Konspekt z zajęć kształcenia ruchowego i metodyki nauczania ruchu.docx

(19 KB) Pobierz

Konspekt z zajęć Kształcenia ruchowego i metodyki nauczania ruchu:     Gibkość ciała, jej znaczenie w codziennej aktywności życiowej oraz                    w przeciwdziałaniu bólom kręgosłupa. Szkoła pleców.

 

1.        Typ zajęć ruchowych – gimnastyka podstawowa

2.        Cele szczegółowe:

- U – Zwiększenie ogólnego stopnia ruchomości stawowej. Uaktywnienie układów: oddechowo-krążeniowego, nerwowego, kostno-stawowego i więzadłowo-mięśniowego.

- S – Sprawność motoryczna z zakresu gibkości.

- W – Wiadomości potrzebne do wspomagania gibkości (waga rozgrzewki, działań kompensacyjnych)  –       jej cel w codziennym życiu.

- P – Ukazanie potrzeby dbania o własne zdrowie i sprawność fizyczną. Edukacja zdrowotna.

3.        Warunki prowadzenia:

- Miejsce: sala gimnastyczna

- Czas: 60 minut

- Liczba ćwiczących: 20 osób

- Sprzęt: 5 pachołków, 4 materace, drabinki

 

Część toku

Tok

Treść

Interpretacja treści

Uwagi

I

1.Moment organizacyjny

 

 

 

 

2.Motywacja do aktywnego uczestnictwa

 

3. Rozgrzewka

Ćwiczenia o charakterze ożywiającym

 

 

 

Ćwiczenia kształtujące

Zbiórka. Powitanie. Sprawdzenie obecności. Podanie tematu i głównych zadań na zajęciach.

 

 

 

Umotywowanie do aktywnego uczestnictwa w zajęciach w formie obwodu stacyjnego.

 

 

Marsz po obwodzie sali gimnastycznej. Marsz z wyrzutami nóg, bieg ciągły (ze zmianą tempa), bieg ze zbieraniem grzybków, bieg w drugim kierunku, skipping w biegu, bieg przekładanka, bieg z podskokami.

 

Krążenie głowy, ramion, łokci, nadgarstków, skłony boczne , w przód i tył, krążenie bioder, kolan, stawów skokowych, 10 przysiadów.

Przygotowanie uczniów do ćwiczeń, zaznajomienie z tematem.

 

 

 

 

 

 

Celem tej rozgrzewki (dynamiczna) jest pobudzenie układu krwionośnego, oraz stawów i ścięgien do wytężonej pracy.

Ustawienie w dwuszeregu.

 

 

 

 

Zwrócenie uwagi na asekurację.

 

 

Na gwizdek zmiana kierunku biegu/marszu

 

 

 

Ćwiczenia powinny być symetryczne!

II

Samodzielna aktywność – obwód stacyjny

1.Podział na zastępy. Omówienie poszczególnych stacji.

 

2.Ćwiczenia pilates

a). Skręty tułowia w siadzie

b). Unoszenie i odwodzenie w klęku podpartym

c). Unoszenie kolan w klęku + pompka

d). Skręty tułowia w leżeniu na plecach

e). Unoszenie górnej i dolnej nogi w leżeniu na bok

f). Opuszczane ramion i nóg w leżeniu na plecach

 

3.

 

 

4.Test gibkości

 

 

5.

 

 

 

Nauka prawidłowego oddychania podczas treningu.

Odciążenie kręgosłupa i stawów, wzmocnienie mięśni krzyża.

 

 

 

Zwrócenie uwagi na dokładność i poprawność wykonywania ćwiczeń.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie trzech prób!

III

Ćwiczenia o charakterze kompensacyjnym i uspokajającym

 

 

Zakończenie zajęć

 

 

 

 

 

 

Posprzątanie sprzętu. Zbiórka. Podsumowanie zajęć pod względem dydaktyczno –wychowawczym. Pożegnanie i wyjście z sali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowanie zajęć:

- Natalia Medala

- Karolina Mordawska

- Krzysztof Merta

- Mikołaj Oboza

Fizjoterapia, rok I, grupa F3

Zgłoś jeśli naruszono regulamin