DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
W GRUPIE II DZIECI 3,4 – LETNICH
03 III – 14 III 2014
TEMATYKA :
I TYDZIEŃ - Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
II TYDZIEŃ - Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.
Opracowała:
Anna Szeremeta
I TEMAT KOMPLEKSOWY – Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
Dzień tygodnia
Treści, metody, formy
Cele szczegółowe
Dziecko….
Cele z PP
PONIEDZIAŁEK
§ Gry i zabawy dowolne.
§ „Ty i ja” – zabawa rytmiczna
§ „Rodzeństwo” – wyjaśnienie pojęć: rodzeństwo, jedynak, brat, siostra;
§ „Tomek i dzidziuś” – słuchanie opowiadania, rozmowa o bohaterach opowiadania, odniesienie się do własnych doświadczeń dzieci
§ „Portret” – rysowanie kredkami rodzeństwa (prawdziwego lub z wyobraźni)
§ „Rodzeństwo” – słuchanie wiersza E. Szelburg-Zarembiny jako wstęp do zabawy dydaktycznej z sylwetami dzieci
§ „Sprawnie licz´” – przeliczanie sióstr, braci, lalek, porządkowanie zgodnie z treścią wiersza
§ „Omiń przeszkody” – zabawa ruchowa z ćwiczeniami równowagi
§ samodzielnie organizuje sobie miejsce do zabawy
§ rytmicznie mówi tekst, prawidłowo reaguje na zmiany tempa
§ rozumie pojęcia; rodzeństwo, jedynak, brat, siostra, rozmawia na bliskie mu tematy
§ słucha uważnie tekstu literackiego, opowiada o swojej rodzinie
§ rysuje rodzeństwo, zwraca uwagę na szczegóły (oczy, uszy, nos, usta)
§ uważnie słucha wiersza
§ coraz sprawniej przelicza i porządkuje różne elementy
§ sprawnie porusza się po wyznaczonym torze
6,1
3,5,8
3,14,15
14,15
14
14,4
13
5
WTOREK
§ Zabawy swobodne wg zainteresowań.
§ „Jaki to taniec?” – zabawa muzyczno-ruchowa
§ „Piotruś” – poznanie zasad gry w karty, wyszukanie i łączenie wszystkich par ze sobą, demonstracja nieparzystego „Piotrusia”
§ „Gramy w karty” – wspólna gra w parach lub większych zespołach
§ „W parach” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych według W. Sherborne
§ „Znajdź sobie parę” – zabawa orientacyjno-porządkowa
§ „Do pary” – zabawa dydaktyczna; wyszukiwanie spośród zebranych przez nauczyciela przedmiotów wszystkich tworzących parę: buty, skarpety itp.
§ rozwija swoje zainteresowania i pomysłowość
§ odpowiednio reaguje na sygnały muzyczne, tańczy w parze
§ poznaje zasady gry w karty „Piotruś”
§ gra z innymi dziećmi w karty „Piotruś”, – przestrzega reguł gry
§ doskonali sprawność i umiejętność współpracy podczas ćwiczeń
§ reaguje prawidłowo na zmiany rytmu
§ wie, co to jest para, łączy w pary przedmioty codziennego użytku
8,5
14,13
1
4
ŚRODA
§ Zabawy spontaniczne w kącikach.
§ „Turlanie piłki” – zabawa muzyczno-ruchowa
§ „Ile? – Tyle!” – zabawa w liczenie;
§ „Razem” – nauka piosenki, zabawa ilustracyjna przy piosence
§ „Ilu jest chłopców? Ile jest dziewczynek? Ile jest krzesełek?” – ustalanie, ile jest w sali wskazanych elementów (na podstawie scenariusza E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
§ „Huśtawka” – zabawa ruchowa w parach
§ „Lustro” – zabawa w parach, wzajemne naśladowanie ruchów i mimiki
§ rozwija inwencję twórczą
§ odpowiednio reaguje na sygnał muzyczny
§ wskazuje przedmioty w sali, których jest więcej niż jeden
§ poznaje słowa i melodię piosenki, ilustruje ruchem jej treść
§ coraz lepiej liczy
§ czerpie radość z uczestnictwa we wspólnej zabawie w parze
§ powtarza ruch innej osoby
8
CZWARTEK
§...
Lolinda