Szczebiot sikork-3li.doc

(42 KB) Pobierz

Szczebiot sikorki

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

· Rozmowa połączona z działaniem „Stołówka dla ptaków”.

 

· Słuchanie wiersza pt. „Sikorki”.

 

· Ćwiczenie słuchowe pt. „Głosy”.

 

 

 

· Zabawa gramatyczna pt. „Sikorki         w karmniku”.

 

 

· Ćwiczenia oddechowe „Piórko”.

 

 

· Ćwiczenie liczbowe „Ptaki                    w karmnikach”.

 

 

 

 

o   Zapoznanie z nowym gatunkiem – sikorką : wielkość, kolor upierzenia, sposób poruszania się i odżywiania.

o   Uświadomienie konieczności niesienia pomocy ptakom w zimie.

o   Rozpoznawanie ptasich głosów odtwarzanych z kasety magnetofonowej : sikorka, wróbel, gołąb, wrona.

o   Nabywanie swobody w samorzutnym wyrażaniu myśli, zadawaniu pytań. Poprawne stosowanie form fleksyjnych osób.

o   Rozwijanie pojemności płuc, regulowanie oddechu poprzez dmuchanie na piórko tak, by je przesuwać po dywanie.

o   Przeliczanie sylwet gołębi i wróbli              w zakresie liczby 4 i więcej w zależności od umiejętności dzieci. Zapoznanie                   z liczebnikiem głównym – „jeden”, prawidłowe stosowanie go w zabawie.

 

 

RUCHOWA

 

· Zestaw zabaw ruchowych nr 7 (wł.) (powt.) „Zimowe igraszki”. P : krążki, gazeta.

 

· Zabawy ruchowe :

- orient. – porząd. „Ptaki”.

 

- z elem. biegu „Spłoszone ptaki”.

 

- z elem. równowagi „Gałązka”.

 

 

· Spacer do ogrodu przedszkolnego lub  w najbliższej okolicy w celu obserwacji zmian.

 

 

o   Kształcenie koordynacji ruchowo – wzrokowej . Doskonalenie skoków na jednej nodze.

 

 

o   Lekki bieg po sali, szybka reakcja na sygnał słowny, sprężyste podskoki obunóż.

o   Nabywanie lepszej orientacji podczas biegu.

 

o   Doskonalenie umiejętności utrzymywania równowagi.

 

o   Zauważenie zmian w otoczeniu związanych  z nastąpieniem nowej pory roku. Pojawienie się utrudnionych warunków bytowania, ubogość świata roślinnego.

 

 

ESTETYCZNA

 

·     Słuchanie piosenki „Lata ptaszek”.

 

 

·     Opowieść ruchowa pt. „Spacer na skwer”.

 

·     Słuchanie zjawisk akustycznych.

 

 

·     Zabawa ilustracyjna do piosenki „Lata ptaszek”.

 

·     Ćwiczenia relaksacyjne wg Jacobsona.

 

 

 

 

 

o   Aktywne słuchanie nowej piosenki, próby powtarzania krótkich motywów melodycznych.

o   Dostosowanie układów ruchowych do słuchanego tekstu.

 

o   Utrwalenie umiejętności rozpoznawania instrumentów muzycznych na podstawie usłyszanych dźwięków.

o   Dostosowanie ruchów ciała do muzyki. Próby naśladowania odgłosu wróbelka.

 

o   Próby rozluźnienia poszczególnych części ciała np. rąk, tułowia, nóg przy muzyce wyciszającej.

ESTETYCZNA

 

·     Rysowanie białą kredą na czarnym papierze na temat dowolny.

 

·     Układanie z tworzywa przyrodniczego na temat dowolny .

 

·     Malowanie farbą klejową konturu „Sikorki” i wysypywanie jej kaszą.

 

·     Układanie z elementów geometrycznych „Karmnika”.

 

·     Lepienie z plasteliny na temat dowolny.

 

 

 

 

o   Eksperymentowanie materiałem umożliwiającym śmiałość ekspresji                i rozmach.

o   Próby układania wzorów na ograniczonej przestrzeni, nazywanie ich.

 

o   Operowanie różnymi formami plam, troska  o czystość odzieży, rozwijanie płynności ruchów.

o   Dowolne wyrażanie wyobrażeń w formach płaskich, łączenie kilku elementów w całość, próby nazywania swoich wytworów.

o   Poznanie właściwości plasteliny, troska        o zachowanie czystości .

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin