DWUTYGODNIOWY PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
W GRUPIE II DZIECI 3,4 – LETNICH
16 VI - 30 VI 2014
TEMATYKA :
I TYDZIEŃ - Zabawy w lesie i na łące.
II TYDZIEŃ - Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
Opracowała:
Anna Szeremeta
I TEMAT KOMPLEKSOWY – Zabawy w lesie i na łące
Dzień tygodnia
Treści, metody, formy
Cele szczegółowe
Dziecko….
Cele z PP
PONIEDZIAŁEK
§ Gry i układanki stolikowe.
§ Oglądanie w małych grupach książek o tematyce leśnej.
§ Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Może zobaczymy?” zachęcanie do obserwacji przyrody.
§ Zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzieci w lesie”.
§ Zabawa przy piosence „Wycieczka do lasu” - ilustrowanie piosenki ruchem.
§ Praca z kartą grafomotoryczną - skreślanie w każdym szeregu obrazka, który nie pasuje do pozostałych.
§ Zabawa orientacyjno-porządkowa „Polowanie na zajączki”.
§ rozwija spostrzegawczość wzrokową i zręczność manualną
§ swobodnie rozmawia na temat lasu i jego mieszkańców.
§ opowiada o swoich obserwacjach przyrody, rozmawia na temat wiersza
§ szybko reagują na sygnał słowny
§ ilustruje piosenkę ruchem
§ uzasadnia swój wybór, skreśla obrazek nie pasujący do pozostałych
§ szybko reagują na sygnał dźwiękowy
6,4
3,4
3.11
5
8,5
4,14
WTOREK
§ Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.
§ Zabawa twórcza „Zaproszenie”.
§ Opowiadanie na podstawie utworu H. Zdzitowieckiej „Prosimy ciszej”
§ „O co prosi nas las” – ćwiczenia z elementami dramy.
§ „Panorama lasu” – praca plastyczna.
§ Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiewiórki w dziupli”.
§ Zabawy na placu przedszkolnym.
§ Rozwiązywanie zagadek tematycznie związanych z lasem..
§ samodzielnie organizuje sobie czas wolny
§ określa sposób poruszania się wywołanego zwierzątka
§ zwraca uwagę na zachowanie się w lesie.
§ wciela się w rolę lasu i mówi jak las
§ tworzy pracę plastyczną z lasem, rozwija sprawność manualną.
§ dobiera się w trójki, reaguje na sygnał słowny
§ bawi się zgodnie z zasadami bezpieczeństwa
§ rozwiązuje zagadki, wskazuje obrazki przedstawiające ich rozwiązania
§ biega bez potrącania innych
6,1
1,5
3,12
7,1
9
1,2,6
4
ŚRODA
§ Zabawy w kąciku konstrukcyjno-manipulacyjnym
§ Zabawa dydaktyczna „Śladami leśnych zwierząt”.
§ Zabawa ruchowa „Tropiciele”.
§ „Pamiątka z lasu” – naklejanie odbitek kory na kolorowym papierze,
§ Zabawa „Kolorowa kostka”
§ samodzielnie buduje z klocków, robi wystawkę w sali.
§ dopasowuje zwierzątko do jego śladu
§ uważnie słucha sygnałów do zabawy
§ ozdabia powstałe ramki elementami przyrodniczymi wyciętymi z kolorowego papieru.
§ podaje nazwy roślin, zwierząt w danym kolorze.
10,4
12,4
CZWARTEK
§ Samorzutne zabawy w kącikach zainteresowań.
§ Zabawa ruchowa „Pracowite mrówki”.
§ Słuchanie wiersza T. Fiutowskiej „Wiosenne spotkania”.
§ Zabawa ruchowa „Na łące”.
§ Ćwiczenia ruchowo – graficzne „Rysujemy motylka”
§ Zabawa muzyczna „Wiosenny taniec”
§ Praca z kartą matematyczną - liczenie rysunków słoneczek.
§ zgodnie współpracują w zabawie z innymi dziećmi
§ wciela się w rolę mrówki, pomaga sprzątać salę z drobnych kawałków gazet
§ uważnie słucha nowego wiersza, rozmawia na jego temat, recytuje fragment
§ rozpoznają instrument zapraszający je do zabawy
§ rysuje symetrycznie obiema rękami motylka w dużych rozmiarach
§ wykorzystuje w zabawie różne przybory gimnastyczne
§ tańczy podskokami w kółkach, zmienia miejsce zabawy
§ rysuje na dole kartki o jedno słoneczko mniej
3
14
1,6
5,8
PIĄTEK
§ Gry i zabawy przy stoliku materiałem dydaktycznym
§ „Gdzie kto mieszka?” - rozwiązywanie zagadek o zwierzętach
§ „Jak żyją pszczoły?”- rozm...
Lolinda