Modułsterujący silnika PSF1 prezentacja.doc

(547 KB) Pobierz
D4EA049HP0

D4EA049HP0

Prezentacja : Moduł sterujący silnika

1. Prezentacja - Zabudowa

Moduł sterujący-skrzynka bezpieczników komory silnika chroni i rozdziela zasilenia poszczególnych funkcji poprzez przekaźniki, bezpieczniki i maksi bezpieczniki.

Rysunek : b1ba0gsd

Wyświetl na pełnym ekranie

Moduł sterujący-skrzynka bezpieczników komory silnika składa się z 2 związanych ze sobą modułów :

·         (1) Moduł 2: Moduł zawierający kartę elektroniczną, bezpieczniki i przekaźniki

·         (2) Moduł 1: Moduł zawierający bezpieczniki

Główne funkcje modułu sterującego-skrzynki bezpieczników komory silnika (PSF1) są następujące :

·         Rozdzielanie zasileń elektrycznych pod pokrywą komory silnika

·         Przełączanie pewnych elementów wykonawczych pod pokrywą komory silnika

·         Zapewnienie przekazywania mocy do skrzynki bezpieczników kabiny i do inteligentnego modułu sterującego

·         Łączność w sieci CAN CAR

·         Umożliwienie pobierania sygnałów pochodzących od czujników pod maską silnika

2. Moduł 1

Zadania modułu 1 funkcje modułu sterującego-skrzynki bezpieczników komory silnika (PSF1) :

·         Rozdział i zabezpieczenie przez bezpieczniki zasilań elektrycznych +APC w kierunku organów podłączonych poprzez wiązkę główną

·         Zasilania elektryczne mocy +BAT i +APC modułu 2 (Moduł sterujący - skrzynka bezpieczników w komorze silnika (PSF1)

Rysunek : d4ea1utd

Wyświetl na pełnym ekranie

 

Maksi-bezpieczniki

Wyjścia zabezpieczane

Wartość znamionowa bezpiecznika

F1

Moduł sterowanego wlotu powietrza

5A

F5

Moduł przełączników pod kierownicą

5A

F6

Silnik lewej przedniej wycieraczki

40A

Silnik prawej przedniej wycieraczki

F8

Nie podłączone

-

F9

Nie podłączone

-

F10

Zespól sterowania automatycznej skrzynki biegów

5A

F11

Przekaźnik odblokowania dźwigni selektora biegów (funkcja shift-lock)

5A

F12

Kalkulator automatycznej skrzynki biegów

15A

Kalkulator ręcznej, sterowanej skrzyni biegów

F13

Grzejnik dodatkowy

20A

F14

Nie podłączone

-

F15

Nie podłączone

-

F16

Nie podłączone

-

F17

Nie podłączone

-

F18

Zestyk dwu funkcyjny stop hamulca

5A

F19

Nie podłączone

-

3. Moduł 2

3.1. Schemat blokowy

Rysunek : d4ea1uwd

Wyświetl na pełnym ekranie

 

Oznaczenie

Oznaczenie

BPGA

Moduł zabezpieczający i zarządzania zasilaniem elektrycznym

PSF1

Sterujący moduł elektroniczny - Skrzynka bezpieczników w komorze silnika

"a"

Moduł 1 modułu sterującego silnika

"b"

Moduł 2 modułu sterującego silnika

"c"

Bezpieczniki od F1 do F19 matrycy bezpieczników i przekaźnik silnika (MFRM)

"d"

Bezpieczniki F1 do F21

3.2. Oznaczenie bezpieczników

Oznaczenie bezpieczników

Pełniący funkcję

Wartość znamionowa bezpieczników

F1

Kalkulator ECU silnika

15A

F2

Przekaźnik mocy : Wentylator chlodnicy

5A

F3

Przekaźnik mocy alternatora odwracalnego

5A

Przekaźnik mocy kalkulatora scentralizowanego utrzymania napięcia

F4

Kalkulator ECU silnika

5A

Elektrozawór : Pompa wtryskowa

F5

Wyjście mocy przekaźnika aktywacji silnika

15A

F6

Pompa paliwa

20A

Kalkulator ECU silnika

F7

Kalkulator ECU silnika

10A

F8

Kalkulator ECU silnika

10A

F9

Zespól sterowania automatycznej skrzynki biegów

10A

F10

Sygnal : Gniazdo diagnostyczne

5A

Zestyk sprzęgła

F11

Kalkulator reflektorów kierunkowych

15A

Silnik regulacji kąta nachylania reflektorów

Moduł elektroniczny aktywnego tłumika drgań

F12

Kalkulator kontroli dynamicznej stabilności (ESP)

5A

Sprzęgło : Sprężarki klimatyzacji

Moduł lokalizacji ukradzionego samochodu

F13

Nie podłączone

-

F14

Masa mocy sprężarki klimatyzacji

25A

F15

Grupa elektropompy hydraulicznej kierownicy wspomaganej

5A

F16

Nie podłączone

-

F17

Zasilanie +APC inteligentnego modułu sterującego

10A

F18

Nie podłączone

-

F19

Wycieraczki przedniej szyby, mała i duża prędkość

30A

F20

Pompa spryskiwacza przedniej i tylnej szyby

15A

F21

Pompa spryskiwacza reflektorów

20A

F22

Klakson

15A

F23

Prawe światło drogowe

15A

F24

Lewe światło drogowe

15A

F25

Nie podłączone

-

F26

Sprzęgło sprężarki klimatyzacji

10A

F27

Przesłona przedniego lewego reflektora z lampą wyładowczą

5A

F28

Przesłona przedniego prawego reflektora z lampą wyładowczą

5A

F29

Cewka rozrusznika

30A

F30

Zasilanie mocy kalkulatora kontroli silnika

30A

3.3. Tryb działania

Część elektroniczna modułu płytki sterowania/skrzynki bezpieczników w komorze silnika (PSF1) posiada 3 tryby działania podstawowego i 4 tryby działania przejściowego.

Tryby działania podstawowego :

·         Tryb "OFF" : Część elektroniczna modułu sterującego silnika nie jest zasilana

·         Tryb "Czuwanie" : Część elektroniczna modułu sterującego silnika nie jest zasilana, tylko zasilanie sieci CAN jest utrzymane

·         Tryb "Normalny" : Wszystkie funkcje pojazdu są czynne

Tryby działania przejściowego :

·         Tryb "Inicjacja" jest stanem w czasie którego moduł sterujący silnika inicjuje się i działa w funkcji włączenia napięcia lub resetowania części elektronicznej

·         Tryb "Przebudzenie" jest stanem przejściowym w czasie którego moduł sterujący silnika ładuje swoje wartości inicjacji, odzyskuje zapamiętane dane i inicjuje swoje interfejsy

·         Tryb "Czuwanie" jest stanem przejściowym w czasie którego moduł sterujący silnika wykonuje swoje zapamiętywanie danych i przygotowuje się do wejścia w tryb "Czuwania"

·         Tryb "Resetowania" okres w czasie którego moduł sterujący silnika wykonuje ponowną inicjację na skutek żądania ponownej inicjacji

3.4. Funkcje

Funkcje modułu 2 modułu sterującego-skrzynki bezpieczników komory silnika (PSF1) :

·         Rozdział i ochrona zasileń elektrycznych +BAT i +APC w kierunku urządzeń podłączonych do wiązki

·         Ochrona zasileń elektrycznych +BAT i +APC w kierunku podzespołów w przypadku zwarcia z masą tych połączeń albo zwarcia wewnątrz tych podzespołów bądź przetężenia spowodowanego anormalnym działaniem podzespołu (np. długotrwałym zablokowaniem silnika elektrycznego), poprzez przepalenie odpowiedniego bezpiecznika

·         Wyłączenie pompy paliwowej w razie zderzenia pojazdu (odpalenie poduszek powietrznych)

·         Ochrona instalacji w przypadku odwrotnego podłączenia zacisków akumulatora

·         Sterowanie zasilaniem elektrycznym rozrusznika na polecenie kalkulatora sterującego silnikiem

·         Sterowanie klaksonem na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Sterowanie światłami mijania na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Zapewnianie zasilania awaryjnego w przypadku utraty elementu niezbędnego do włączania albo podtrzymania świateł mijania

·         Sterowanie zatrzymaniem na stałe wycieraczek przedniej szyby na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Sterowanie światłami drogowymi na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Sterowanie światłami przeciwmgielnymi na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Sterowanie światłami dziennymi na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Sterowanie światłami statycznymi kierunkowymi na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Sterowanie pompką spryskiwaczy przedniej i tylnej szyby na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Sterowanie pompą spryskiwacza reflektorów na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Sterowanie sprężarką układu wytwarzania zimna na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Modulowanie pojemności skokowej sprężarki układu wytwarzania zimna na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Generowanie sygnału +APC na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR i ochrona jego linii zasilania

·         Sterowanie generowaniem sygnału +APC w przypadku utraty łączności w sieci CAN CAR

·         Generowanie sygnału pracującego silnika na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Pobieranie i sterowanie sygnału wzbudzenia alternatora i komunikatu stanu do BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Pobieranie sygnału poziomu płynu w spryskiwaczu przedniej szyby i komunikowanie stanu do BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Pobieranie sygnału alarmowego ciśnienia oleju w silniku i komunikatu stanu do BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Odbieranie sygnału alarmu temperatury oleju w silniku i komunikowanie stanu do BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Pobieranie sygnału poziomu oleju w silniku i komunikatu stanu do BSI1 poprzez sieć CAN CAR

·         Pobieranie sygnału o poziomie pł...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin