Interfejs człowiek maszyna.doc

(149 KB) Pobierz
D4EA041EP0

D4EA041EP0

Interfejs człowiek maszyna : Układ klimatyzacji z regulacją automatyczną (RFTA czterostrefowa)

Panel sterujący klimatyzacji umożliwia użytkownikowi ustawienie temperatury we wnętrzu pojazdu zmieniając ustawienie następujących parametrów :

·         Wydatek powietrza nadmuchiwanego do wnętrza pojazdu

·         Temperatura powietrza nadmuchiwanego do wnętrza pojazdu

·         Źródło wlotu powietrza

·         Sterowanie układu chłodniczego

Na panelu czołowym klimatyzacji umieszczone jest również sterowanie usuwania zaparowania-odszraniania przedniej szyby i tylnej szyby.

1. Aktywacja / Dezaktywacja / Regulacja

1.1. Panel klimatyzatora (przód)

Rysunek : d4ea2oed

Wyświetl na pełnym ekranie

"1" Panel sterowania klimatyzacji .

"a" Sterowanie regulacji temperatury (Od strony kierowcy).

"b" Sterowanie rozdzielania powietrza na przednią szybę i boczne szyby.

"c" Sterowanie usuwania zaparowania-odszraniania przedniej szyby.

"d" Sterowanie chlodzeniem (klimatyzacja).

"e" Sterowanie regulacji zmniejszenia wydatku powietrza.

"f" Sterowanie regulacji zwiększenia wydatku powietrza.

"g" Sterowanie zamkniętego obiegu powietrza we wnętrzu pojazdu.

"h" Sterowanie tylnej szyby ogrzewanej.

"j" Sterowanie regulacji temperatury (Strona pasażera).

"k" Sterowanie rozdzielania powietrza na przednią szybę i boczne szyby.

"l" Sterowanie rozdzielania powietrza na nogi (Strona pasażera).

"m" Sterowanie rozdzielania powietrza do nawiewów bocznych i środkowych (Strona pasażera).

"n" Sterowanie chlodzeniem (klimatyzacja) (tylne).

"p" Ekran wyświetlacza.

"q" Sterowanie mocnego trybu wytwarzania zimna.

"r" Sterowanie optymalnego trybu wytwarzania zimna.

"s" Sterowanie słabego trybu wytwarzania zimna.

"t" Sterowanie trybu jednostrefowego.

"u" Sterowanie rozdzielania powietrza na nogi (Od strony kierowcy).

"v" Sterowanie rozdzielania powietrza do nawiewów bocznych i środkowych (Od strony kierowcy).

1.2. Sterowanie rozdziału powietrza

Sterowanie rozprowadzania powietrza umożliwia następujące rozprowadzanie przepływu powietrza :

·         Przednia szyba - Szyby boczne

·         Nawiewniki środkowe i boczne

·         Wyloty na nogi

W zależności od potrzeb, przyciski mogą być połączone po dwa.

1.3. Sterowanie prędkością dmuchawy

Sterowanie prędkością dmuchawy powietrza umożliwia ustawienie wydatku powietrza.

Regulacja prędkości dmuchawy powietrza posiada kilka położeń, dla których wyświetlany jest symbol śmigła, które wypełnia się stopniowo w zależności od żądanej wartości.

UWAGA : W położeniu "0" przepływ powietrza z urządzenia jest zerowy.

1.4. Sterowanie temperatury powietrza

Sterowanie regulacji temperatury umożliwia ustawienie wartości zadanej temperatury.

Obrócić pokrętło w lewo w celu zmniejszenia wartości lub w prawo w celu jej zwiększenia.

1.5. Sterowanie usuwania zaparowania-odszraniania tylnej szyby

Sterowanie usuwania zaparowania-odszraniania tylnej szyby umożliwia włączenie lub wyłączenie usuwania zaparowania-odszraniania tylnej szyby.

1.6. Sterowanie chlodzeniem (klimatyzacja)

Sterowanie układu chłodniczego umożliwia włączenie lub zakazanie działania układu chłodniczego.

1.7. Sterowanie zamkniętego obiegu powietrza we wnętrzu pojazdu

Sterowanie recyrkulacji powietrza w kabinie umożliwia wewnętrzną recyrkulację powietrza poprzez żądanie odcięcia zewnętrznego powietrza.

1.8. Sterowanie usuwania zaparowania-odszraniania przedniej szyby

Sterowanie usuwania zaparowania-odszraniania przedniej szyby umożliwia włączenie lub wyłączenie funkcji usuwania zaparowania przedniej szyby.

1.9. Sterowanie automatycznego programu komfortu

Sterowanie umożliwia regulację w sposób optymalny temperatury w kabinie, zgodnie z wybraną wartością komfortu.

3 tryby automatyczne umożliwiają kierowcy i pasażerowi z przodu wybranie odpowiadającego im komfortu w kabinie :

·         SOFT : Nadaje pierwszeństwo optymalnej delikatności i cichemu działaniu ograniczając wydatek powietrza

·         AUTO : Zapewnia lepszy kompromis między komfortem termicznym i cichym działaniem

·         FAST : Nadaje pierwszeństwo dynamicznemu i skutecznemu nadmuchowi powietrza

1.10. Sterowanie trybu jednostrefowego

Sterowanie trybu jednostrefowego umożliwia wyrównanie wartości komfortu po stronie pasażera względem strony kierowcy.

1.11. Mechanizm sterowniczy : Tryb REAR ON

Sterowanie trybu REAR ON umożliwia włączenie lub zakazanie działania klimatyzacji na tylnych miejscach.

1.12. Ekran wyświetlacza

Ekran wyświetlacza wartości zadanej temperatury umożliwia uzyskanie wizualizacji wartości zadanej żądanej przez użytkownika.

Na tym ekranie wyświetlane są symbole opisujące wartości zadane takie jak: recyrkulacja, wydatek powietrza, temperatura.

Wartość zadana temperatury podawana jest w stopniach Celsjusza (°C) (Domyślnie).

W zależności od kraju wartość zadaną można przestawić, aby była podawana w stopniach Fahrenheita (°F).

Różne możliwe przypadki wyświetlanych informacji

Stopnie Celsjusza

Stopnie Fahrenheit’a

LO

LO

14°C

56°F

15°C

58°F

16°C

60°F

17°C

62°F

18°C

64°F

18,5°C

65°F

19°C

66°F

19,5°C

67°F

20°C

68°F

20,5°C

69°F

21°C

70°F

21,5°C

71°F

22°C

72°F

22,5°C

73°F

23°C

74°F

23,5°C

75°F

24°C

76°F

25°C

78°F

26°C

80°F

27°C

82°F

28°C

84°F

HI

HI

1.13. Zapamiętanie wyboru klientów

Przy każdym wyłączeniu zapłonu ; System zapamiętuje wszystkie parametry panelu czołowego układu klimatyzacji, oprócz następujących stanów :

·         Stan sterowania usuwania zaparowania-odszraniania tylnej szyby

·         Stan sterowania utrzymania działania wentylacji przy wyłączonym silniku

1.14. Panel klimatyzatora (Do tyłu)

Rysunek : d4ea2ohd

Wyświetl na pełnym ekranie

"2" Panel klimatyzatora (tylne).

"w" Sterowanie regulacji temperatury (Po stronie tylnego lewego pasażera).

"x" Ekran wyświetlacza.

"y" Sterowanie regulacji temperatury (Po stronie tylnego prawego pasażera).

"z" Sterowanie rozdziału powietrza (Po stronie tylnego prawego pasażera).

"aa" Sterowanie regulacji zwiększenia wydatku powietrza.

"ab" Sterowanie automatycznego programu komfortu .

"ac" Sterowanie regulacji zmniejszenia wydatku powietrza.

"ad" Sterowanie rozdziału powietrza (Po stronie tylnego lewego pasażera).

1.15. Sterowanie rozprowadzaniem powietrza na panelu czołowym klimatyzacji z tyłu

Sterowanie rozprowadzania powietrza umożliwia następujące rozprowadzanie przepływu powietrza :

·         Na nogi i nawiewy środkowe

·         Nawiewy centralne

·         Rozprowadzanie powietrza zarządzane automatycznie

1.16. Sterowanie prędkości dmuchawy powietrza na panelu czołowym klimatyzacji z tyłu

Sterowanie prędkością dmuchawy powietrza umożliwia ustawienie wydatku powietrza.

Regulacja prędkości dmuchawy powietrza posiada kilka położeń, dla których wyświetlany jest symbol śmigła, które wypełnia się stopniowo w zależności od żądanej wartości.

UWAGA : W położeniu "0" przepływ powietrza z urządzenia jest zerowy.

1.17. Sterowanie temperatury powietrza na panelu czołowym klimatyzacji z tyłu

Sterowanie regulacji temperatury umożliwia ustawienie wartości zadanej temperatury.

Obrócić pokrętło w lewo w celu zmniejszenia wartości lub w prawo w celu jej zwiększenia.

1.18. Ekran wyświetlacza na panelu czołowym klimatyzacji z tyłu

Ekran wyświetlacza wartości zadanej temperatury umożliwia uzyskanie wizualizacji wartości zadanej żądanej przez użytkownika.

Na tym ekranie wyświetlane są symbole opisujące wartości zadane takie jak: recyrkulacja, wydatek powietrza, temperatura.

Wartość zadana temperatury podawana jest w stopniach Celsjusza (°C) (Domyślnie).

Różne możliwe przypadki wyświetlanych informacji

Stopnie Celsjusza

Stopnie Fahrenheit’a

LO

LO

14°C

56°F

15°C

58°F

16°C

60°F

17°C

62°F

18°C

64°F

18,5°C

65°F

19°C

66°F

19,5°C

67°F

20°C

68°F

20,5°C

69°F

21°C

70°F

21,5°C

71°F

22°C

72°F

22,5°C

73°F

23°C

74°F

23,5°C

75°F

24°C

76°F

25°C

78°F

26°C

80°F

27°C

82°F

28°C

84°F

HI

HI

2. Parametryzacja

W zależności od kraju wartość zadaną można przestawić, aby była podawana w stopniach Fahrenheita (°F).

Zmiana jednostek może być wykonana tylko w czasie 5 sekund po zapaleniu się ekranu wyświetlacza.

Aby zmienić jednostkę pomiaru, nacisnąć jednocześnie na następujące przyciski.

"d" Sterowanie układu chłodniczego.

"g" Sterowanie zamkniętego obiegu powietrza we wnętrzu pojazdu.

3. Prezentacja informacji z układu

Nie dotyczy.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin