dla p. Kasi.docx

(41 KB) Pobierz

W zieleni łąka majowa

 

,,Kto złapie motyla?”-  zabawa bieżna

Data

 

                                Tematyka dnia

  Uwagi

11.05.09.

poniedz.

,,Co słychać na łące?”- wycieczka na łąkę.

Dz. będą:

·        ilustrowały ruchem i głosem opowiadanie nauczyciela – opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi Poranek na łące

·        rozwiązywały zagadki na temat mieszkańców łąki ( rośliny, zwierzęta)- odszukiwały właściwe ilustracje

·        dokonywały bezpośredniej obserwacji zwierząt i roślin

·        poznawały sposób korzystania ze szkła powiększającego

·        odkrywały bogactwo i różnorodność świata owadów i roślin

·        odkrywały wzajemne relacje między zwierzętami np. mszyca-biedronka

·        uwrażliwiały się na stan bliskiego środowiska

,,Majowa łąka”- rysowanie pastelami na dużych arkuszach papieru

Dz. będą:

·        odzwierciedlały dokonane obserwacje w formie plastycznej

·        potrafiły wspólnie planować i współpracować w zespołach

·        starały się rozplanować pracę na całej powierzchni papieru

·        pamiętały o zachowaniu umiarkowanej ciszy podczas pracy

 

4-latek cz.4 s.20

12.05.09.

wtorek

,,Bal na łące” – zabawy muzyczne-naśladowanie na instrumentach odgłosów natury.

Dz. będą:

·        rozpoznawały odgłosy mieszkańców łąki (pszczoła, żaba, bocian, świerszcz)

·        naśladowały rozpoznane zwierzęta głosem

·        reagowały na pauzę w muzyce – zabawa ruchowa ,,Żuczki”

·        doskonaliły umiejętność regulowania swojego oddechu – naprzemienne głębokie wdechy i wydechy

·        określały nastrój wysłuchanej muzyki – Lot trzmiela

·        naśladowały na instrumentach  odgłosy mieszkańców łąki, grając raz cicho a raz głośniej- ilustracja muzyczna Na łące

·        poznawały tekst oraz linię melodyczną piosenki Bal na łące             

·        odszukiwały takie same kwiaty i łączyły je w pary – praca z kartą zadaniową

Zestaw zabaw ruchowych nr 17 – dz. będą:

- doskonaliły umiejętność czworakowania

- wzmacniały mięśni kończyn i grzbietu

- właściwie reagowały na sygnały słowne

 

 

13.05.09

środa

,,Porządkujemy zbiory wg liczebności wzrastającej i malejącej” – zabawa rozwijająca umiejętności matematyczne.

Dz. będą:

·        porządkowały obrazki z klockami

·        układały kartoniki wg wzrastającej liczebności klocków (1-4) (1-5)

·        liczyły klocki na obrazkach

·        określały , na którym obrazku jest najwięcej a na którym najmniej klocków

·        budowały piramidy o podstawie z 3,4 klocków

·        przeliczały najwyższej piramidy od dołu do góry i odwrotnie

·        brały udział w zabawie ruchowej ,,Czy umiem liczyć?”

·        dorysowywały tylu mieszkańców łąki , by wszędzie było ich 4

Zestaw zabaw ruchowych nr 17 – dz. będą:

- doskonaliły umiejętność czworakowania

- wzmacniały mięśni kończyn i grzbietu

- właściwie reagowały na sygnały słowne 

 

 

14.05.09

czwartek

,,Ślimak, ślimak – pokaż rogi”- inscenizacja opowiadania na podstawie H. Bechlerowej O ślimaku dziwaku

Dz. będą:

·        rozpoznawały głównego bohatera zajęcia podczas odsłaniania fragmentów ilustracji

·        skupiały uwagę na inscenizacji

·        potrafiły wymienić występujące postacie oraz zanalizować treść inscenizacji

·        obserwowały żywego ślimaka - opisywały jego wygląd, sposób poruszania

·        naśladowały sposób poruszania się ślimaka przy spokojnej muzyce

·        rysowały wzory na rysunku muszli ślimaka

·        poznawały rymowankę Ślimak, pokaż rogi - powtarzały ze stopniowym zwiększaniem i zmniejszaniem natężenia głosu

·        układały ślimaka z tasiemki

,,Ślimak” – lepienie z plasteliny

Dz. będą:

·        rozbudzały wyobraźnie przestrzenną podczas lepienia  formy przestrzennej

·        doskonaliły zręczność manualną podczas lepienia

·        zwracały uwagę na szczegóły

 

4-latek cz.4 s.24

15.05.09

piątek

,,Przemiana” – historyjka obrazkowa w oparciu o opowiadanie z serii ,,Przygody pszczółki Mai”

Dz. będą:

·        poznawały tematykę zajęcia podczas układania obrazka z 6 części Motyl

·        rysowały w powietrzu motyla prawą i lewą ręką, obiema równocześnie – ćwiczenia ruchowo-graficzne

·        słuchały opowiadania ze zwróceniem uwagi na przemiany rozwojowe motyla od gąsienicy aż do dorosłego owada

·        układały historyjkę zgodnie z następstwem czasowym

·        opowiadały poszczególne etapy rozwoju motyla

·        improwizowały przy muzyce z wykorzystaniem kolorowych chustek – Taniec motyli

·        wykonywały motyla z barwnej plamy poprzez składanie i odbijanie plam barwnych

Zestaw zabaw ruchowych nr 17 – dz. będą:

- doskonaliły umiejętność czworakowania

- wzmacniały mięśni kończyn i grzbietu

- właściwie reagowały na sygnały słowne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-latek cz 4 s 24

                          

 

 

 

 

 

Mamusiu, Tatusiu – kocham Was!

 

      „Zbieramy kwiatki” – zabawa orientacyjno - porządkowa

    Data

 

                      Tematyka  dnia

Uwagi

18.05.09

poniedz

,,Moja mama” – słuchanie wiersza B. Feduszczak

Dz. będą:

·        wypowiadać się swobodnie na temat swoich mam przy gazetce tematycznej,

·        starały się opisać ich wygląd, cechy charakteru,

·        dostrzegą ich wysiłek i poświęcenie w domu i pracy zawodowej,

·        wyodrębnią na obrazkach przedmioty użyteczne w pracach domowych rodziców,

·        rozpoznawały odgłosy pochodzące z domu np. stukanie garnkami, gotująca się woda

·        naśladowały pantomimicznie czynności wykonywane przez mamę w domu.

„Portret mamy i taty”rysowanie pisakami.

Dz. będą:

·        wyjaśniały pojęcie: portret

·        rysowały portrety zwracając uwagę na szczegóły twarzy

·        ozdabiały ramkę wg. własnej inwencji twórczej  przestrzegały umowy dotyczącej zachowania umiarkowanej ciszy

 

D 1.1

19.05.09

wtorek

,,Co lubi tata?” – rozmowa kierowana przez n-la w oparciu o ilustracje oraz doświadczenia dzieci

Dz. będą:

·        rozwiązywały zagadki związane z rodziną

·        dzieliły rozwiązania zagadek na sylaby

·        rozumiały pojęcia: rodzice, dzieci

·        wyrażały swoje opinie i spostrzeżenia związane z treścią ilustracji

·        uzupełniały niedokończone zdania

·        starały się budować poprawnie gramatyczne zdania

·        próbowały odtwarzać scenki z obrazków

·        doskonaliły spostrzegawczość podczas zabawy ruchowej

·        mówiły za co kochają tatę

·        poznawały i rytmizowały wyliczankę Jadą goście

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin