Zestaw ćwiczeń porannych nr 31:
- dostosuje sposób poruszania do panujących warunków
- wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu i instrukcji słownej
- będzie uczestniczyło w grach zespołowych o ustalonych zasadach
TEMATYKA KOMPLEKSOWA WARSZAWA- STOLICA POLSKI
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA wzbogacanie wiadomości o swoim państwie
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
05.05.
Poniedz.
„Spacerkiem po Warszawie”- rozmowa przy gazetce tematycznej
„Kamieniczki warszawskie”- rysowanie pastelami
- będzie wiedziało, że stolicą Polski jest Warszawa, wskaże na mapie Warszawę
- pozna najważniejsze miejsca i zabytki Warszawy
- pozna herb miasta
- zastosuje prawidłowo wyrażenia przyimkowe (przed, za, obok) opisując ilustracje
- obejrzy zdjęcia związane z kamieniczkami warszawskimi
- zwróci uwagę na ciekawą architekturę różnych budowli
- zdobędzie doświadczenia w zakresie twórczości plastycznej rysując pastelami
o. 15 dz. 3 pkt. 6
o. 15 dz. 3 pkt. 3
o. 3 dz. 2 pkt. 2
o. 9 dz. 1 pkt. 1
o. 9 dz. 1 pkt. 6
o. 9 dz. 2 pkt. 5
06.05.
Wtorek
„Płynie Wisła…”- zabawy matematyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19
- porówna obiekty i oszacuje: czy są tej samej długości (wielkości), ten jest dłuższy (większy)
- określi długość (wysokość), porządkując przedmioty od najkrótszego (najniższego) do najdłuższego (najwyższego) i odwrotnie
- weźmie aktywny udział w zajęciach
- będzie poruszało się na czworakach, zmieniając kierunek i pokonując przeszkody
- będzie biegać swobodnie w różnym tempie
- wzmocni mięśnie nóg
o. 13 dz. 9 pkt. 1
o. 13 dz. 4 pkt. 4
o. 1 dz. 3 pkt. 4
o. 5 dz. 2 pkt. 5
o. 5 dz. 2
07.05.
Środa
„Zabawy z głoską ” - muzyczny teatrzyk dziecięcy
- odegra scenkę z wykorzystaniem rekwizytów oraz prostych form scenicznych
- wymieni kolejne głoski w wyrazach o prostej budowie fonetycznej
- odczyta globalnie napisy w powiązaniu z obrazkiem
o. 7 dz. 2 pkt. 5
o. 14 dz. 4 pkt. 7
o. 14 dz. 6 pkt.4
08.05.
Czwartek
„Polka warszawska”- nauka tańca
„Syrenka warszawska”- malowanie farbami plakatowymi za pomocą waty
- pozna kroki Polki warszawskiej
- zapamięta układ tańca
- odtworzy figury taneczne
- wysłucha instruktażu nauczyciela
- rozpozna pomnik warszawskiej Syrenki
- będzie malowało farbami plakatowymi za pomocą waty
- prawidłowo zorganizuje miejsce swojej pracy
o. 8 dz. 4 pkt. 2
o. 9 dz. 1 pkt. 4
o. 10 dz. 1 pkt. 8
09.05.
Piątek
„Wars i Sawa”- inscenizacja n-lki z zastosowaniem sylwet w oparciu o legendę
- opowie własnymi słowami treść inscenizacji i co z niej wypływa (nazwa stolicy Polski)
- uwzględni w wypowiedziach kolejność zdarzeń i zależności przyczynowo- skutkowe
- określi uczucia i emocje bohaterów legendy
- odczyta globalnie wyraz: Warszawa
o. 14 dz. 5 pkt. 1
o. 3 dz. 2 pkt. 5
o. 1 dz. 2 pkt. 4
o. 14 dz. 6 pkt. 4
Zestaw ćwiczeń porannych nr 32:
- przeskoczy przeszkody płaskie
- rzuci do wyznaczonego celu
- będzie kontrolowało utrzymywanie prawidłowej postawy ciała w czasie chodzenia
TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA ŁĄCE
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym- łąka
12.05.
„Na wiosennej łące”- opowiadanie n-lki w oparciu o zgromadzone zdjęcia i ilustracje
,,Lot trzmiela”- zabawa ortofoniczno- ruchowa
- wymieni rośliny i zwierzęta żyjące na łące (kret, biedronka, motyl)
- będzie rozumiało, że działalność człowieka może mieć negatywny wpływ na środowisko
- odczyta globalnie wyraz: łąka
- zada pytania w celu uporządkowania spostrzeżeń
- utrwali prawidłową wymowę wszystkich głosek
- rozróżni i będzie naśladowało odgłosy zwierząt na łące (np. bzzz)
- prawidłowo zareaguje ruchem na zmiany metrum w utworze
- będzie swobodnie, wg własnego pomysłu interpretować muzykę ruchem
o. 12 dz. 1 pkt. 1
o. 12 dz. 2 pkt. 1
o. 3 dz. 1 pkt. 6
o. 3 dz. 3 pkt. 1
o. 3 dz. 3 pkt. 2
o. 8 dz. 2 pkt. 2
o. 8 dz. 2 pkt. 4
13.05.
„Na łące”- zabawy matematyczne
- będzie mierzyło długość krokami i stopa za stopą
- dokona pomiaru długości, posługując się wspólną miarą
- zastosuje umiejętność mierzenia w sytuacjach zabawowych
...
kasiazabka123