Zestaw ćwiczeń porannych nr 14:
- będzie poruszało się na czworakach, zmieniając kierunek
- przeskoczy przeszkody płaskie
- będzie poruszało się sprawnie, zachowując równowagę
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „CZARNE ZŁOTO”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA zapoznanie z pracą kopalni i górnika
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
01.12.
Poniedziałek
„Zabawy z głoską „ e” ” - muzyczny teatrzyk dziecięcy
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 7 (rolki po papierze)
- odegra scenkę na podstawie poznanej piosenki
- posłuży się rekwizytami
- wyodrębni głoski w wyrazach o prostej budowie fonetycznej
- wysłucha uważnie poleceń
- toczy przybory (rolki) ręką lewą i prawą, biegnąc i omijając przeszkody
- podskakuje i przeskakuje przeszkody
- bierze udział w zabawach z elementem współzawodnictwa
- dba o bezpieczeństwo swoje i innych
o. 7 dz. 2 pkt. 5
o. 14 dz. 4 pkt. 7
o. 3 dz. 1 pkt. 5
o. 5 dz. 2
o. 6 dz. 1
02.12.
Wtorek
„O czym szeptały iskierki?”- opowiadanie nauczyciela w oparciu o tekst H. Zdzitowieckiej
„Naśladujemy odgłosy”- zabawy ortofoniczne przy piosence „W kopalni”
- pozna, na czym polega praca kopalni
- zrozumie znaczenie społeczne zawodu górnika
- pozna i nazwie narzędzia i urządzenia, którymi posługują się górnicy
- rozpozna uroczysty i codzienny strój górnika
- rozpozna wyrazy wprowadzone do czytania globalnego (kopalnia, węgiel, górnik)
- rozróżni i będzie naśladowało odgłosy (puf- puf, tur, tur, szur- szur)
- wykorzysta w improwizacjach muzycznych wyrazy dźwiękonaśladowcze
- zastosuje instrumenty i pomoce akustyczne dla zilustrowania omawianych zjawisk
o. 10 dz. 2
o. 15 dz. 2
o. 14 dz. 6
o. 3 dz. 3
o. 8 dz. 1
o. 8 dz. 3
03.12.
Środa
„Rozgniewany węgielek”- zabawy matematyczne w oparciu o opowiadanie A. Sekory
- uporządkuje przedmioty według wielkości, zaczynając od największego lub najmniejszego
- podzieli zbiory na podzbiory według cech elementów (małe, średnie i duże węgielki)
- podejmie omówione zadania
o. 4 dz. 1
o. 1 dz. 3
04.12.
Czwartek
„W kopalni”- nauka piosenki metodą ze słuchu
„Górnicy przy pracy”- rysowanie węglem
- rozpozna i określi tempo utworu
- zaśpiewa poznaną piosenkę indywidualnie i w grupie, dokładnie i wyraźnie odtwarzając tekst
- odtworzy proste fragmenty melodii piosenki na wybranych instrumentach perkusyjnych
- zdobędzie doświadczenia stosując nowe techniki- rysowanie węglem
- podejmie próby przedstawienia ruchu w pracy plastycznej
- zaprojektuje pracę plastyczną na całej powierzchni arkusza
o. 8 dz. 4 pkt. 3
o. 8 dz. 1 pkt. 3
o. 8 dz. 3 pkt. 1
o. 9 dz. 2
05.12.
Piątek
„Czarny węgiel”- zabawy badawcze w oparciu o wiersz M. Terlikowskiej „Węglowa rodzinka”
- pozna właściwości fizyczne węgla (stan skupienia, kolor, faktura, twardość)
- podejmie próby eksperymentowania na podstawie zdobytych wiadomości (rozpuszczanie w wodzie)
- sformułuje wnioski z przeprowadzonych doświadczeń
o. 10 dz. 4
Zestaw ćwiczeń porannych nr 15:
- zeskoczy z małego wzniesienia
- ustawi się sprawnie w określony sposób i zmieni miejsce i układ ustawienia
- będzie kontrolowało utrzymanie prawidłowej postawy ciała w czasie stania, biegania, siedzenia
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „ŚWIĘTA TUŻ- TUŻ”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
08.12.
„Zabawy z głoską „n” ” - muzyczny teatrzyk dziecięcy
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 8 (z wykorzystaniem piłek)
- wystąpi w teatrzyku , przyjmując określone role
- zastosuje instrumenty perkusyjne dla ilustrowania rytmu i melodii
- wzmocni mięśnie ramion
- będzie chwytało oburącz piłkę odbitą o ziemię lub ścianę
- będzie manipulowało przedmiotami w trakcie poruszania się
o. 8 dz. 3 pkt. 3
09.12.
kasiazabka123