KONSPEKT ZAJĘĆ PRAKTYCZNYCH.docx

(24 KB) Pobierz

KONSPEKT ZAJĘĆ PRAKTYCZNYCH

 

1.      Imię i nazwisko prowadzącego zajęcia: Adrianna Łozowska

2.      Miejsce realizacji zajęć: CM UMK, WNoZ, Zakład Pielęgniarstwa Chirurgicznego Katedry Pielęgniarstwa i Położnictwa

3.      Data prowadzonych zajęć: 15.12.2014r.

4.      Kierunek, rok, numer grupy: Pielęgniarstwo stacjonarne, I stopień, rok II, grupy Ie i IIe

5.      Nazwa przedmiotu: Pielęgniarstwo chirurgiczne

6.      Forma i organizacja zajęć: zajęcia praktyczne

7.      -Czas trwania zajęć: 7-14.30 (10h)

8.      Temat zajęć: Zakrzepica układu żylnego

9.      Cele zajęć:

o       Cel ogólny:

Przekazanie studentom wiedzy na temat zakrzepicy układu żylnego.

o       Cele szczegółowe:

§         Wiedza:

W1- zaznajomienie studentów z przyczynami zakrzepicy

W2- zapoznanie z objawami występującymi w zakrzepicy

W3- przekazanie wiedzy odnośnie pielęgnacji i metod leczenia

W4- zaznajomienie studentów z profilaktyką zakrzepicy

 

 

§         Umiejętności

U1- nauka rozpoznawania objawów zakrzepicy układu żylnego

U2- przygotowanie studentów do edukacji pacjentów z    

       zakrzepicą

U3- nauka rozpoznawania problemów pielęgnacyjnych 

       pacjentów z zakrzepicą.

§         Kompetencje społeczne:

K1- mobilizacja studenta do wzbogacania wiedzy na

       temat zakrzepicy układu żylnego

K2- przekonanie studenta o znaczącej roli pielęgniarki w

       zakresie działań edukacyjno-zdrowotnych

K3- zmotywowanie studenta do zastosowania zdobytej

       wiedzy w przyszłej pracy zawodowej.

 

 

 

 

10.  Efekty nauczania:

§         Wiedza

W1- student wie, czym jest zakrzepica układu żylnego

W2- Student zna przyczyny i objawy zakrzepicy

W3- Student zna metody pielęgnacji i leczenia zakrzepicy           

         układu żylnego

W4- student jest zaznajomiony z metodami profilaktyki 

         zakrzepicy

 

§         Umiejętności

U1- student potrafi rozpoznać objawy zakrzepicy

U2- Student edukuje pacjenta z zakrzepicą

U3- Student rozpoznaje problemy pielęgnacyjne pacjenta z zakrzepicą układu żylnego

 

§         Kompetencje społeczne

K1- student jest zmobilizowany do wzbogacania wiedzy na

       temat zakrzepicy układu żylnego

K2- student jest przekonany o znaczącej roli pielęgniarki w

       zakresie działań edukacyjno-zdrowotnych

K3- student jest zmotywowany do zastosowania zdobytej

       wiedzy w przyszłej pracy zawodowej.

11.  Metody nauczania: wykład konwersatoryjny, instruktaż

 

12.  Środki dydaktyczne: bandaż, raport pielęgniarski, książki, broszury, ulotki

 

 

13.  Metody kontroli i oceny: bieżąca kontrola podczas trwania zajęć- zadawanie pytań kontrolnych

 

 

 

 

 

 

 


14.  Skrócony tok zajęć:

 

 

Ogniwo

Czas

Czynności nauczania

Czynności uczącego się

Metody nauczania

Środki dydaktyczne

Metody oceny (ewaluacja)

Instruktaż wstępny

25 min

·         kontrola gotowości do zajęć,

·         sprawdzenie umundurowania,

·         odczytanie raportu pielęgniarskiego,

·         wstępna kontrola wiadomości studentów,

·         przydział sal, obowiązków podczas dyżuru,

·         ukierunkowanie bieżących zadań studentów,

·         wyznaczenie osoby do napisania raportu z dyżuru.

·         Prezentacja celu ogólnego zajęć oraz celów szczegółowych

 

·          Zapisanie tematu zajęć

·          Udzielanie odpowiedzi na pytania kontrolne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-pogadanka

-ćwiczenia

- zadawanie pytań

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-zlecenia lekarskie

-ciśnieniomierz

-bandaże

-księga raportów pielęgniarskich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-bieżąca ocena zaangażowania studentów w wykonywane czynności

-ocena podczas wykonywania zleceń lekarskich

Instruktaż bieżący

320 min

·          PRACA STUDENTÓW NA ODDZIALE:

·          Wykonywanie czynności higienicznych u pacjentów

·          Włączenie w obchód lekarski

·          Pomoc pacjentom podczas posiłków

·          Pomiar ciśnienia tętniczego

·          Włączenie studentów w pielęgnowanie ran

·          Realizacja procesu pielęgnowania pacjentów ze schorzeniami naczyń

 

 

·          Słuchanie i zapisywanie podawanych wiadomości

·          Pomoc w wykonywaniu czynności pielęgnacyjnych

·          Pomiar ciśnienia

·          Zbieranie informacji niezbędnych do napisania procesu pielęgnowania

·          Zdobywanie informacji koniecznych do przygotowania raportu

Przerwa śniadaniowa

30 min

 

Seminarium

60 min

·          prezentacja materiału dydaktycznego i jego omówienie

·          powiązanie treści teoretycznej z praktyką

·          zapoznanie studentów z zagadnieniem zakrzepicy układu żylnego

·          omówienie zasad kompresjoterapii

·          nauczenie studentów rozpoznawania objawów zakrzepicy żylnej

·          słuchanie, obserwacja i zapisywanie podawanych wiadomości

·          odpowiadanie na pytania prowadzącego

 

·          Pogadanka

·          Ćwiczenia

·          Pokaz z instruktażem

·          Specjalistyczne bandaże

·          ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin