Tematyka kompleksowa:
I. Zima biała, śnieg wokoło rozsypała
II. Pomagamy ptakom
III. Babcia i Dziadek
IV. W karnawale mamy bale
I. ZIMA BIAŁA, ŚNIEG WOKOŁO ROZSYPAŁA
obszary
aktywności
Cele operacyjne
PN 4 stycznia`10
I.Ćwiczenia ortofoniczne do słów piosenki:Tupu – tup po śniegu, zabawa ruch-naśl.do słów piosenki.
Zestaw zabaw porannych nr 7 wg Wlaźnik
II.Zima – H.Ożogowskiej – słuchanie z wierszem, nauka na pamięć, omówienie treści wiersza na pods.ilustracji przedstawiającej Panią Zimę. Rozmowa kierowana n/t zimy i jej przyjaciół: śniegu, bałwana, lodu, mrozu. Zabawa z el.rzutu: Śnieżne kulki.
III.Budowanie z klocków plastikowych, łączenie elem.w formy przestrzenne. Zab ruch ze śpiewem: Bałwan
D+A
D+E
C
-prawidłowo wymawia wyrazy
-wie, po czym poznać zimę
-wznosi budowle z klocków
WT 5 stycznia`10
I.Zima – wyeksponowanie w kąciku książeczek o w/w tematyce. Filtr poranny w łazience- dokładne mycie rąk – doskonalenie.
II.Śniegowe gwiazdki - rozpoznawanie i układanie zbiorów przedmiotów według kształtu na podstawie różnorodnych kształtów gwiazdek śniegowych; doskonalenie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze w zakresie liczby 3 i 4. Spacer wokół przedszkola – obserwacja pogody.
III.Układanie puzzli 3l- 4 części, 4l- 6 części
Wirujące gwiazdki- ćw. kinestezjologii edukacyjnej wg Dennisona
E+A
F+A
-sięga po książeczki
-potrafi porównać kształty gwiazdek
-składa puzzle
ŚR 6 stycznia`10
I.Odszukaj taki sam element – zab.dyd. wyszukiwanie 2 takich samych elementów (gwiazdki, choinki, bałwanki).
II.Śnieg zasypał pola, lasy – wyjście do ogrodu w celu obserwacji zimowej pogody. Wspólne zabawy ruchowe na śniegu: Zimowe igraszki wg I.Salach. (3l, s.41). Kontynuowanie ćwiczeń naprzemiennych: aktywizowanie półkul mózgowych do równoczesnej pracy oraz pozycji Cook’a
III.Zabawy swobodne wg zainteresowań. Zabawa ruchowa: Śnieżne kulki
A
-rozpoznaje takie same elementy
-wesoło bawi się na śniegu
-zgodnie bawi się obok siebie
CZW 7 stycznia`10
I.Wiatr i zima – dmuchanie na gwiazdki z cienkiej bibułki, odpowiedni układ warg.
II.Bałwan- malowanie na niebieskim papierze białą farbą- zaznaczonych kół, ułożonych w kształt bałwana. Przeliczanie kół w zakresie 3, porównywanie wielkości. Zabawa ze śpiewem: Bałwan
III.Tancerka i kominiarczyk – słuchanie baśni wg utworu Andersena. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Zabawa: Śnieżne kulki.
G
D
-ćwiczy mięśnie warg
-potrafi zamalować koła na kolor biały
-słucha opowiadania
PT 8 stycznia`10
I.Cztery wrony – T. Kubiaka, określenie przez dzieci kolorów występujących w wierszu: czarna wrona, biały śnieg.
II.Zima, zima – osłuchanie z piosenką, określanie nastroju piosenki (wesoła, skoczna) Ćwiczenia słuchu muzycznego poprzez rozróżnianie kontrastowego tempa. Zabawy zimowe na powietrzu, na śniegu i ze śniegiem.
III.Rysowanie kredkami świecowymi n/t dowolny, rozbudzanie wyobraźni. Zabawa: Gwiazdki śniegu.
G+A
-rozróżnia czarny i biały kolor
-zna piosenkę
-prawidłowo trzyma kredkę
II. POMAGAMY PTAKOM
PN 11 stycznia`10
I.Głosy – zabawa, rozpoznawanie ptasich głosów, z kasety. Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Zest.zab.poran. nr 5/ Wlaźnik
II.Zapasy – słuchanie opowiadania wg I.Salach,, zaznajomienie z sytuacja ptaków, które nie przygotowują zapasów na zimę, rozumienie konieczności pomagania im, zapoznanie z postacią sikorki. Zabawa z el.równowagi: Na gałązce.
Spacer – obserwacja ptaków w zimowej scenerii.
III.Kolorowanie prostych obrazków konturowych przedstawiających ptaki. Zabawa muz.-ruch.: Bałwan.
-rozpoznaje głos wróbla
-wie, dlaczego należy dokarmiać ptaki zimą
-stosuje odpowiednie kolory
WT 12 stycznia`10
I.Obserwacja karmnika za oknem- dzielenie się spostrzeżeniami na temat dokarmiania ptaków.
Filtr poranny – wycieranie rak w swój ręcznik.
II.Ile ptaków jest w karmniku? – uzupełnianie karty pracy. Umiejętne przeliczanie w zakresie 3 (3l) i 4 (4l). Zabawa ruch. z el.biegu: Spłoszone ptaszki.
III.Składanie obrazków z części przedstawiających ptaki. Zabawa: Na gałązce
-w ciszy obserwuje ptaki
-liczy w zakresie 3 i 4
...
Dodek15