Praca dyplomowa-Mateusz Dostał.docx

(1235 KB) Pobierz

 


politechnika_swietokrzyska.jpg

 

 

 

 

 

POLITECHNIKA ŚWIĘTOKRZYSKA W KIELCACH

WYDZIAŁ BUDOWNICTWA I ARCHITEKTURY

STUDIA STACJONARNE I STOPNIA

 

 

 

PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA

 

KONCEPCJA PROJEKTU OBIEKTU MOSTOWEGO (MOST, WIADUKT)                             O KONSTRUKCJI ŻELBETOWEJ BELKOWO - PŁYTOWEJ

 

DESIGN CONCEPT OF BRIDGE STRUCTURE (BRIDGE, VIADUCT) REINFORCED CONCRETE BEAM - PLATE

 

 

 

 

Wykonał: Mateusz  Dostał

Numer albumu: 061104

Promotor: dr hab. inż. Grzegorz Świt

Rok akademicki: 2012/2013

Grupa: 408KB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Serdeczne podziękowania dla

Pana dr hab. inż. Grzegorza Świta za pomoc
udzieloną przy pisaniu pracy dyplomowej

 

 


Spis treści:

1. Opis techniczny.              8

1.1.  Dane ogólne.              8

1.2.  Przedmiot opracowania.              8

1.3. Elementy konstrukcji.              8

1.4. Wyposażenie mostu.              11

2. Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe wg EC.              12

2.1.  Zebranie obciążeń stałych.              12

2.1.1. Schemat obciążeń stałych.              12

2.1.2. Tabelaryczne zestawienie obciążeń stałych mostu.              13

2.2              Zebranie obciążeń zmiennych  w ujęciu metody sztywnej poprzecznicy .              14

2.2.1 Schemat obciążeń zmiennych.              14

2.3.  Rozkład poprzeczny  obciążenia  zmiennego metodą sztywnej poprzecznicy.              15

2.3.1.Schemat rozkładu poprzecznego  obciążenia  użytkowego metodą sztywnej poprzecznicy.              15

2.3.2. Obliczenie rzędnych lini wpływu dla poszczególnych dźwigarów.              16

2.3.3. Linie wpływu dla metody sztywnej poprzecznicy.              17

2.3.4. Linie wpływu metody sztywnej poprzecznicy dla dźwigara nr 1.              18

2.3.5. Zestawienie wartości współczynników η w miejscach charakterystycznych oraz pól pod obciążeniami rozłożonymi dla dźwigara nr 1.              19

2.3.6. Linie wpływu metody sztywnej poprzecznicy dla dźwigara nr 2.              20

2.3.7. Zestawienie wartości współczynników η w miejscach charakterystycznych oraz pól pod obciążeniami rozłożonymi dla dźwigara nr 2.              21

2.3.8. Linie wpływu metody sztywnej poprzecznicy dla dźwigara nr 3.              22

2.3.9. Zestawienie wartości współczynników η w miejscach charakterystycznych oraz pól pod obciążeniami rozłożonymi dla dźwigara nr 3.              23

2.4.              Zebranie obciążeń zmiennych .              24

2.4.1. Obliczenie  obciążeń zmiennych.              24

2.4.2. Tabelaryczne zestawienie obciążenia zmiennego działającego na dźwigary              25

2.4.3. Tabelaryczne zestawienie obciążeń stałych  i  zmiennych  działających na obiekt.              26

2.5.              Obwiednia  momentów  zginających i sił tnących.              27

2.5.1. Obwiednia momentów zginających  i sił tnących dla  całego obiektu.              30

2.5.2. Obwiednia momentów zginających  i sił tnących dla  dźwigara nr 1.              32

2.5.3. Obwiednia momentów zginających  i sił tnących dla  płyty pomostowej.              33

2.5.4. Obliczenie  zredukowanych momentów obliczeniowych działających na płytę.              34

2.5.5.Obwiednia momentów zginających  i sił tnących dla  całego obiektu –wartości charakterystyczne.              35

2.5.6.Obwiednia momentów zginających  i sił tnących dla  dźwigara –wartości charakterystyczne.              36

2.5.7.Obwiednia momentów zginających  i sił tnących dla płyty –wartości charakterystyczne.              37

2.5.8.Obliczenie  zredukowanych momentów charakterystycznych  działających na płytę.              38

3. Projekt techniczny              39

3.1  Płyta mostowa              39

3.1.1.Dane materiałowe              39

3.1.1. Obliczenie zbrojenia  płyty.              40

3.1.2 Tabela zbrojenia.              44

3.1.3. Ugięcie.              44

3.1.5. Długość zakotwienia prętów zbrojeniowych              46

3.2. Dźwigar mostowy nr 1.              47

3.2.1.Dane materiałowe              48

3.2.2. Przyjęcie szerokości współpracującej z płytą.              49

3.2.4. Zbrojenie  dźwigara nr 1.              52

3.2.5 Obliczenie długości zakotwienia w dźwigarze.              52

3.2.6. Obliczenie zbrojenia ze względu na ścinanie              54

3.2.7.Ścinanie między środnikiem a półką              58

3.2.8. Kontrola otuliny i obliczenie nośności.              59

4.              Część rysunkowa.              62

5.              Bibliografia.              63

 

 

 

1. Opis techniczny.

1.1.  Dane ogólne.

 

Podstawa  opracowania

Podstawę opracowania stanowi:

·         Temat pracy inżynierskiej wydany przez Politechnikę Świętokrzyską w Kielcach , Wydział Budownictwa i Architektury.

 

Cel i zakres pracy

Celem projektu jest zapoznanie się z metodami projektowania obiektów mostowych.

 

1.2.  Przedmiot opracowania.

Przedmiotem opracowania jest most przez rzekę Nida w miejscowości  Pińczów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 766, km 26,32. Jest to obiekt o konstrukcji jednoprzęsłowej, żelbetowej o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Konstrukcja ma charakter płytowo-belkowy. Przęsło oparte jest za pomocą dźwigarów na dwóch przyczółkach żelbetowych. Długość całkowita mostu pomiędzy końcami skrzydełek, wynosi 27,90 m. Rozpiętość teoretyczna mostu w osiach łożysk wynosi 17,5 m. Szerokość całkowita pomostu wynosi 11.68 m, natomiast  szerokości użytkowe wynoszą odpowiednio:  chodniki 2x 1,2m, jezdnia 2x 3,6m.

 

Charakterystyka geometryczna

 

Długości :

·         długość w osiach łożysk -17,50 [m]

·         długość płyty mostowej  -19,00 [m]

·         długość w  licach przyczółków -16,40 [m]

·         długość pomiędzy początkami skrzydełek 27,90 [m]

 

 

 

Szerokości :

·         szerokość chodnika 1,20 [m]

·         szerokość jezdni  ( od krawężnika do krawężnika) -7,20 [m]

·         rozstaw dźwigarów 2,0 [m]

·         rozstaw dźwigarów w świetle 1,5 [m]

·         szerokość całkowita mostu  11,68 [m]

 

1.3. Elementy konstrukcji. ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin