D4EA049HP0
Prezentacja : Moduł sterujący silnika
1. Prezentacja - Zabudowa
Moduł sterujący-skrzynka bezpieczników komory silnika chroni i rozdziela zasilenia poszczególnych funkcji poprzez przekaźniki, bezpieczniki i maksi bezpieczniki.
Rysunek : b1ba0gsd
Moduł sterujący-skrzynka bezpieczników komory silnika składa się z 2 związanych ze sobą modułów :
· (1) Moduł 2: Moduł zawierający kartę elektroniczną, bezpieczniki i przekaźniki
· (2) Moduł 1: Moduł zawierający bezpieczniki
Główne funkcje modułu sterującego-skrzynki bezpieczników komory silnika (PSF1) są następujące :
· Rozdzielanie zasileń elektrycznych pod pokrywą komory silnika
· Przełączanie pewnych elementów wykonawczych pod pokrywą komory silnika
· Zapewnienie przekazywania mocy do skrzynki bezpieczników kabiny i do inteligentnego modułu sterującego
· Łączność w sieci CAN CAR
· Umożliwienie pobierania sygnałów pochodzących od czujników pod maską silnika
2. Moduł 1
Zadania modułu 1 funkcje modułu sterującego-skrzynki bezpieczników komory silnika (PSF1) :
· Rozdział i zabezpieczenie przez bezpieczniki zasilań elektrycznych +APC w kierunku organów podłączonych poprzez wiązkę główną
· Zasilania elektryczne mocy +BAT i +APC modułu 2 (Moduł sterujący - skrzynka bezpieczników w komorze silnika (PSF1)
Rysunek : d4ea1utd
Maksi-bezpieczniki
Wyjścia zabezpieczane
Wartość znamionowa bezpiecznika
F1
Moduł sterowanego wlotu powietrza
5A
F5
Moduł przełączników pod kierownicą
F6
Silnik lewej przedniej wycieraczki
40A
Silnik prawej przedniej wycieraczki
F8
Nie podłączone
-
F9
F10
Zespól sterowania automatycznej skrzynki biegów
F11
Przekaźnik odblokowania dźwigni selektora biegów (funkcja shift-lock)
F12
Kalkulator automatycznej skrzynki biegów
15A
Kalkulator ręcznej, sterowanej skrzyni biegów
F13
Grzejnik dodatkowy
20A
F14
F15
F16
F17
F18
Zestyk dwu funkcyjny stop hamulca
F19
3. Moduł 2
3.1. Schemat blokowy
Rysunek : d4ea1uwd
Oznaczenie
BPGA
Moduł zabezpieczający i zarządzania zasilaniem elektrycznym
PSF1
Sterujący moduł elektroniczny - Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
"a"
Moduł 1 modułu sterującego silnika
"b"
Moduł 2 modułu sterującego silnika
"c"
Bezpieczniki od F1 do F19 matrycy bezpieczników i przekaźnik silnika (MFRM)
"d"
Bezpieczniki F1 do F21
3.2. Oznaczenie bezpieczników
Oznaczenie bezpieczników
Pełniący funkcję
Wartość znamionowa bezpieczników
Kalkulator ECU silnika
F2
Przekaźnik mocy : Wentylator chlodnicy
F3
Przekaźnik mocy alternatora odwracalnego
Przekaźnik mocy kalkulatora scentralizowanego utrzymania napięcia
F4
Elektrozawór : Pompa wtryskowa
Wyjście mocy przekaźnika aktywacji silnika
Pompa paliwa
F7
10A
Sygnal : Gniazdo diagnostyczne
Zestyk sprzęgła
Kalkulator reflektorów kierunkowych
Silnik regulacji kąta nachylania reflektorów
Moduł elektroniczny aktywnego tłumika drgań
Kalkulator kontroli dynamicznej stabilności (ESP)
Sprzęgło : Sprężarki klimatyzacji
Moduł lokalizacji ukradzionego samochodu
Masa mocy sprężarki klimatyzacji
25A
Grupa elektropompy hydraulicznej kierownicy wspomaganej
Zasilanie +APC inteligentnego modułu sterującego
Wycieraczki przedniej szyby, mała i duża prędkość
30A
F20
Pompa spryskiwacza przedniej i tylnej szyby
F21
Pompa spryskiwacza reflektorów
F22
Klakson
F23
Prawe światło drogowe
F24
Lewe światło drogowe
F25
F26
Sprzęgło sprężarki klimatyzacji
F27
Przesłona przedniego lewego reflektora z lampą wyładowczą
F28
Przesłona przedniego prawego reflektora z lampą wyładowczą
F29
Cewka rozrusznika
F30
Zasilanie mocy kalkulatora kontroli silnika
3.3. Tryb działania
Część elektroniczna modułu płytki sterowania/skrzynki bezpieczników w komorze silnika (PSF1) posiada 3 tryby działania podstawowego i 4 tryby działania przejściowego.
Tryby działania podstawowego :
· Tryb "OFF" : Część elektroniczna modułu sterującego silnika nie jest zasilana
· Tryb "Czuwanie" : Część elektroniczna modułu sterującego silnika nie jest zasilana, tylko zasilanie sieci CAN jest utrzymane
· Tryb "Normalny" : Wszystkie funkcje pojazdu są czynne
Tryby działania przejściowego :
· Tryb "Inicjacja" jest stanem w czasie którego moduł sterujący silnika inicjuje się i działa w funkcji włączenia napięcia lub resetowania części elektronicznej
· Tryb "Przebudzenie" jest stanem przejściowym w czasie którego moduł sterujący silnika ładuje swoje wartości inicjacji, odzyskuje zapamiętane dane i inicjuje swoje interfejsy
· Tryb "Czuwanie" jest stanem przejściowym w czasie którego moduł sterujący silnika wykonuje swoje zapamiętywanie danych i przygotowuje się do wejścia w tryb "Czuwania"
· Tryb "Resetowania" okres w czasie którego moduł sterujący silnika wykonuje ponowną inicjację na skutek żądania ponownej inicjacji
3.4. Funkcje
Funkcje modułu 2 modułu sterującego-skrzynki bezpieczników komory silnika (PSF1) :
· Rozdział i ochrona zasileń elektrycznych +BAT i +APC w kierunku urządzeń podłączonych do wiązki
· Ochrona zasileń elektrycznych +BAT i +APC w kierunku podzespołów w przypadku zwarcia z masą tych połączeń albo zwarcia wewnątrz tych podzespołów bądź przetężenia spowodowanego anormalnym działaniem podzespołu (np. długotrwałym zablokowaniem silnika elektrycznego), poprzez przepalenie odpowiedniego bezpiecznika
· Wyłączenie pompy paliwowej w razie zderzenia pojazdu (odpalenie poduszek powietrznych)
· Ochrona instalacji w przypadku odwrotnego podłączenia zacisków akumulatora
· Sterowanie zasilaniem elektrycznym rozrusznika na polecenie kalkulatora sterującego silnikiem
· Sterowanie klaksonem na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Sterowanie światłami mijania na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Zapewnianie zasilania awaryjnego w przypadku utraty elementu niezbędnego do włączania albo podtrzymania świateł mijania
· Sterowanie zatrzymaniem na stałe wycieraczek przedniej szyby na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Sterowanie światłami drogowymi na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Sterowanie światłami przeciwmgielnymi na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Sterowanie światłami dziennymi na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Sterowanie światłami statycznymi kierunkowymi na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Sterowanie pompką spryskiwaczy przedniej i tylnej szyby na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Sterowanie pompą spryskiwacza reflektorów na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Sterowanie sprężarką układu wytwarzania zimna na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Modulowanie pojemności skokowej sprężarki układu wytwarzania zimna na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Generowanie sygnału +APC na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR i ochrona jego linii zasilania
· Sterowanie generowaniem sygnału +APC w przypadku utraty łączności w sieci CAN CAR
· Generowanie sygnału pracującego silnika na polecenie BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Pobieranie i sterowanie sygnału wzbudzenia alternatora i komunikatu stanu do BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Pobieranie sygnału poziomu płynu w spryskiwaczu przedniej szyby i komunikowanie stanu do BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Pobieranie sygnału alarmowego ciśnienia oleju w silniku i komunikatu stanu do BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Odbieranie sygnału alarmu temperatury oleju w silniku i komunikowanie stanu do BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Pobieranie sygnału poziomu oleju w silniku i komunikatu stanu do BSI1 poprzez sieć CAN CAR
· Pobieranie sygnału o poziomie pł...
mimi31