16-30 VI.2014.doc

(98 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ 

W GRUPIE II DZIECI  3,4 – LETNICH

16 VI - 30 VI 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATYKA :

 

I  TYDZIEŃ                - Zabawy w lesie i na łące.

II  TYDZIEŃ     - Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?

 

 

 

 

 

Opracowała:

                                                                        Anna Szeremeta

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Zabawy w lesie i na łące

 

Dzień tygodnia

Treści, metody, formy

Cele szczegółowe

Dziecko….

Cele z PP

PONIEDZIAŁEK

 

§  Gry i układanki stolikowe.

 

§  Oglądanie w małych grupach książek o tematyce leśnej.

§  Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Może zobaczymy?” zachęcanie do obserwacji przyrody.

§  Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci w lesie.

§  Zabawa przy piosence Wycieczka do lasu” - ilustrowanie piosenki ruchem.

§  Praca z kartą grafomotoryczną - skreślanie w każdym szeregu obrazka, który nie pasuje do pozostałych.

§  Zabawa orientacyjno-porządkowa „Polowanie na zajączki.

 

 

§  rozwija spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną

§  swobodnie rozmawia na temat lasu i jego mieszkańców.

§  opowiada o swoich obserwacjach przyrody, rozmawia na temat wiersza

 

§  szybko reagują na sygnał słowny

 

§  ilustruje piosenkę ruchem

 

 

§  uzasadnia swój wybór, skreśla obrazek nie pasujący do pozostałych

 

 

§  szybko reagują na sygnał dźwiękowy

 

6,4

 

3,4

 

3.11

 

 

5

 

8,5

 

 

4,14

 

 

 

5

WTOREK

§  Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

§  Zabawa twórcza „Zaproszenie”.

 

§  Opowiadanie na podstawie utworu H. Zdzitowieckiej „Prosimy ciszej”

§  „O co prosi nas las” – ćwiczenia z elementami dramy.

§  „Panorama lasu” praca plastyczna.

§  Zabawa orientacyjno-porządkowa Wiewiórki w dziupli.

§  Zabawy na placu przedszkolnym.

§  Rozwiązywanie zagadek tematycznie związanych z lasem..

§  Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci w lesie.

 

 

§   samodzielnie organizuje sobie czas wolny

 

§      określa sposób poruszania się wywołanego zwierzątka

§      zwraca uwagę na zachowanie się w lesie.

 

§      wciela się w rolę lasu i mówi jak las

 

§      tworzy pracę plastyczną z lasem, rozwija sprawność manualną.

§      dobiera się w trójki, reaguje na sygnał słowny

§      bawi się zgodnie z zasadami bezpieczeństwa

§      rozwiązuje zagadki, wskazuje obrazki przedstawiające ich rozwiązania

§      biega bez potrącania innych

6,1

 

1,5

 

3,12

 

7,1

 

9

 

5

 

1,2,6

4

 

5

 

 

ŚRODA

 

§  Zabawy  w kąciku konstrukcyjno-manipulacyjnym

§  Zabawa dydaktyczna „Śladami leśnych zwierząt.

§  Zabawa ruchowa Tropiciele.

§  „Pamiątka z lasu – naklejanie odbitek kory na kolorowym papierze,

§  Zabawa Kolorowa kostka

 

 

§   samodzielnie buduje z klocków, robi wystawkę w sali.

§  dopasowuje zwierzątko do jego śladu

 

§  uważnie słucha sygnałów do zabawy

§  ozdabia powstałe ramki elementami przyrodniczymi wyciętymi z kolorowego papieru.

§  podaje nazwy roślin, zwierząt w danym kolorze.

 

 

10,4

 

4,14

 

5

9

 

 

12,4

 

CZWARTEK

    

 

§  Samorzutne zabawy w kącikach zainteresowań.

§  Zabawa ruchowa Pracowite mrówki.

§  uchanie wiersza T. Fiutowskiej Wiosenne spotkania.

§  Zabawa ruchowa Na łące.

 

§  Ćwiczenia ruchowo – graficzne „Rysujemy motylka”

§  Zabawy na placu przedszkolnym.

 

§  Zabawa muzyczna „Wiosenny taniec”

§  Praca z kartą matematyczną - liczenie rysunków słoneczek.

 

 

§  zgodnie współpracują w zabawie z innymi dziećmi

§  wciela się w rolę mrówki, pomaga sprzątać salę z drobnych kawałków gazet

§  uważnie słucha nowego wiersza, rozmawia na jego temat, recytuje fragment

§  rozpoznają instrument zapraszający je do zabawy

§  rysuje symetrycznie obiema rękami motylka w dużych rozmiarach

§  wykorzystuje w zabawie różne przybory gimnastyczne

§  tańczy podskokami w kółkach, zmienia miejsce zabawy

§  rysuje na dole kartki o jedno słoneczko mniej

 

 

 

6,1

 

5

 

3

 

8,5

 

14

 

1,6

 

5,8

 

14

 

 

PIĄTEK

 

§  Gry i zabawy przy stoliku materiałem dydaktycznym

§  „Gdzie kto mieszka?” - rozwiązywanie zagadek o zwierzętach

§  „Jak żyją pszczoły?”- rozm...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin