Yamaha XJ 600 S N Diversion Czyszczenie gaźników.pdf

(1927 KB) Pobierz
Czyszczenie gaźników!
Jest wiele sposobów na czyszczenie gaźników. Sposób opisany tutaj jest dla domowych amatorów
serwisowania sprzętu. Instrukcja „czyszczenie gaźników” jest rozbudowana o sprawdzanie i regulację
poziomu paliwa. Radzę dobrze przeczytać wszystko przed rozpoczęciem działania. Być może niektóre
kwestie pominąłem, bo wydają mi się oczywiste. Jest to wersja poprawiona, po 6 latach istnienia w
sieci, uzupełniona dodatkową, zdobytą w tym czasie wiedzą
Będą potrzebne następujące narzędzia:
-śrubokręty płaski i krzyżakowy (dobrze dopasowane do śrub)
-klucz nasadowy 10 i 12, (6,7,8-ewentualnie płaskie)
-klucz płaski 10
-kluczyk do motocykla…
-szmatki, pędzel, chemia do czyszczenia silnika albo najlepiej gaźników, naczynie większe od gaźników
-kombinerki
-wężyk przeźroczysty (do sprawdzenia poziomu pływaków)
-może latarka
-oczywiście młotek
-napój wspomagający ;)
Krok po kroku
Potrzebny będzie pacjent, w tym wypadku zielona Yamaha Diversion XJ600S z 1992r. Uwaga!
XJ600S/N po 1998r mają trochę inne gaźniki - lepsze! Nie mniej nie powinno wpływać to na całość prac.
Otwieramy kanapę. Odkręcamy śruby z żółtych kółek (na śrubokręt krzyżakowy i nasadka 12).
Odkręcamy kranik. Jak widać w środku jest śruba na krzyżak, często jest zarośnięta i może sprawiać
wrażenie, że jest tam śruba z łbem sześciokątnym. Odkręcenie ułatwia znacznie wyciągnięcie baku z
ramy.
Przekręcamy kranik na ON lub RES, gdyż na PRI benzyna będzie wypływać.
Odpinamy 3 węże:
1. Od kranika do pompki,
2. Od kranika do podciśnienia w kolektorze
3. Drenaż (warto sprawdzić drożność od korka wlewu po ujście przed tylnym kołem). Ten wężyk
ma specjalne oczko w tylnej części silnika, blisko wahacza.
Tak wygląda odkręcona rączka od kranika
Bak powinien nadawać się do wyciągnięcia. Przygotuj miejsce gdzie będzie leżeć bak. Pamiętaj, że
kranik przeszkadza mu w leżeniu oraz że w baku jest paliwo, więc musisz go położyć tak, by się nie
wylało
.
Bak jest delikatny, bardzo łatwo robią się na nim wgnioty, jeśli przewróci się.
Mniej więcej powinieneś ujrzeć taki obraz jak powyżej (może trochę mniej czysty)
Standardowo pod żółtymi kółkami są śruby (4szt, od króćców airboxa), węże(3 szt, drenaż airboxa,
paliwo z pompki do gaźników, i jeszcze jeden z przodu nie pamiętam do czego
) które trzeba odkręcić
i odczepić.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin