POLITECHNIKA ŚWIĘTOKRZYSKA W KIELCACH
WYDZIAŁ BUDOWNICTWA I ARCHITEKTURY
STUDIA STACJONARNE I STOPNIA
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
KONCEPCJA PROJEKTU OBIEKTU MOSTOWEGO (MOST, WIADUKT) O KONSTRUKCJI ŻELBETOWEJ BELKOWO - PŁYTOWEJ
DESIGN CONCEPT OF BRIDGE STRUCTURE (BRIDGE, VIADUCT) REINFORCED CONCRETE BEAM - PLATE
Wykonał: Mateusz Dostał
Numer albumu: 061104
Promotor: dr hab. inż. Grzegorz Świt
Rok akademicki: 2012/2013
Grupa: 408KB
Serdeczne podziękowania dla
Pana dr hab. inż. Grzegorza Świta za pomoc udzieloną przy pisaniu pracy dyplomowej
Spis treści:
1. Opis techniczny. 8
1.1. Dane ogólne. 8
1.2. Przedmiot opracowania. 8
1.3. Elementy konstrukcji. 8
1.4. Wyposażenie mostu. 11
2. Obliczenia statyczno-wytrzymałościowe wg EC. 12
2.1. Zebranie obciążeń stałych. 12
2.1.1. Schemat obciążeń stałych. 12
2.1.2. Tabelaryczne zestawienie obciążeń stałych mostu. 13
2.2 Zebranie obciążeń zmiennych w ujęciu metody sztywnej poprzecznicy . 14
2.2.1 Schemat obciążeń zmiennych. 14
2.3. Rozkład poprzeczny obciążenia zmiennego metodą sztywnej poprzecznicy. 15
2.3.1.Schemat rozkładu poprzecznego obciążenia użytkowego metodą sztywnej poprzecznicy. 15
2.3.2. Obliczenie rzędnych lini wpływu dla poszczególnych dźwigarów. 16
2.3.3. Linie wpływu dla metody sztywnej poprzecznicy. 17
2.3.4. Linie wpływu metody sztywnej poprzecznicy dla dźwigara nr 1. 18
2.3.5. Zestawienie wartości współczynników η w miejscach charakterystycznych oraz pól pod obciążeniami rozłożonymi dla dźwigara nr 1. 19
2.3.6. Linie wpływu metody sztywnej poprzecznicy dla dźwigara nr 2. 20
2.3.7. Zestawienie wartości współczynników η w miejscach charakterystycznych oraz pól pod obciążeniami rozłożonymi dla dźwigara nr 2. 21
2.3.8. Linie wpływu metody sztywnej poprzecznicy dla dźwigara nr 3. 22
2.3.9. Zestawienie wartości współczynników η w miejscach charakterystycznych oraz pól pod obciążeniami rozłożonymi dla dźwigara nr 3. 23
2.4. Zebranie obciążeń zmiennych . 24
2.4.1. Obliczenie obciążeń zmiennych. 24
2.4.2. Tabelaryczne zestawienie obciążenia zmiennego działającego na dźwigary 25
2.4.3. Tabelaryczne zestawienie obciążeń stałych i zmiennych działających na obiekt. 26
2.5. Obwiednia momentów zginających i sił tnących. 27
2.5.1. Obwiednia momentów zginających i sił tnących dla całego obiektu. 30
2.5.2. Obwiednia momentów zginających i sił tnących dla dźwigara nr 1. 32
2.5.3. Obwiednia momentów zginających i sił tnących dla płyty pomostowej. 33
2.5.4. Obliczenie zredukowanych momentów obliczeniowych działających na płytę. 34
2.5.5.Obwiednia momentów zginających i sił tnących dla całego obiektu –wartości charakterystyczne. 35
2.5.6.Obwiednia momentów zginających i sił tnących dla dźwigara –wartości charakterystyczne. 36
2.5.7.Obwiednia momentów zginających i sił tnących dla płyty –wartości charakterystyczne. 37
2.5.8.Obliczenie zredukowanych momentów charakterystycznych działających na płytę. 38
3. Projekt techniczny 39
3.1 Płyta mostowa 39
3.1.1.Dane materiałowe 39
3.1.1. Obliczenie zbrojenia płyty. 40
3.1.2 Tabela zbrojenia. 44
3.1.3. Ugięcie. 44
3.1.5. Długość zakotwienia prętów zbrojeniowych 46
3.2. Dźwigar mostowy nr 1. 47
3.2.1.Dane materiałowe 48
3.2.2. Przyjęcie szerokości współpracującej z płytą. 49
3.2.4. Zbrojenie dźwigara nr 1. 52
3.2.5 Obliczenie długości zakotwienia w dźwigarze. 52
3.2.6. Obliczenie zbrojenia ze względu na ścinanie 54
3.2.7.Ścinanie między środnikiem a półką 58
3.2.8. Kontrola otuliny i obliczenie nośności. 59
4. Część rysunkowa. 62
5. Bibliografia. 63
1. Opis techniczny.
Podstawa opracowania
Podstawę opracowania stanowi:
· Temat pracy inżynierskiej wydany przez Politechnikę Świętokrzyską w Kielcach , Wydział Budownictwa i Architektury.
Cel i zakres pracy
Celem projektu jest zapoznanie się z metodami projektowania obiektów mostowych.
Przedmiotem opracowania jest most przez rzekę Nida w miejscowości Pińczów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 766, km 26,32. Jest to obiekt o konstrukcji jednoprzęsłowej, żelbetowej o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Konstrukcja ma charakter płytowo-belkowy. Przęsło oparte jest za pomocą dźwigarów na dwóch przyczółkach żelbetowych. Długość całkowita mostu pomiędzy końcami skrzydełek, wynosi 27,90 m. Rozpiętość teoretyczna mostu w osiach łożysk wynosi 17,5 m. Szerokość całkowita pomostu wynosi 11.68 m, natomiast szerokości użytkowe wynoszą odpowiednio: chodniki 2x 1,2m, jezdnia 2x 3,6m.
Charakterystyka geometryczna
Długości :
· długość w osiach łożysk -17,50 [m]
· długość płyty mostowej -19,00 [m]
· długość w licach przyczółków -16,40 [m]
· długość pomiędzy początkami skrzydełek 27,90 [m]
Szerokości :
· szerokość chodnika 1,20 [m]
· szerokość jezdni ( od krawężnika do krawężnika) -7,20 [m]
· rozstaw dźwigarów 2,0 [m]
· rozstaw dźwigarów w świetle 1,5 [m]
· szerokość całkowita mostu 11,68 [m]
kkris2