ARKUSZ OCENY OPISOWEJ UCZNIA KLASY I
PO DRUGIM PÓŁROCZU NAUKI
Imię i nazwisko:
Klasa:
ZACHOWANIE,
RELACJE SPOŁECZNE
POSTAWA, WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI
Uczeń:
Przygotowanie
do zajęć szkolnych
zawsze jest przygotowany do zajęć, przynosi potrzebne przybory
zazwyczaj jest przygotowany do zajęć, czasami zapomina o przyborach szkolnych
rzadko jest przygotowany do zajęć, często zapomina o przyborach szkolnych
jest nieprzygotowany do zajęć, zapomina o przyborach szkolnych
Uwagi:
Praca podczas zajęć:
● dokładność
zawsze dokładnie wykonuje zadania
zazwyczaj dokładnie wykonuje zadania
wykonuje zadania niedokładnie
● samodzielność
zawsze samodzielnie wykonuje zadania
zazwyczaj samodzielnie wykonuje zadania
potrzebuje dodatkowych wskazówek od nauczyciela, aby wykonać niektóre zadania
wykonuje zadania wyłącznie przy pomocy nauczyciela
● tempo pracy
bardzo szybko wykonuje zadania
wykonuje zadania w ustalonym czasie
wykonuje zadania powoli
● aktywność
zawsze aktywnie uczestniczy w zajęciach, z zaangażowaniem podejmuje się wykonania różnych zadań
przeważnie aktywnie uczestniczy w zajęciach, czasami potrzebuje zachęty
odpowiada tylko na pytania nauczyciela, potrzebuje stałej zachęty
niechętnie uczestniczy w zajęciach pomimo zachęty ze strony nauczyciela
nie uczestniczy w zajęciach
● koncentracja uwagi
zawsze jest skoncentrowany na wykonywanym zadaniu
zazwyczaj jest skoncentrowany na wykonywanym zadaniu
ma trudności ze skupieniem uwagi na wykonywanym zadaniu
● dyscyplina
rozumie zasady regulujące życie w klasie i zawsze ich przestrzega
rozumie obowiązujące zasady i zazwyczaj ich przestrzega
ma problemy ze zrozumieniem i przestrzeganiem przyjętych zasad
Relacje z rówieśnikami
łatwo i chętnie nawiązuje (inicjuje) kontakt z rówieśnikami
nawiązuje kontakt z rówieśnikami, ale czasami potrzebuje zachęty z ich strony
ma trudności z nawiązywaniem kontaktu z rówieśnikami
chętnie uczestniczy w działaniach/zadaniach grupy, współdecyduje o ich przebiegu
uczestniczy w zadaniach realizowanych grupowo, współdziała z innymi
niechętnie uczestniczy w zadaniach realizowanych grupowo, potrzebuje zachęty
zachowuje się kulturalnie
nie zawsze potrafi zachować się kulturalnie
meraja