plan 5 latki STYCZEŃ.docx

(37 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 17

                            - ustawi się sprawnie w określony sposób, zmieni miejsce i układ ustawienia

                            - będzie poruszało się sprawnie, zachowując równowagę

                            - będzie przeskakiwało przeszkody płaskie

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                          „SKOK W NOWY ROK”

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                     dzieci nazywają pory roku, dokonują próby łączenia miesięcy w pory roku, dni w tydzień

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

06.01.

Poniedziałek

 

ŚWIĘTO TRZECH KRÓLI

DZIEŃ WOLNY

 

07.01.

Wtorek

 

„Inwentaryzacja sali zabaw”- kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie, odpowiednio do możliwości umysłowej dziecka

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11

- wyodrębni obiekty do policzenia i oszacuje, ile ich może być

- policzy rzędem ułożone przedmioty z dbałością, aby nie liczyć podwójnie i nie pomijać żadnego

- dostrzeże szczególną rolę ostatniego liczebnika- określa liczbę policzonych obiektów

 

- przejdzie po powierzchni zwężonej i uniesionej

- będzie toczyło przybory ręką lewą i prawą, biegnąc i omijając przeszkody

- przyjmie prawidłowo pozycję w leżeniu na plecach

o. 13 dz. 4 pkt. 1

o. 13 dz. 4 pkt. 1

 

o. 13 dz. 4 pkt. 1

 

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

o. 5 dz. 2 pkt.6

o. 5 dz. 2

08.01.

Środa

 

„Zabawy z  głoską k” - muzyczny teatrzyk dziecięcy

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11

- odegra scenkę z wykorzystaniem rekwizytów oraz prostych form scenicznych

- wymieni kolejne głoski w wyrazach o prostej budowie  fonetycznej

- odczyta globalnie napisy w powiązaniu z obrazkiem

 

- przejdzie po powierzchni zwężonej i uniesionej

- będzie toczyło przybory ręką lewą i prawą, biegnąc i omijając przeszkody

- przyjmie prawidłowo pozycję w leżeniu na plecach

o. 7 dz. 2 pkt. 5

o. 14 dz. 4 pkt. 7

o. 14 dz. 6 pkt.4

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

o. 5 dz. 2 pkt.6

o. 5 dz. 2

09.01.

Czwartek

 

„Pory roku”- zabawa inscenizacyjna do piosenki  J. Beszczyńskiego

 

„Parasole pór roku”- praca metodą collage

- nazwie cztery pory roku z zachowaniem kolejności

- swobodnie , według własnego pomysłu zinterpretuje piosenkę ruchem

- podejmie omówione zadania

             

- będzie uczestniczyło w wykonaniu zespołowej pracy plastycznej

- wykona wycinanki płaskie, łącząc w różny sposób elementy

- posłuży się sprawnie nożyczkami, wycinając dowolne kształty, drobne ozdobne elementy

o. 13 dz. 5 pkt. 3

o. 8 dz. 2 pkt. 4

o. 1 dz. 3 pkt. 4

 

o. 9 dz. 2 pkt. 10

o. 9 dz. 2 pkt. 5

o. 14 dz. 2 pkt. 6

10.01.

Piątek

 

„Styczeń pora życzeń”- rozmowa na podst. utworu „Baśń o dwunastu miesiącach” J. Porazińskiej

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11

- zrozumie, że rok składa się z miesięcy następujących po sobie od nowa w kolejnym roku

-wypowie się na temat noworocznych życzeń dla bliskich członków rodziny

- będzie aktywnie uczestniczyło w zajęciach

 

- przejdzie po powierzchni zwężonej i uniesionej

- będzie toczyło przybory ręką lewą i prawą, biegnąc i omijając przeszkody

- przyjmie prawidłowo pozycję w leżeniu na plecach

o. 13 dz. 5 pkt. 3

 

o. 3 dz. 1 pkt. 8

o. 1 dz. 3 pkt. 4

 

 

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

o. 5 dz. 2 pkt.6

o. 5 dz. 2

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 18:

                            - kontroluje utrzymywanie prawidłowej postawy ciała w czasie stania, siedzenia, chodzenia, biegania

                            - próbuje manipulować przyborami w trakcie poruszania się

                            - wykonuje poprawnie ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                          NASZE ULUBIONE BAŚNIE

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                             Rozbudzanie zainteresowania literaturą

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

13.01.

Poniedziałek

Tropiciele s. 144

„Bajka o bajce”- rozmowa z dziećmi na podstawie tekstu G. Kasdepke

 

 

 

Bajka o Czerwonym Kapturku”- tworzenie książeczki obrazkowej w grupach

- wysłucha opowiadania, sformułuje jego główną myśl

- podejmie próbę układania opowiadania na podany i dowolny temat

- zbuduje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi

- obdarzy uwagą osoby, z którymi prowadzi rozmowę- patrzy na nie, prowadząc dialog

 

- stworzy własną książeczkę, rysując kolejne sceny znanej bajki

- zastosuje odpowiedni nacisk w zależności od rodzaju przyboru, którym się posłuży

- wypowie się na temat wykonanej pracy

o. 14 dz. 5 dz. 1

o. 7 dz. 2 pkt. 2

o. 3 dz. 2 pkt. 5

o. 3 dz. 1 pkt. 1

 

 

o. 14 dz. 5 pkt. 2

o. 14 dz. 2 pkt. 3

 

o. 3 dz. 1 pkt. 8

14.01.

Wtorek

 

„Hokus- pokus: ile jest teraz?”- zabawy matematyczne kształtujące umiejętność liczenia obiektów

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 11

- dostrzeże możliwość liczenia od początku do końca i od końca do początku oraz, że wynik będzie taki sam niezależnie od układu przedmiotów

- policzy wszystkie przedmioty, znajdujące się na jednym terytorium lub mające wspólne przeznaczenie

- wysłucha cierpliwie i z uwagą tego, co koledzy mają do powiedzenia

 

- przejdzie po powierzchni zwężonej i uniesionej

- będzie toczyło przybory ręką lewą i prawą, biegnąc i omijając przeszkody

- przyjmie prawidłowo pozycję w leżeniu na plecach

o. 13 dz. 4 pkt. 1

 

o. 13 dz. 4 pkt. 1

 

o. 1 dz. 3 pkt. 2

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

o. 5 dz. 2 pkt.6

o. 5 dz. 2

15.01.

Środa

 

Zabawy z  głoską g - muzyczny teatrzyk dziecięcy

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych 11

- odegra scenkę na podstawie poznanej piosenki

- posłuży się rekwizytami

- wyodrębni głoski w wyrazach o prostej budowie fonetycznej

- wysłucha uważnie poleceń

 

- przejdzie po powierzchni zwężonej i uniesionej

- będzie toczyło przybory ręką lewą i prawą, biegnąc i omijając przeszkody

- przyjmie prawidłowo pozycję w leżeniu na plecach

o. 7 dz. 2 pkt. 5

o. 7 dz. 2 pkt. 5

o. 14 dz. 4 pkt. 7

o. 3 dz. 1 pkt. 5

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

o. 5 dz. 2 pkt.6

o. 5 dz. 2

16.01.

Czwartek

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin