W zieleni łąka majowa
,,Kto złapie motyla?”- zabawa bieżna
Data
Tematyka dnia
Uwagi
11.05.09.
poniedz.
,,Co słychać na łące?”- wycieczka na łąkę.
Dz. będą:
· ilustrowały ruchem i głosem opowiadanie nauczyciela – opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi Poranek na łące
· rozwiązywały zagadki na temat mieszkańców łąki ( rośliny, zwierzęta)- odszukiwały właściwe ilustracje
· dokonywały bezpośredniej obserwacji zwierząt i roślin
· poznawały sposób korzystania ze szkła powiększającego
· odkrywały bogactwo i różnorodność świata owadów i roślin
· odkrywały wzajemne relacje między zwierzętami np. mszyca-biedronka
· uwrażliwiały się na stan bliskiego środowiska
,,Majowa łąka”- rysowanie pastelami na dużych arkuszach papieru
· odzwierciedlały dokonane obserwacje w formie plastycznej
· potrafiły wspólnie planować i współpracować w zespołach
· starały się rozplanować pracę na całej powierzchni papieru
· pamiętały o zachowaniu umiarkowanej ciszy podczas pracy
4-latek cz.4 s.20
12.05.09.
wtorek
,,Bal na łące” – zabawy muzyczne-naśladowanie na instrumentach odgłosów natury.
· rozpoznawały odgłosy mieszkańców łąki (pszczoła, żaba, bocian, świerszcz)
· naśladowały rozpoznane zwierzęta głosem
· reagowały na pauzę w muzyce – zabawa ruchowa ,,Żuczki”
· doskonaliły umiejętność regulowania swojego oddechu – naprzemienne głębokie wdechy i wydechy
· określały nastrój wysłuchanej muzyki – Lot trzmiela
· naśladowały na instrumentach odgłosy mieszkańców łąki, grając raz cicho a raz głośniej- ilustracja muzyczna Na łące
· poznawały tekst oraz linię melodyczną piosenki Bal na łące
· odszukiwały takie same kwiaty i łączyły je w pary – praca z kartą zadaniową
Zestaw zabaw ruchowych nr 17 – dz. będą:
- doskonaliły umiejętność czworakowania
- wzmacniały mięśni kończyn i grzbietu
- właściwie reagowały na sygnały słowne
13.05.09
środa
,,Porządkujemy zbiory wg liczebności wzrastającej i malejącej” – zabawa rozwijająca umiejętności matematyczne.
· porządkowały obrazki z klockami
· układały kartoniki wg wzrastającej liczebności klocków (1-4) (1-5)
· liczyły klocki na obrazkach
· określały , na którym obrazku jest najwięcej a na którym najmniej klocków
· budowały piramidy o podstawie z 3,4 klocków
· przeliczały najwyższej piramidy od dołu do góry i odwrotnie
· brały udział w zabawie ruchowej ,,Czy umiem liczyć?”
· dorysowywały tylu mieszkańców łąki , by wszędzie było ich 4
14.05.09
czwartek
,,Ślimak, ślimak – pokaż rogi”- inscenizacja opowiadania na podstawie H. Bechlerowej O ślimaku dziwaku
· rozpoznawały głównego bohatera zajęcia podczas odsłaniania fragmentów ilustracji
· skupiały uwagę na inscenizacji
· potrafiły wymienić występujące postacie oraz zanalizować treść inscenizacji
· obserwowały żywego ślimaka - opisywały jego wygląd, sposób poruszania
· naśladowały sposób poruszania się ślimaka przy spokojnej muzyce
· rysowały wzory na rysunku muszli ślimaka
· poznawały rymowankę Ślimak, pokaż rogi - powtarzały ze stopniowym zwiększaniem i zmniejszaniem natężenia głosu
· układały ślimaka z tasiemki
,,Ślimak” – lepienie z plasteliny
· rozbudzały wyobraźnie przestrzenną podczas lepienia formy przestrzennej
· doskonaliły zręczność manualną podczas lepienia
· zwracały uwagę na szczegóły
4-latek cz.4 s.24
15.05.09
piątek
,,Przemiana” – historyjka obrazkowa w oparciu o opowiadanie z serii ,,Przygody pszczółki Mai”
· poznawały tematykę zajęcia podczas układania obrazka z 6 części Motyl
· rysowały w powietrzu motyla prawą i lewą ręką, obiema równocześnie – ćwiczenia ruchowo-graficzne
· słuchały opowiadania ze zwróceniem uwagi na przemiany rozwojowe motyla od gąsienicy aż do dorosłego owada
· układały historyjkę zgodnie z następstwem czasowym
· opowiadały poszczególne etapy rozwoju motyla
· improwizowały przy muzyce z wykorzystaniem kolorowych chustek – Taniec motyli
· wykonywały motyla z barwnej plamy poprzez składanie i odbijanie plam barwnych
4-latek cz 4 s 24
Mamusiu, Tatusiu – kocham Was!
„Zbieramy kwiatki” – zabawa orientacyjno - porządkowa
18.05.09
poniedz
· wypowiadać się swobodnie na temat swoich mam przy gazetce tematycznej,
· starały się opisać ich wygląd, cechy charakteru,
· dostrzegą ich wysiłek i poświęcenie w domu i pracy zawodowej,
· wyodrębnią na obrazkach przedmioty użyteczne w pracach domowych rodziców,
· rozpoznawały odgłosy pochodzące z domu np. stukanie garnkami, gotująca się woda
· naśladowały pantomimicznie czynności wykonywane przez mamę w domu.
„Portret mamy i taty” – rysowanie pisakami.
· wyjaśniały pojęcie: portret
· rysowały portrety zwracając uwagę na szczegóły twarzy
· ozdabiały ramkę wg. własnej inwencji twórczej przestrzegały umowy dotyczącej zachowania umiarkowanej ciszy
D 1.1
19.05.09
,,Co lubi tata?” – rozmowa kierowana przez n-la w oparciu o ilustracje oraz doświadczenia dzieci
· rozwiązywały zagadki związane z rodziną
· dzieliły rozwiązania zagadek na sylaby
· rozumiały pojęcia: rodzice, dzieci
· wyrażały swoje opinie i spostrzeżenia związane z treścią ilustracji
· uzupełniały niedokończone zdania
· starały się budować poprawnie gramatyczne zdania
· próbowały odtwarzać scenki z obrazków
· doskonaliły spostrzegawczość podczas zabawy ruchowej
· mówiły za co kochają tatę
· poznawały i rytmizowały wyliczankę Jadą goście
...
kasiazabka123