Szkoła Podstawowa im J. Korczaka w Jugowicach
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego
Podstawa prawna:
· Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2013 r. poz. 393).
Imię i nazwisko nauczyciela: Anna Stawinoga
Wykształcenie: wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
Jugowice 2014
Plan rozwoju zawodowego:
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywania zmian w tej dziedzinie.
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentowania
1.
Poznanie procedury awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
IX.2014
· wniosek o rozpoczęcie stażu
· plan rozwoju zawodowego
2.
Współpraca z opiekunem stażu
Przygotowanie planu rozwoju zawodowego
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu:
· zawarcie kontraktu, określenie zasad współpracy, ustalenie harmonogramu spotkań
· prowadzenie zajęć w obecności innych nauczycieli, konsultacje, opracowanie konspektów zajęć, ich analiza
· prowadzenie zajęć w obecności dyrektora, konsultacje, opracowanie konspektów zajęć, ich analiza
· określenie mocnych i słabych stron własnej działalności
IX 2014
Cały okres stażu
· spisanie kontraktu
· harmonogram spotkań
· wnioski z obserwowanych i przeprowadzonych zajęć, scenariusze zajęć, karty obserwacji
· scenariusze zajęć, karty obserwacji
· arkusz analizy pracy własnej
3.
Dokumentowanie własnych działań
Wybór programu nauczania
Opracowanie planu wychowawcy klasy
Opracowanie rozkładu materiału
Udział w modyfikacji WSO
Pisanie sprawozdań ze spotkań Zespołów klas młodszych
Pisanie programów naprawczych
Przez cały okres stażu
· rozkłady materiału, plany pracy
· program wychowawczy klasy
· program pracy podczas zajęć
· Dziennik sprawozdań ze spotkań zespołów klas młodszych
· Program naprawcze
4.
Obserwacja i analiza możliwości uczniów
Zbieranie informacji o uczniach i ich możliwościach, predyspozycjach według przygotowanych narzędzi
Obserwacja uczniów na podstawie Skali Funkcjonowania PIerwszoklasisty
· arkusz obserwacyjny ucznia SFP
· Karta umiejętności ucznia
· karty pracy, sprawdziany, testy i Analiza sprawdzianów.
5.
Poszukiwanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych
Wprowadzenie innowacji w zakresie metod utrwalania, sprawdzania wiadomości
· Notatki, przykłady zastosowanych kart pracy ucznia
6.
Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego
Udział w pracach zespołów przedmiotowych,
Uczestniczenia w szkoleniowych Radach Pedagogicznych
uczestniczenie w szkoleniach i warsztatach organizowanych przez ośrodki i instytucje oświatowe, studiach podyplomowych lub w kursach.
· dokumentacja z odbytych szkoleń,
· zaświadczenia
7.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie dokumentów, zaświadczeń, świadectw, programów, scenariuszy, zdjęć, wytworów pracy uczniów
· scenariusze zajęć,
· notatki z przeczytanej lektury,
· zdjęcia
8.
Prowadzenie dokumentacji szkolnej
Poprawne prowadzenie dziennika lekcyjnego, dziennika zajęć pozalekcyjnych, arkuszy ocen, dziennika dodatkowych godzin wynikających z KN,
· potwierdzenie dyrektora
...
AnnaSt123