Zestaw ćwiczeń porannych nr 35:
- będzie poruszało się na czworakach, zmieniając kierunek
- przeskoczy przeszkody płaskie
- będzie poruszało się sprawnie, zachowując równowagę
TEMATYKA KOMPLEKSOWA ZWIERZĘTA ZNANE I LUBIANE
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Zapoznanie ze środowiskiem zwierząt hodowlanych i żyjących na wolności
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
02.06.
Poniedz.
„Mój przyjaciel- pies i kot”- rozmowa w oparciu o opowiadanie O. Masiuk „Zwierzątko”
„Nasi pupile”- malowanie dowolną techniką
- opowie o swoim zwierzątku, budując dłuższe wielozdaniowe wypowiedzi
- będzie rozumiało konieczność opiekowania się zwierzętami hodowanymi w domu
- dowie się jak zachować się w kontaktach z nieznajomymi zwierzętami
- wysłucha z uwagą tego, co inni mają do powiedzenia
- dokona swobodnego wyboru techniki plastycznej, uzasadni swój wybór
- zaprojektuje malunek na całej powierzchni arkusza
- dokona oceny wytworów własnych i kolegów
o. 3 dz. 2 pkt. 5
o. 12 dz. 2 pkt. 5
o. 6 dz. 5 pkt. 5
o. 1 dz. 3 pkt. 2
o. 9 dz. 2 pkt. 7
o. 9 dz. 2 pkt. 4
o. 9 dz. 2 pkt. 8
03.06.
Wtorek
„Wlazł kotek na płotek”- zabawy matematyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 21
- stworzy kompozycję z figur geometrycznych płaskich i przestrzennych wg własnego pomysłu
- podejmie próbę projektowania
- wzmocni mięśnie brzucha
- będzie rzucało i chwytało piłkę oburącz, a także ręką lewą i prawą
- będzie manipulowało przyborami w trakcie poruszania się, przekładało z ręki do ręki
o. 13 dz. 10 pkt. 2
o. 9 dz. 2 pkt. 13
o. 5 dz. 2
04.06.
Środa
„Groźne koty” zabawa dramowa na podstawie wiersza W. Rawy „Tygrys”
- wymieni zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych (dżungla)
- będzie wiedziało, jak zachować się w kontakcie ze zwierzętami egzotycznymi
- pokaże i rozwiąże zagadki pantomimiczne
- zrozumie kierowane do niego polecenia i wykona je zgodnie z oczekiwaniami
o. 12 dz. 1 pkt. 1
o. 7 dz. 2 pkt. 4
o. 1 dz. 3 pkt. 4
05.06.
Czwartek
„To, co pływa, gryzie, piszczy”- nauka piosenki „Każdy ma jakiegoś bzika”
„Słoń”- składanka z papieru metodą orgiami
- rozpozna i określi tempo utworu
- zaśpiewa poznaną piosenkę indywidualnie i w grupie, dokładnie i wyraźnie odtwarzając tekst
- odtworzy proste fragmenty melodii piosenki na wybranych instrumentach perkusyjnych
- wykona wg wzoru składanki papierowe z kół różnej wielkości
- będzie wiedziało, że efekt zależy od dokładnego i precyzyjnego wykonania zadania
- zorganizuje prawidłowo miejsce swojej pracy
o. 8 dz. 4 pkt. 3
o. 8 dz. 1 pkt. 3
o. 8 dz. 3 pkt. 1
o. 10 dz. 1 pkt. 6
o. 10 dz. 1 pkt. 8
06.06.
Piątek
„Dbamy o zwierzęta”- inscenizacja opowiadania D. Gellner "Porwanie" ilustrowana sylwetami
- dowie się, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm)
- będzie wiedziało, w jaki sposób człowiek może chronić zwierzęta
- będzie starało się myśleć i działać empatycznie
o. 12 dz. 2 pkt. 1
o. 12 dz. 2 pkt. 4
o. 1 dz. 4 pkt. 1
Zestaw ćwiczeń porannych nr 36:
- zeskoczy z małego wzniesienia
- ustawi się sprawnie w określony sposób i zmieni miejsce i układ ustawienia
- będzie kontrolowało utrzymanie prawidłowej postawy ciała w czasie stania, biegania, siedzenia
TEMATYKA KOMPLEKSOWA KOLORY LATA
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Zapoznanie z nadchodzącą poru- lato
09.06.
„Przyszło lato- co Ty na to?”- rozmowa w oparciu o doświadczenia dzieci
„Letni pejzaż”- malowanie pastelami
- dostrzeże zmiany zachodzące w przyrodzie w nadchodzącej porze roku (lato)
- wypowie się na temat: „Za co lubię lato?”
- zbuduje dłuższą wielozdaniową wypowiedź
- wysłucha z uwagą tego, co koledzy mają do powiedzenia
- obejrzy zdjęcia, ilustracje przedstawiające letnie krajobrazy
- zaprojektuje pracę plastyczną na całej powierzchni arkusza
- wypowie się na temat wykonanej pracy
o. 12 dz. 1 pkt. 5
o. 3 dz. 1 pkt. 8
o. 9 dz. 1 pkt. 1
o. 9 dz. 2 pkt. 6
10.06.
...
kasiazabka123