konkurs matematyczny kuratorium warszawa zadania szkola podstawowa.pdf

(24 KB) Pobierz
urs matematyczny kuratorium warszawa zadania szkola podstaw
( konkurs_matematyczny_kuratorium_warszawa_zadania_szkola_podstawowa.pdf )
http://www.downloads.co.pl/dl/?id=konkurs_matematyczny_kuratorium_warszawa_zadania_szkola_podstawowa#
Podobne: konkurs matematyczny kuratorium warszawa zadania szkola podstawowa, konkurs matematyczny kuratorium warszawa zadania, konkurs matematyczny kangur klasa 2 szkola podstawowa,
konkurs matematyczny zadania szkola podstawowa, konkurs matematyczny klasa iv szkola podstawowa, konkurs matematyczny etap wojewodzki szkola podstawowa,
konkurs matematyczny klasa 3 szkola podstawowa, konkurs matematyczny etap szkolny szkola podstawowa, konkurs matematyczny klasa 5 szkola podstawowa,
ARKUSZ OBSERWACYJNY DZIECKA Z
DZINKI Z KLOPOTEM ALKOHOLOWYM
Kwestionariusz jest programem diagnostycznym majacym na zamysle rozpoznanie obecnej sytuacji rodzinnej dziecka aby w razie podejrzanych
sygnalow powziac wobec maluszka i jego rodziny wlasciwe dzialania. Kwestionariusz jest charakterystyczny i odgrywa go nauczyciel. Dotyczy on
uczniow szkoly podstawowej wraz z klas I? VI.. Zjawiska te powinno sie oceniac kolejno w objetosci 5-cio stopniowej. Cyfry na skali definiuja stopien
nasilenia zjawiska kierunku od 1-wsza do piec. Stopnie nasilenia problemow charakterystycznych dla ocenianego dziecka powinno sie zakreslic
krzyzykiem. Wyniki obserwacji znajduja sie na koniec arkusza.
OPILSTWO wedlug E. M. Jellinka (1946) to: wszelkie stosowanie napojow alkoholowych, ktore powoduje szkody poszczegolne, spoleczne lub jedne a,
takze drugie. (Kinney, Leaton, 1996, s. 63)
ALKOHOLIZM wedlug Amerykanskiego Towarzystwa Lekarskiego (1977) jest dolegliwoscia, ktora cechuje sie istotnym uposledzeniem zwiazanym
bezposrednio ze statycznym i przesadnym spozywaniem alkoholu. Uposledzenie to moze miec odmiane zaburzen fizjologicznych, psychologicznych lub
spolecznych. (Kinney, Leaton, 1996, s. 64)
Imie a, takze Nazwisko.?
Ilosc lat dziecka?.
Sala?.
Ilosc zdobytych punktow:
Wyniki obserwacji:
dwadziescia - 30 punktow? klopot alkoholizmu nie wystepuje w calej rodzinie maluszka
40? 80 punktow? zaryzykowanie wystepowania alkoholizmu w rodzinie dziecka
80? 100 punktow? problem alkoholizmu wystepuje w calej rodzinie maluszka
BIBLIOGRAFIA:
Kinney J. Leaton G. (1996), Zrozumiec alkohol, Panstwowa Agencja Rozwiazywania Problemow Alkoholowych, Warszawa
Ochmanski Metrow. (1997), Alkoholizm ojcow natomiast sytuacja rodzinna i szkolna dzieci, Uniwersytet Marii Curie-Sklodowskiej, Lublin
Przy ZALACZNIKU JEST CAlA PRACA WRAZ Z TABELaData....................
Konspekt kursow jezyka naszego w klasie IV
Godnosc i miano prowadzacego:......................................
Termin realizacji przedmiotu lekcji: 90 min.
Sprawa lekcji: Badz bezbledny! pisownia wyrazow sposrod „rz. ―
Dzial programowy: Pisanie. Prawidlowosc zapisu.
Aplikacja nauczania: Oraz. Luczak, Oraz. Murdzek: Pomiedzy nami
Numer dopuszczenia: DKW-4014-37/01.
Cele kursow:
1. POZNAWCZE
Poziom wiadomosci
uczen uszczegolawia zasady zastosowania „rz. ―
uczen rozroznia cztery klasy zasad zastosowania „rz. ―
Poziom umiejetnosci
uczen ilustracje hasla ortograficzne
uczen oznacza przynaleznosc zwrotow do danej kategorii
klient proponuje prywatne przyklady
2. WYCHOWAWCZE
Dzialania
uczen aktywnie uczestniczy przy zajeciach
klient ocenia fuche swoja jak i rowniez innych
Postury
uczen jest obiektywny przy swoich ocenach
uczen podejmuje i najlepiej jak da rade wykonuje przydzielone mu zajecia
Metody jak i rowniez formy roboty:
przeklad intersemiotyczny
heureza
trening
Pomoce dydaktyczne:
Luczak, Oraz. Murdzek: „Miedzy nami―, zbior znakow polski trzy, podrecznik, GWO, Gdansk 2001
Luczak, Oraz. Murdzek: „Miedzy nami―, zbior znakow polski trzy, zeszyt cwiczen, GWO, Gdansk 2001
kartke papieru rysunkowy
przybory do rysowania
kartki wraz z slowami-kluczami jak i rowniez numerem
tablice ortograficzne (ewentualnie)
Przebieg kursow:
I Faza wprowadzajaca
Wystep celow kursow.
Zapisanie przedmiotu
II Faza realizujaca
1. Cwiczenia rozluzniajace, ktore pozwalaja wytworzyc aure zainteresowania jak i rowniez wspolpracy.
Profesor przydziela wszelkiemu uczniowi jezdnia losowania poprzez jednej kartce z wypisanymi na niej slowami-kluczami i numerem (przygotowuje
poprzednio tyle kartek, ilu podopiecznym jest aktualnych na lekcji). Zostawia sobie liste rozdanych slow wraz z ich numerami:
1. drabina komin walec
2. stol
3. pedzle
4. chleb
5. mur
6. garnek
7. publikacja
8. termometr, sluchawki lekarskie
9. brzoza albo brzoskwinia
10. drzewo
11. grzyb
12. krzeslo
13. trojka= trzy
14. chrzan
kolejny. wrzos
szesnascie. przejscie przez pasy
17. wyjrzec przez okno
18. oko sposrod rzesami= rzesa
19. burza
20. rzeka
21. orzech
22. porzeczki
23. kolnierz
24. talerz
25. jarzebina
26. buzia
27. narzedzia
Wyrazy sposrod kartek nr 1-8 maja za zadanie zostac skojarzone z meskimi nazwami wspolzawodnictw. Pozostale to po prostu wyrazy z „rz. ―
2. Uczniowie rysuja na kartkach z budynku wielorodzinnym rysunkowego wylosowane przez siebie hasla.
kilku. Nauczyciel rysuje na tablicy tabele sposrod czterema rubrykami. Nad wszelka z nich pozostawia puste miejsce pod obszerny naglowek. Uczniowie
poprzez zakonczeniu rysowania otrzymuja od chwili nauczyciela karty z identycznymi tabelami, ktore wklejaja w celu zeszytow.
trzy. Nastepuje osobista prezentacja rysunkow. Wybrany klient pokazuje wlasny rysunek, natomiast pozostali odgaduja, co hhg, z kim lub sposrod czym
jest zwiazany. Odgadniety wyraz sposrod „rz. ― wpisuje w celu tabeli autor rysunku. Istotne jest, azeby nauczyciel wywolal uczniow prezentujacych
rysunki uwaznie wedlug numerow kartek, przy kolejnosci: 1-8 (pierwsza rubryka), 9-17 (druga
rubryka), 18-27 (trzecia rubryka), gdyz nie wczesniej po zapelnieniu jednej rubryki
mozna przejsc do nastepnej.
5. Wedlug wypelnieniu pierwszej rubryki wyrazami stanowiacymi meskie nazwy
wspolzawodnictw uczniowie wspolnie z nauczycielami ustalaja jak i rowniez zapisuja jej
naglowek:
Meskie nazwy wspolzawodnictw zakonczone pod: -arz.
6. Wedlug omowionego schematu pozostaja wypelnione rubryki druga jak i rowniez trzecia.
siedmiu. Uczniowie rozwieraja podreczniki pod str. 189 i na podstawie zamieszczonych
w tamtym miejscu wiadomosci o uzyciu „rz. ― ustalaja naglowki rubryk drugiej jak i rowniez trzeciej.
Wpisuja je w celu tabeli przy zeszytach, natomiast nauczyciel uzupelnia tabele pod tablicy:
rubryka 2- „rz. ― poprzez spolgloskach b, ch, d, g, j, k, p, t, przy; rubryka kilku -wyrazy
sposrod „rz. ― niewymiennym.
8. Na podstawie wiadomosci z podrecznika (str. jw. ) uczniowie ustalaja miniona
kategorie: rubryka 4-„rz. ― wymienne pod „r. ―
Nastepnie uzupelniaja rubryke umilowanymi przykladami jak i rowniez odczytuja te rolety pozostalym uczniom.
9. Przy wypelniona tabela uczniowie wypisuja kolorowymi dlugopisami wyjatki, wyzyskujac z wiadomosci zawartych przy podreczniku (str. jw. ) i przy
zeszycie cwiczen (str. 89) lub zapisanych na szkolnych tablicach ortograficznych. Przykladowa tresc notatki: Wyjatki: pszczola, obrys, pszenica, calosc,
Pszczyna, bukszpan, piegza, gzegzolka.
III Faza podsumowujaca
Skutki pracy kierowanej przez instruktora, bedace zbiorem wiadomosci o
pisowni zwrotow z „rz. ―, pozostaja odczytane glosno (naglowki rubryk, wyjatki).
Praca domowa:
Wykonaj cw. 1 str. 89, kilku str. 90, 8 str. 93 przy zeszycie cwiczen.
Karta roboty Nauczyciela
1. Meskie nazwy zawodow zakonczone na –arz.
2. „Rz― po spolgloskach b, p, ch, d, g, j, k, t, w
kilku. Wyrazy sposrod „Rz― niewymiennym
4. Wyrazy z „Rz― wymiennym
Karta pracy Uczacych sie
1. Meskie nazwy wspolzawodnictw zakonczone pod –arz.
2. „Rz― poprzez spolgloskach b, p, ch, d, g, j, k, t, przy
3. Wyrazy z „Rz― niewymiennym
trzy. Wyrazy sposrod „Rz― wymiennym.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin