – słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny jako wstęp do zabawy dydaktycznej z sylwetami dzieci

§  „Sprawnie licz´” – przeliczanie sióstr, braci, lalek, porządkowanie zgodnie z treścią wiersza

§  Omiń przeszkody” – zabawa ruchowa z ćwiczeniami równowagi

 

 

§  samodzielnie organizuje sobie miejsce do zabawy

§  rytmicznie mówi tekst, prawidłowo reaguje na zmiany tempa

§  rozumie pojęcia; rodzeństwo, jedynak, brat, siostra, rozmawia na bliskie mu tematy

§  słucha uważnie tekstu literackiego, opowiada o swojej rodzinie

 

 

 

§  rysuje rodzeństwo, zwraca uwagę na szczegóły (oczy, uszy, nos, usta)

 

§  uważnie słucha wiersza

 

 

 

§  coraz sprawniej przelicza i porządkuje różne elementy

 

§  sprawnie porusza się po wyznaczonym torze

 

6,1

 

3,5,8

 

3,14,15

 

14,15

 

 

 

 

14

 

 

14,4

 

 

 

13

 

 

5

 

 

WTOREK

§  Zabawy swobodne wg zainteresowań.

§  „Jaki to taniec?” – zabawa muzyczno-ruchowa

§  Piotruś” – poznanie zasad gry w karty, wyszukanie i łączenie wszystkich par ze sobą, demonstracja nieparzystego „Piotrusia”

§  „Gramy w karty” – wspólna gra w parach lub większych zespołach

§  „W parach” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych według W. Sherborne

§  Znajdź sobie parę” – zabawa orientacyjno-porządkowa

§  „Do pary” – zabawa dydaktyczna; wyszukiwanie spośród zebranych przez nauczyciela przedmiotów wszystkich tworzących parę: buty, skarpety itp.

 

 

§      rozwija swoje zainteresowania i pomysłowość

§      odpowiednio reaguje na sygnały muzyczne,  tańczy w parze

§      poznaje zasady gry w karty „Piotruś

 

 

 

 

§      gra z innymi dziećmi w karty „Piotruś, – przestrzega reguł gry

§      doskonali sprawność i umiejętność współpracy podczas ćwiczeń

 

§      reaguje prawidłowo na zmiany rytmu

 

§      wie, co to jest para, łączy w pary przedmioty codziennego użytku

6,1

 

8,5

 

14,13

 

 

 

 

1

 

5

 

 

5

 

4

 

 

ŚRODA

 

§  Zabawy spontaniczne w kącikach.

§  „Turlanie piłki” – zabawa muzyczno-ruchowa

§  „Ile? – Tyle!” – zabawa w liczenie;

 

§  „Razem” – nauka piosenki, zabawa ilustracyjna przy piosence

§  „Ilu jest chłopców? Ile jest dziewczynek? Ile jest krzesełek?” – ustalanie, ile jest w sali wskazanych elementów (na podstawie scenariusza E. Gruszczyk-Kolczyńskiej

§  Huśtawka” – zabawa ruchowa w parach

§  „Lustro” – zabawa w parach, wzajemne naśladowanie ruchów i mimiki

 

 

§  rozwija inwencję twórczą

§  odpowiednio reaguje na sygnał muzyczny

 

§  wskazuje przedmioty w sali, których jest więcej niż jeden

§  poznaje słowa i melodię piosenki, ilustruje ruchem jej treść

§  coraz lepiej liczy

 

 

 

 

 

§  czerpie radość z uczestnictwa we wspólnej zabawie w parze

§  powtarza ruch innej osoby

 

6,1

5

 

13

 

8

 

13

 

 

 

 

 

5

 

5

 

CZWARTEK

    

 

§...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin