plan 5 latki CZERWIEC.docx

(38 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 35:

                            - będzie poruszało się na czworakach, zmieniając kierunek

                            - przeskoczy przeszkody płaskie

- będzie poruszało się sprawnie, zachowując równowagę

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                          ZWIERZĘTA ZNANE I LUBIANE

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                   Zapoznanie ze środowiskiem zwierząt hodowlanych i żyjących na wolności

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

02.06.

Poniedz.

 

„Mój przyjaciel- pies i kot”- rozmowa w oparciu o opowiadanie O. Masiuk „Zwierzątko”

 

 

 

„Nasi pupile”- malowanie dowolną techniką

- opowie o swoim zwierzątku, budując dłuższe wielozdaniowe wypowiedzi

- będzie rozumiało konieczność opiekowania się zwierzętami hodowanymi w domu

- dowie się jak zachować się w kontaktach z nieznajomymi zwierzętami

- wysłucha z uwagą tego, co inni mają do powiedzenia

 

- dokona swobodnego wyboru techniki plastycznej, uzasadni swój wybór

- zaprojektuje malunek na całej powierzchni arkusza

- dokona oceny wytworów własnych i kolegów

o. 3 dz. 2 pkt. 5

o. 12 dz. 2 pkt. 5

 

o. 6 dz. 5 pkt. 5

o. 1 dz. 3 pkt. 2

 

o. 9 dz. 2 pkt. 7

o. 9 dz. 2 pkt. 4

o. 9 dz. 2 pkt. 8

03.06.

Wtorek

 

„Wlazł kotek na płotek”- zabawy matematyczne

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 21

- stworzy kompozycję z figur geometrycznych płaskich i przestrzennych wg własnego pomysłu

- podejmie próbę projektowania

 

- wzmocni mięśnie brzucha

- będzie rzucało i chwytało piłkę oburącz, a także ręką lewą i prawą

- będzie manipulowało przyborami w trakcie poruszania się, przekładało z ręki do ręki

o. 13 dz. 10 pkt. 2

 

o. 9 dz. 2 pkt. 13

 

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

04.06.

Środa

 

„Groźne koty” zabawa dramowa na podstawie wiersza W. Rawy „Tygrys”

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 21

- wymieni zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych (dżungla)

- będzie wiedziało, jak zachować się w kontakcie ze zwierzętami egzotycznymi

- pokaże i rozwiąże zagadki pantomimiczne

- zrozumie kierowane do niego polecenia i wykona je zgodnie z oczekiwaniami

 

- wzmocni mięśnie brzucha

- będzie rzucało i chwytało piłkę oburącz, a także ręką lewą i prawą

- będzie manipulowało przyborami w trakcie poruszania się, przekładało z ręki do ręki

o. 12 dz. 1 pkt. 1

o. 6 dz. 5 pkt. 5

o. 7 dz. 2 pkt. 4

o. 1 dz. 3 pkt. 4

 

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

05.06.

Czwartek

 

„To, co pływa, gryzie, piszczy”- nauka piosenki „Każdy ma jakiegoś bzika

 

 

„Słoń- składanka z papieru metodą orgiami

- rozpozna i określi tempo utworu

- zaśpiewa poznaną piosenkę indywidualnie i w grupie, dokładnie i wyraźnie odtwarzając tekst

- odtworzy proste fragmenty melodii piosenki na wybranych instrumentach perkusyjnych

 

- wykona wg wzoru składanki papierowe z kół różnej wielkości

- będzie wiedziało, że efekt zależy od dokładnego i precyzyjnego wykonania zadania

- zorganizuje prawidłowo miejsce swojej pracy

o. 8 dz. 4 pkt. 3

o. 8 dz. 1 pkt. 3

 

o. 8 dz. 3 pkt. 1

 

 

o. 10 dz. 1 pkt. 6

o. 10 dz. 1 pkt. 6

 

o. 10 dz. 1 pkt. 8

06.06.

Piątek

 

„Dbamy o zwierzęta”- inscenizacja opowiadania D. Gellner "Porwanie" ilustrowana sylwetami

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 21

- dowie się, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm)

- będzie wiedziało, w jaki sposób człowiek może chronić zwierzęta

- będzie starało się myśleć i działać empatycznie

 

- wzmocni mięśnie brzucha

- będzie rzucało i chwytało piłkę oburącz, a także ręką lewą i prawą

- będzie manipulowało przyborami w trakcie poruszania się, przekładało z ręki do ręki

o. 12 dz. 2 pkt. 1

 

o. 12 dz. 2 pkt. 4

o. 1 dz. 4 pkt. 1

 

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

o. 5 dz. 2

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych nr 36:

                            - zeskoczy z małego wzniesienia

                            - ustawi się sprawnie w określony sposób i zmieni miejsce i układ ustawienia

- będzie kontrolowało utrzymanie prawidłowej postawy ciała w czasie stania, biegania, siedzenia

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                        KOLORY LATA

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                                                 Zapoznanie z nadchodzącą poru- lato

 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

09.06.

Poniedz.

 

Przyszło lato- co Ty na to?- rozmowa w oparciu o doświadczenia dzieci                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

 

„Letni pejzaż”- malowanie pastelami

- dostrzeże zmiany zachodzące w przyrodzie w nadchodzącej porze roku (lato)

- wypowie się na temat: „Za co lubię lato?”

- zbuduje dłuższą wielozdaniową wypowiedź

- wysłucha z uwagą tego, co koledzy mają do powiedzenia

 

- obejrzy zdjęcia, ilustracje przedstawiające letnie krajobrazy

- zaprojektuje pracę plastyczną na całej powierzchni arkusza

- wypowie się na temat wykonanej pracy

o. 12 dz. 1 pkt. 5

o. 3 dz. 1 pkt. 8

o. 3 dz. 2 pkt. 5

o. 1 dz. 3 pkt. 2

 

o. 9 dz. 1 pkt. 1

o. 9 dz. 2 pkt. 4

o. 9 dz. 2 pkt. 6

10.06.

Wtorek

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin