plan 5 latki MAJ.docx

(39 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 31:

                            - dostosuje sposób poruszania do panujących warunków

                            - wykona poprawnie ćwiczenia wg pokazu i instrukcji słownej

                            - będzie uczestniczyło w grach zespołowych o ustalonych zasadach

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                          WARSZAWA- STOLICA POLSKI

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                 wzbogacanie wiadomości o swoim państwie

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

05.05.

Poniedz.

 

„Spacerkiem po Warszawie”- rozmowa przy gazetce tematycznej

 

 

 

 

„Kamieniczki warszawskie”- rysowanie pastelami

- będzie wiedziało, że  stolicą Polski jest Warszawa, wskaże na mapie Warszawę

- pozna najważniejsze miejsca i zabytki Warszawy

- pozna herb miasta

- zastosuje prawidłowo wyrażenia przyimkowe (przed, za, obok) opisując ilustracje

 

- obejrzy zdjęcia związane z kamieniczkami warszawskimi

- zwróci uwagę na ciekawą architekturę różnych budowli

- zdobędzie doświadczenia w zakresie twórczości plastycznej rysując pastelami

o. 15 dz. 3 pkt. 6

o. 15 dz. 3 pkt. 6

o. 15 dz. 3 pkt. 3

o. 3 dz. 2 pkt. 2

 

 

o. 9 dz. 1 pkt. 1

o. 9 dz. 1 pkt. 6

o. 9 dz. 2 pkt. 5

06.05.

Wtorek

 

„Płynie Wisła…”- zabawy matematyczne

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19

- porówna obiekty i oszacuje: czy są tej samej długości (wielkości), ten jest dłuższy (większy)

- określi długość (wysokość), porządkując przedmioty od najkrótszego (najniższego) do najdłuższego (najwyższego) i odwrotnie

- weźmie aktywny udział w zajęciach

 

- będzie poruszało się na czworakach, zmieniając kierunek i pokonując przeszkody

- będzie biegać swobodnie w różnym tempie

- wzmocni mięśnie nóg

o. 13 dz. 9 pkt. 1

 

o. 13 dz. 4 pkt. 4

 

o. 1 dz. 3 pkt. 4

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

o. 5 dz. 2

07.05.

Środa

 

„Zabawy z  głoską    ” - muzyczny teatrzyk dziecięcy

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19

- odegra scenkę z wykorzystaniem rekwizytów oraz prostych form scenicznych

- wymieni kolejne głoski w wyrazach o prostej budowie  fonetycznej

- odczyta globalnie napisy w powiązaniu z obrazkiem

 

- będzie poruszało się na czworakach, zmieniając kierunek i pokonując przeszkody

- będzie biegać swobodnie w różnym tempie

- wzmocni mięśnie nóg

o. 7 dz. 2 pkt. 5

o. 14 dz. 4 pkt. 7

o. 14 dz. 6 pkt.4

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

o. 5 dz. 2

08.05.

Czwartek

 

„Polka warszawska”- nauka tańca

 

 

 

 

„Syrenka warszawska”- malowanie farbami plakatowymi za pomocą waty

- pozna kroki Polki warszawskiej

- zapamięta układ tańca

- odtworzy figury taneczne

- wysłucha instruktażu nauczyciela

 

- rozpozna pomnik warszawskiej Syrenki

- będzie malowało farbami plakatowymi za pomocą waty

- prawidłowo zorganizuje miejsce swojej pracy

o. 8 dz. 4 pkt. 2

o. 8 dz. 4 pkt. 2

o. 8 dz. 4 pkt. 2

o. 1 dz. 3 pkt. 4

 

o. 9 dz. 1 pkt. 4

o. 9 dz. 2 pkt. 5

o. 10 dz. 1 pkt. 8

09.05.

Piątek

 

„Wars i Sawa”- inscenizacja n-lki z zastosowaniem sylwet w oparciu o legendę

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19

- opowie własnymi słowami treść inscenizacji i co z niej wypływa (nazwa stolicy Polski)

- uwzględni w wypowiedziach kolejność zdarzeń i zależności przyczynowo- skutkowe

- określi uczucia i emocje bohaterów legendy

- odczyta globalnie wyraz: Warszawa

 

- będzie poruszało się na czworakach, zmieniając kierunek i pokonując przeszkody

- będzie biegać swobodnie w różnym tempie

- wzmocni mięśnie nóg

o. 14 dz. 5 pkt. 1

 

o. 3 dz. 2 pkt. 5

 

o. 1 dz. 2 pkt. 4

o. 14 dz. 6 pkt. 4

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

 

o. 5 dz. 2 pkt. 5

o. 5 dz. 2

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 32:

                            - przeskoczy przeszkody płaskie

                            - rzuci do wyznaczonego celu

                            - będzie kontrolowało utrzymywanie prawidłowej postawy ciała w czasie chodzenia

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                                NA ŁĄCE

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                              Zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym- łąka

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

12.05.

Poniedz.

 

„Na wiosennej łące”- opowiadanie n-lki w oparciu o zgromadzone zdjęcia i ilustracje

 

 

 

,,Lot trzmiela”- zabawa ortofoniczno- ruchowa

- wymieni rośliny i zwierzęta żyjące na łące (kret, biedronka, motyl)

- będzie rozumiało, że działalność człowieka może mieć negatywny wpływ na środowisko

- odczyta globalnie wyraz: łąka

- zada pytania w celu uporządkowania spostrzeżeń

 

- utrwali prawidłową wymowę wszystkich głosek

- rozróżni i będzie naśladowało odgłosy zwierząt na łące (np. bzzz)

- prawidłowo zareaguje ruchem na zmiany metrum w utworze

- będzie swobodnie, wg własnego pomysłu interpretować muzykę ruchem

o. 12 dz. 1 pkt. 1

o. 12 dz. 2 pkt. 1

 

o. 14 dz. 6 pkt. 4

o. 3 dz. 1 pkt. 6

 

o. 3 dz. 3 pkt. 1

o. 3 dz. 3 pkt. 2

o. 8 dz. 2 pkt. 2

o. 8 dz. 2 pkt. 4

13.05.

Wtorek

 

„Na łące”- zabawy matematyczne

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 19

- będzie mierzyło długość krokami i stopa za stopą

- dokona pomiaru długości, posługując się wspólną miarą

- zastosuje umiejętność mierzenia w sytuacjach zabawowych

 

- będzie poruszało się na czworakach, zmieniając kierunek i pokonując przeszkody

- będzie biegać swobodnie w różnym tempie

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin