Tryb oszczędzania energii.doc

(40 KB) Pobierz
D6AA010JP0 - 24 - 20/01/2017

D6AA010JP0 - 24 - 20/01/2017

Informacje ogólne : Tryb oszczędzania energii

1. Przypomnienie działania : Tryb oszczędzania energii

Klient jest poinformowany o przejściu w tryb oszczędzania energii, albo przez wyświetlenie komunikatu typu "tryb oszczędzania energii aktywny", w czasie maksimum 7 sek na wyświetlaczu wielofunkcyjnym, albo przez miganie kontrolki akumulatora, w czasie maksimum 7 sek.

Tryb oszczędzania energii składa się z 2 poziomów :

·         Tryb oszczędzania energii standardowy, który pozwala gwarantować długość życia akumulatora

·         Tryb oszczędzania energii zaostrzony, który pozwala gwarantować dostateczną dostępność energii elektrycznej akumulatora dla następnego rozruchu silnika

Aktywacja trybu oszczędzania energii standardowego pociąga za sobą między innymi :

·         Wyłączenie radia lub modułu telematyki (zależnie od wyposażenia)

·         Wyłączenie gniazd akcesoriów 12 V

·         Ograniczenie ilości manewrów klapą bagażnika z napędem (jeżeli występuje)

Aktywacja trybu oszczędzania energii zaostrzonego pociąga za sobą między innymi :

·         Zatrzymanie przygotowania cieplnego kabiny (jeżeli występuje)

·         Zatrzymanie oznakowania bocznego

2. Zarządzanie stanu silnik pracujący

Funkcja zarządzająca trybem oszczędzania energii uznaje że silnik jest pracujący w następujących przypadkach :

·         Silnik termiczny pracuje lub jest w fazie Stop : Samochód Stop and Start

·         Tryb READY jest aktywny : Pojazd hybrydowy

·         Silnik spalinowy pracuje : Pojazd bez Stop & Start i niehybrydowy

Funkcja zarządzająca trybem oszczędzania energii uznaje że silnik nie jest pracujący w następujących przypadkach :

·         Gdy silnik termiczny jest zatrzymany i nie jest w fazie Stop : Samochód Stop and Start

·         Gdy tryb READY nie jest już aktywny : Pojazd hybrydowy

·         Gdy silnik termiczny jest zatrzymany : Pojazd z silnikiem bez Stop & Start i niehybrydowy

3. Licznik czasu

Przejście w tryb oszczędzania energii jest zarządzane przez licznik czasu wbudowany w inteligentny moduł sterujący.

Przy każdym przejściu w tryb silnik pracujący, licznik czasu jest ponownie inicjowany na wartość idącą od 5 do 35 min (Zmienną w funkcji licznych parametrów i stanów samochodu).

W momencie przejścia w tryb silnik nie pracujący, licznik czasu zmniejsza wartość :

·         Tak długo jak sieci CAN LS kabiny pozostają przebudzone (zapłon włączony lub nie)

·         Tak długo jak oznakowanie boczne jest aktywne

Licznik czasu przestaje zmniejszanie wartości :

·         Gdy licznik dojdzie do 0

·         W momencie uśpienia sieci CAN LS kabiny przy wyłączonej stacyjce

4. Kryteria aktywacji / dezaktywacji

4.1. Samochody bez modułu stanu naładowania akumulatora

Aktywacja trybu oszczędzania energii zależy od poniższych czynników :

·         Czas trwania stanu "silnik pracujący"

·         Czas trwania unieruchomienia samochodu

4.1.1. Tryb oszczędzania energii standardowy

Poczynając od momentu, w którym sieci CAN LS kabiny są przebudzone, czas przed przejściem do trybu oszczędzania energii jest następujący :

·         35 min maksimum jeżeli silnik został uznany jako pracujący przez ponad 5 min

·         Pomiędzy 5 i 35 min jeżeli silnik pracował pomiędzy 1 sek i 5 min

4.1.2. Tryb oszczędzania energii zaostrzony

Począwszy od momentu gdy sieci CAN LS kabiny są przebudzone, czas przed przejściem w tryb oszczędzania energii wynosi 5 min, jeżeli samochód pozostawał z silnikiem nie pracującym przez ponad 30 kolejnych dni.

4.2. Samochody z modułem stanu naładowania akumulatora

Aktywacja trybu oszczędzania energii zależy od poniższych czynników :

·         Czas trwania stanu "silnik pracujący"

·         Stan ładowania akumulatora

·         Temperatura akumulatora

·         Oceniane napięcie akumulatora przy następnym rozruchu silnika termicznego

·         Czas trwania unieruchomienia samochodu

4.2.1. Tryb oszczędzania energii standardowy

Poczynając od momentu, w którym sieci CAN LS kabiny są przebudzone, czas przed przejściem do trybu oszczędzania energii jest następujący :

·         35 min maksimum jeżeli silnik został uznany jako pracujący przez ponad 5 min

·         Pomiędzy 5 i 35 min jeżeli silnik pracował pomiędzy 1 sek i 5 min

·         5 min maksimum jeżeli temperatura akumulatora jest niższa od 11 °C

Próg stanu naładowania akumulatora poniżej którego tryb oszczędzania energii standardowy jest aktywowany.

Temperatura akumulatora

Stan naładowania dla samochodów bez Stop and Start

Stan naładowania dla samochodów z Stop and Start

Równa lub wyższa od -1 °C

70 %

65 %

Od -4 do mniej od -1 °C

75 %

70 %

Od -7 do mniej od -4 °C

80 %

75 %

Od -10 do mniej od -7 °C

85 %

80 %

Niższa od -10 °C

100 %

100 %

4.2.2. Tryb oszczędzania energii zaostrzony

Począwszy od momentu gdy sieci CAN LS kabiny są przebudzone, czas przed przejściem w tryb oszczędzania energii wynosi 5 min w następujących przypadkach :

·         Samochód pozostawał przez ponad 30 kolejnych dni z silnikiem nie pracującym

·         Oceniane napięcie akumulatora przy następnym rozruchu silnika jest niższe od 1 V

·         Utrata stanu naładowania akumulatora pomiędzy uśpieniem i przebudzeniem inteligentnego modułu sterującego jest większa od 40 %

·         Stan naładowania akumulatora zmniejszył się o ponad 15 % od początku przygotowania cieplnego kabiny (jeżeli występuje)

·         Moduł stanu naładowania akumulatora jest w trybie zdegradowanym na skutek niesprawności lub odłączenia akumulatora

Próg stanu naładowania akumulatora poniżej którego tryb oszczędzania energii zaostrzony jest aktywowany.

Temperatura akumulatora

Stan naładowania dla samochodów bez Stop and Start

Stan naładowania dla samochodów z Stop and Start

Równa lub wyższa od -10 °C

45 %

40 %

Od -18 do mniej od -10 °C

55 %

50 %

Niższa od -18 °C

60 %

60 %

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin