D4EA045RP0
Opis trybu awaryjnego : Układ klimatyzacji z regulacją automatyczną (RFTA czterostrefowa)
1. Panel sterujący klimatyzacji z regulacją automatyczną (RFTA czterostrefowa)
Tryb awaryjny
Pcode /kod P/
Związane zdarzenie
Podzespół wykrywający
Strefy podejrzane
Przycisk przyjmuje wartość określoną w trybach awaryjnychJeżeli przycisk się odblokuje (lub sterowanie ponownie zacznie działać) podczas, gdy tablica jest pod napięciem, zastosowany zostaje czas wykrywania odblokowanego przycisku wynoszący 2 sekund, następnie stan funkcji przycisku (lub sterowania obrotowego) ponownie zostaje ustawiony na sprawny
-
Zablokowany przycisk lub uszkodzone sterowanie obrotowe (ciągłe inkrementowanie z jednej lub z drugiej strony bez udziału operatora)Po naciśnięciu przycisku dłużej niż 30 sekund, zostaje on uznany jako zablokowany (dotyczy to przycisku lub sterowania obrotowego podczas działania lub podczas inicjalizacji)Szczególny przypadek przycisków przewijania wartości zadanych temperatury, zwłoka czasowa wynosi 45 s
Kalkulator klimatyzacji
Panel klimatyzatora
Funkcja rozdzielania przełącza się na tryb awaryjny
Funkcja rozdziału : Przynajmniej jeden z trzech przycisków rozdzielania jest uznany jako zablokowany
Funkcja widoczności przełącza się na tryb awaryjnySzczególny przypadek przycisku "widoczności" : Gdy przycisk widoczności się odblokuje, gdy dmuchawa została przełączona na tryb ręczny podczas trybu awaryjnego, tryb awaryjny tej funkcji widoczności zostaje przedłużony aż do wyłączenia panelu czołowegoJeżeli dmuchawa pozostawała w trybie automatycznym, panel czołowy przełącza się na normalny tryb, gdy przycisk widoczności się odblokuje
Funkcja widoczności : Przycisk widoczności jest zablokowany (sam lub z innymi przyciskami)
Wszystkie elementy sterowania przełączają się na następujący tryb awaryjny- Dmuchawa = 3 łopatki- Układ rozrządu = Odszranianie- Temperatura = Bardzo gorący- Wlot powietrza = Powietrze zewnetrzne - A/C = On- WIDOCZNOŚĆ = Off- Tylna szyba ogrzewana OFFPodczas inicjalizacji, w przypadku zarejestrowania stałego uszkodzenia przycisku, odpowiadający przycisk znajduje się w trybie awaryjnym, po upływie czasu potwierdzenia, jeżeli usterka nadal jest stała, przycisk pozostaje w trybie awaryjnym, w przeciwnym razie staje się sprawny
Dwa przyciski (lub więcej), oprócz "widoczności", są uznane jako zablokowane
W trybie awaryjnym, wartość zadana temperatura zostaje ustawiona (i wyświetlona) na wypośrodkowaną wartość zadanąNacisk na + lub - dmuchawy nie daje efektu
Funkcja : Temperatura po stronie kierowcy
Funkcja : Temperatura po stronie pasażera (z przodu i z tyłu)
W trybie awaryjnym, funkcja "dmuchawy" jest zapewniona w trybie automatycznymNacisk na + lub - dmuchawy nie daje efektu
Funkcja : Dmuchawa (z przodu i z tyłu)
Funkcja : Rozdział powietrza z przoduPrzy przejściu do trybu awaryjnego, rozprowadzanie z odnośnego boku przełącza się na tryb "Auto Komfort". Pozostałe przyciski pozostają aktywneNaciśnięcie przycisku Widoczności włączy tryb widoczności. Po włączeniu trybu widoczności, rozdzielanie przełączy się na tryb "AUTO Widoczność". Po wyjściu z trybu widoczności, rozprowadzanie przełączy się do trybu "AUTO Komfort"
Funkcja : Rozdział powietrza z przodu
Funkcja : Rozprowadzanie z tyłuPo wejściu w tryb awaryjny, rozprowadzanie z tyłu z odnośnego boku przełącza się do trybu "AUTO Komfort". Pozostałe przyciski pozostają aktywne
Funkcja : Rozprowadzanie z tyłu
Funkcja : Widoczność do przoduW trybie awaryjnym, system ustawia się na tryb widoczności z przodu. Naciśnięcia przycisków SOFT, AUTO, FAST, rozprowadzanie, A/C, MONO, Rear ON oraz odcięcie dopływu powietrza nie dają efektu. Naciskanie funkcji dmuchawy jest brane pod uwagę i tryb dmuchawy (wyłącznie) przełączany jest na ręczny- Nacisk na przycisk szyby tylnej ogrzewanej jest uwzgledniony- Naciśnięcie na "temperatura +" lub "temperatura -" jest brane pod uwagę- Naciśnięcie na "dmuchawa +" lub "dmuchawa -" jest brane pod uwagę (pierwsze naciśnięcie na "dmuchawa -" spowoduje przełączenie dmuchawy na tryb ręczny, 7. poziom. Póki dmuchawa nie zostanie przełączona na tryb ręczny, naciśnięcie "dmuchawa +" nie powoduje żadnego efektu. Tryb "OFF" nie jest dostępny, minimalnemu poziomowi odpowiada 1. poziom.)
Funkcja : Widoczność do przodu
Funkcja klimatyzacjiPo włączeniu trybu awaryjnego, funkcja A/C przełączy się na tryb "AUTO Komfort". Brak możliwości przejścia na sterowanie ręczne. Pozostałe przyciski pozostają aktywneNaciśnięcie przycisku Widoczności włączy tryb widoczności. Po włączeniu trybu widoczności, funkcja A/C przełączy się na tryb "AUTO Widoczność". Typ temporyzacjiTryb "OFF" będzie zawsze dostępny. Po włączeniu trybu "OFF", funkcja A/C przełączy się na "OFF". Po wyłączeniu trybu "OFF", funkcja A/C przełączy się na tryb AUTO Komfort
Funkcja klimatyzacji
Funkcja "dopływ powietrza" jest zapewniona w trybie automatycznym widoczności. Pozostałe przyciski pozostają aktywneNaciśnięcie dostępnych przycisków nie powoduje zmiany położenia wlotu powietrza, który pozostaje w trybie automatycznej widoczności
Funkcja wlotu powietrza
W trybie awaryjnym, wartość zadana AUTO jest brana pod uwagę. Wlot powietrza, klimatyzacja, rozdział i dmuchawa są zarządzane automatycznie i naciskania na odpowiednie przyciski autoryzują przejście na sterowanie ręczne tych funkcjiPodczas inicjalizacji, system przyjmuje stan tablicy zapamiętany podczas wyłączania
Funkcja AUTO
W trybie awaryjnym, polecenie AUTO jest uwzględniane tylko dla dwóch stref z tyłu. Rozprowadzanie i tylna dmuchawa są sterowane w trybie automatycznym i naciśnięcia na odpowiednie przyciski umożliwiają przejęcie ręcznego sterowania tymi funkcjamiPodczas inicjalizacji, system przyjmuje stan tablicy zapamiętany podczas wyłączania
Funkcja AUTO (tylne)
W trybie awaryjnym funkcja "Jednostrefowa" nie jest już dostępna. Jeżeli przycisk jest określony jako zablokowany podczas gdy aktywny jest tryb MONO, należy zgasić kontrolkę i wyjść z funkcji
Funkcja : Jednostrefowa
Po przejściu do trybu awaryjnego, funkcja "REAR ON" włącza się w sposób wymuszony. Urządzenia sterujące na tylnym panelu sterowania pozostają dostępne
Funkcja REAR ON
W trybie awaryjnym, polecenie AUTO SOFT jest uwzględniane. Wlot powietrza, klimatyzacja, rozdział i dmuchawa są zarządzane automatycznie i naciskania na odpowiednie przyciski autoryzują przejście na sterowanie ręczne tych funkcjiMożliwe jest naciśnięcie na widoczność z przoduPodczas inicjalizacji, system przyjmuje stan tablicy zapamiętany podczas wyłączania
Funkcja Auto soft
W trybie awaryjnym, polecenie AUTO MEDIUM jest uwzględniane. Wlot powietrza, klimatyzacja, rozdział i dmuchawa są zarządzane automatycznie i naciskania na odpowiednie przyciski autoryzują przejście na sterowanie ręczne tych funkcjiMożliwe jest naciśnięcie na widoczność z przoduPodczas inicjalizacji, system przyjmuje stan tablicy zapamiętany podczas wyłączania
Funkcja Auto medium
W trybie awaryjnym, polecenie AUTO FAST jest uwzględniane. Wlot powietrza, klimatyzacja, rozdział i dmuchawa są zarządzane automatycznie i naciskania na odpowiednie przyciski autoryzują przejście na sterowanie ręczne tych funkcjiMożliwe jest naciśnięcie na widoczność z przoduPodczas inicjalizacji, system przyjmuje stan tablicy zapamiętany podczas wyłączania
Funkcja Auto fast
W trybie awaryjnym, przycisk tylnej szyby podgrzewanej nie działa. Jeżeli żądanie włączenia pochodzące od modułu BSI było w trakcie, lampka kontrolna włączenia tylnej szyby ogrzewanej zgaśnie dopiero po zakończeniu tego żądania (jak w przypadku normalnego działania)
Funkcja szyby tylnej ogrzewanej
W trybie awaryjnym, funkcja "black panel" nie działa
Funkcja black panel
2. Kalkulator układu klimatyzacji z regulacją automatyczną (RFTA)
Jeżeli kalkulator układu klimatyzacji przełączy się na aktywny tryb awaryjny po odebraniu przynajmniej jednej poprawnej wartości temperatury zewnętrznej, wówczas dla urządzeń wykonawczych z przodu zastosuje następujące sterowanie.
- Sterowanie przedniej dmuchawy zależy od temperatury zewnętrznej.
Temperatura zewnętrzna (°C)
-40°C
-20°C
0°C
10°C
20°C
30°C
40°C
85°C
Przełącznik dmuchawy (%)
50 %
40 %
30 %
35 %
40%
70 %
- Element lub elementy sterowania rozdzielania z przodu znajdują się w położeniu odszraniania, jeżeli temperatura zewnętrzna jest niższa od 20°C.
- Element lub elementy sterowania rozdzielania z przodu znajdują się w położeniu na nogi/nawiew, jeżeli temperatura zewnętrzna jest wyższa od 20°C.
- Sterowanie wlotu powietrza ustawione jest na powietrze z zewnątrz.
- Element lub elementy sterowania mieszania z przodu zależą od temperatury zewnętrznej.
Sterowanie mieszania (%)
100 %
90 %
80 %
10 %
0 %
- Sterowanie przedniej dmuchawy ustawione jest na 50%.
- Element lub elementy sterowania rozdzielania z przodu ustawione są w położeniu odszraniania.
-Element lub elementy sterowania mieszania ustawione są na 100% (całe ciepło).
Jeżeli kalkulator klimatyzacji przełącza się na funkcjonalny tryb awaryjny "tryb awarii" po odebraniu co najmniej jednej prawidłowej wartości temperatury zewnętrznej, stosuje następujące polecenia do urządzeń wykonawczych z tyłu.
- Wysterowanie tylnej dmuchawy wynosi 0%.
- Sterowanie albo sterowania rozprowadzania z tyłu są w położeniu "nawiew na stopy".
- Sterowanie albo sterowania mieszania z tyłu są w położeniu 0% (maksimum zimna).
3. Czujnik temperatury zewnętrznej
Jeżeli czujnik temperatury powietrza przyjmuje nieprawidłową wartość : Użycie temperatury domyślnej równej wypośrodkowanej temperaturze interfejsu człowiek - maszyna (18°C).
mimi31