DODATKOWE SFORMUŁOWANIA POMOCNE PRZY KONSTRUOWANIU OCENY OPISOWEJ DO KLASY I.docx

(69 KB) Pobierz
SFORMUŁOWANIA POMOCNE PRZY KONSTRUOWANIU

                                                               

DODATKOWE SFORMUŁOWANIA POMOCNE PRZY KONSTRUOWANIU

OCENY OPISOWEJ DO KLASY I

(zielony– dla uczniów zdolnych, niebieski – średnich, czerwony – najsłabszych]

 

I Zachowanie:

Przygotowanie do zajęć szkolnych:

· Uczeń chętnie przygotowuje dodatkowe informacje z różnych źródeł wiedzy i potrafi zaprezentować je w klasie.

· Uczeń jest zawsze przygotowany do zajęć i przynosi potrzebne przybory.

· Uczeń jest zazwyczaj przygotowany do zajęć, czasami zapomina o przyborach szkolnych.

· Uczeń jest rzadko przygotowany do zajęć, często zapomina o przyborach szkolnych.

· Uczeń jest nieprzygotowany do zajęć, nie nosi potrzebnych przyborów.

 

Praca na zajęciach:

· Uczeń zawsze aktywnie uczestniczy w zajęciach, chętnie się zgłasza do odpowiedzi.

· Uczeń samodzielnie wykonuje dodatkową pracę na zajęciach.

· Uczeń jest zawsze skoncentrowany na wykonywanym zadaniu.

· Uczeń zawsze dokładnie wykonuje zadania.

· Uczeń zawsze pracuje samodzielnie.

· Uczeń pracuje bardzo szybko.

· Uczeń jest zawsze zdyscyplinowany podczas zajęć szkolnych.

· Uczeń zawsze się wywiązuje ze swoich obowiązków szkolnych.

· Uczeń zazwyczaj aktywnie uczestniczy w zajęciach.

· Uczeń zazwyczaj dokładnie wykonuje zadania.

· Uczeń stara się koncentrować na wykonywanym zadaniu.

· Uczeń zazwyczaj pracuje samodzielnie.

· Uczeń stara się samodzielnie ukończyć zadanie.

· Podczas wykonywanej pracy uczeń stara się skoncentrować na zadaniu i nie przeszkadzać innym.

· Uczeń pracuje w normalnym tempie.

· Uczeń jest zazwyczaj zdyscyplinowany podczas zajęć szkolnych.

· Uczeń stara się wywiązywać ze swoich obowiązków szkolnych.

· Uczeń wykonuje pracę niedokładnie.

· Uczeń wykonuje zadania po dodatkowych wskazówkach nauczyciela.

· Uczeń pracuje wyłącznie przy pomocy nauczyciela.

· Uczeń nie potrafi się skoncentrować na wykonywanym zadaniu.

· Uczeń pracuje w wolnym tempie.

· Uczeń jest niezdyscyplinowany podczas zajęć szkolnych.

· Uczeń odpowiada tylko na pytania nauczyciela.

· Uczeń niechętnie uczestniczy w zajęciach, rzadko udziela odpowiedzi.

· Uczeń nie bierze czynnego udziału w zajęciach.

 

Relacje z rówieśnikami:

· Uczeń łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami.

· Uczeń potrafi sobie radzić w sytuacjach konfliktowych.

· Uczeń zawsze używa zwrotów grzecznościowych.

· Uczeń wykazuje się wysoką kulturą osobistą.

Uczeń bardzo chętnie pomaga rówieśnikom i dorosłym.

Uczeń potrafi współdziałać w grupie.

Uczeń zachowuje się kulturalnie.

Uczeń potrafi panować nad emocjami.

Uczeń stara się używać zwrotów grzecznościowych.

Uczeń w miarę możliwości pomaga innym.

Uczeń nie potrafi współdziałać w grupie.

Uczeń potrzebuje zachęty ze strony rówieśników podczas wspólnych zabaw.

Uczeń ma trudności z nawiązywaniem kontaktów z rówieśnikami.

Uczeń nawiązuje niewłaściwe relacje z rówieśnikami.

Uczeń nie zawsze potrafi się zachować kulturalnie.

Uczeń nie radzi sobie w sytuacjach konfliktowych.

Uczeń ma trudności z opanowaniem emocji.

 

II Edukacja polonistyczna:

Słuchanie:

Uczeń zawsze uważnie słucha wypowiedzi kolegów i nauczyciela.

Uczeń bardzo uważnie słucha i dokładnie wykonuje polecenia.

Uczeń zawsze uważnie słucha tekstów literackich i udziela poprawnych odpowiedzi na zadane pytania.

Uczeń nie zawsze słucha wypowiedzi innych.

Uczeń stara się uważnie słuchać wypowiedzi innych oraz tekstów literackich.

Uczeń nieuważnie słucha tekstów literackich, nie potrafi udzielać odpowiedzi na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu.

Uczeń niechętnie słucha i niechętnie odpowiada na zadane pytania.

Uczeń nie słucha poleceń.

 

Mówienie:

Uczeń wypowiada się poprawne pod względem gramatycznym, nie popełnia błędów językowych.

Uczeń wypowiada się zdaniami złożonymi.

Uczeń umie streścić opowiadanie.

Uczeń samodzielnie ustala kolejność wydarzeń w opowiadaniu.

Uczeń samodzielnie opowiada historyjkę obrazkową, dostrzegając w niej związki przyczynowo-skutkowe.

Uczeń potrafi samodzielnie opisać wskazane przedmioty.

Uczeń uczestniczy w dyskusji i popiera argumentami swoją wypowiedź.

Uczeń popiera argumentami swoje wypowiedzi.

Uczeń potrafi dzielić wyrazy na głoski, sylaby i litery.

Uczeń wypowiada się zdaniami prostymi.

Uczeń wypowiada się pełnymi zdaniami na temat tekstu i ilustracji.

Uczeń buduje zdania z określonym wyrazem.

Uczeń samodzielnie opowiada treść krótkiego tekstu.

Uczeń współuczestniczy w układaniu krótkiego opowiadania i bajki.

Uczeń recytuje wiersz z prawidłową intonacją.

Uczeń ma trudności z podziałem wyrazów na głoski, sylaby i litery.

Uczeń ma trudności z wypowiadaniem się.

Uczeń wypowiada się pojedynczymi słowami.

Uczeń popełnia błędy gramatyczne.

Uczeń ma trudności z nauczeniem się wiersza na pamięć.

Uczeń niechętnie uczestniczy w dyskusji.

Uczeń opowiada treść czytanki pod kierunkiem nauczyciela.

 

Zasób słownictwa:

Uczeń ma bardzo bogaty zasób słownictwa.

Uczeń posługuje się nowo poznanymi słowami i używa ich zgodnie ze znaczeniem.

Uczeń ma przeciętny zasób słownictwa.

Uczeń systematycznie poszerza swój zasób słownictwa.

Uczeń ma ubogi zasób słownictwa.

Uczeń nie pracuje nad wzbogaceniem słownictwa.

 

Czytanie:

Uczeń czyta tekst z podziałem na role.

Uczeń czyta płynnie.

Uczeń czyta płynnie i uwzględnia znaki przestankowe.

Uczeń czyta, głoskując.

Uczeń czyta wyrazami, jednak dłuższe wyrazy głoskuje.

Uczeń czyta sylabami.

Uczeń czyta wyrazami.

Uczeń czyta sposobem mieszanym.

Uczeń czyta w szybkim tempie.

Tempo czytania ucznia jest dostosowane do wieku.

Uczeń głośno czyta tekst z właściwą intonacją.

Uczeń czyta ze zrozumieniem.

Uczeń rozwija zainteresowania czytelnicze.

Uczeń czyta w wolnym tempie.

Uczeń ma trudności ze zrozumieniem przeczytanego tekstu.

Uczeń czyta jedynie wymagane teksty opowiadań i lektur.

Uczeń opuszcza wyrazy podczas czytania.

 

Pisanie:

Uczeń bezbłędnie zapisuje zdania z pamięci.

Uczeń pisze poznane litery, w tym dwuznaki i zmiękczenia.

Uczeń poprawnie łączy poznane litery.

Uczeń mieści litery w liniaturze.

Uczeń dba o estetykę i czytelność pisma.

Uczeń układa i zapisuje zdania z rozsypanek wyrazowych.

Uczeń podpisuje obrazki wyrazami.

Uczeń pisze wyrazy i krótkie zdania.

Uczeń popełnia nieliczne błędy podczas pisania z pamięci.

Uczeń myli kształt liter.

Uczeń niepoprawnie łączy litery.

Uczeń ma trudności z układaniem i zapisywaniem zdań z rozsypanek wyrazowych.

Pismo ucznia jest nieestetyczne i nieczytelne.

Uczeń popełnia liczne błędy podczas pisania z pamięci.

Uczeń nie mieści liter i wyrazów w liniaturze.

 

Przepisywanie:

Uczeń bezbłędnie przepisuje tekst z tablicy, podręcznika i ćwiczeń.

Uczeń na ogół bezbłędn...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin