Plan na marzec 2015.docx

(53 KB) Pobierz

PLAN   PRACY   WYCHOWAWCZO  – DYDAKTYCZNEJ    NA   MARZEC  2015

 

GRUPA  WIEKOWA:    4-latki   „Delfinki”

NAUCZYCIELKI:          Lucyna  Kaśluga       Kasia Skonieczna

TEMATY  KOMPLEKSOWE:

Piękne  zwyczaje       realizacja od 02.03. do 06.03.

Marcowa pogoda               realizacja od 09.03. do 13.03.

Teatr - jestem widzem i aktorem    realizacja od 16.03. do 20.03.

Nadeszła wiosna!       realizacja od 23.03. do 27.03.

Zamierzone osiągnięcia dzieci:

·        Używanie zwrotów grzecznościowych: Dzień dobry, Do widzenia, Proszę, Dziękuję, Przepraszam w kontaktach z dziećmi i dorosłymi.

·        Umiejętność radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych bez stosowania agresji.

·        Rozpoznawanie właściwych form zachowania.

·        Rozumienie, że należy się dostosować do wymagań nauczyciela i wykonywać polecenia wspólnie z innymi.

·        Grzeczne zachowanie się w miejscach publicznych.

·        Wiązanie typowych zjawisk atmosferycznych z aktualną porą roku.

·        Umiejętność obserwowania wpływu słońca na zmianę otoczenia: śnieg i lód topią się, tworzą się kałuże i błoto.

·        Dostrzeganie w krajobrazie zmian charakterystycznych dla kolejnej pory roku – wiosny.

·        Wskazywanie i nazywanie podstawowych części roślin: korzeń, łodyga, liście, kwiat.

·        Rozumienie co oznacza, że niektóre gatunki zwierząt i roślin są pod ochroną.

·        Umiejętność zachowania się w teatrze lub podczas koncertu.

·        Podejmowanie określonych ról w zabawach tematycznych /teatralnych/.

·        Posługiwanie się intonacją głosu i gestem odpowiednio do treści utworu

·        Umiejętność liczenia wyrazów w zdaniu.

·        Umiejętność podziału wyrazu na sylaby.

·        Posługiwanie się liczebnikami w prostych sytuacjach.

·        Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

·        Wyznaczanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 4 pomagając sobie liczeniem na palcach lub liczmanach.

·        Stosowanie określenia para. 

 

Zabawa ruchowa     ,,Zapamiętaj swoją parę” - zabawa orientacyjno-porządkowa              cel: doskonalenie um.  zmiany sposobu poruszania się zgodnie z poleceniem,

                                                                                                                                                              szybka reakcja na sygnał słuchowy

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA    PIĘKNE  ZWYCZAJE           

 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA          umiejętność używania zwrotów grzecznościowych: Dzień dobry, Do widzenia, Proszę, Dziękuję,

                                                   Przepraszam   w kontaktach z dziećmi i dorosłymi 

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

2.03.

poniedz.

 

,,Piękne zwyczaje”- inscenizacja nauczyciela na podstawie utworu Cz. Janczarskiego .

 

 

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 16

z wyk. metody W. Sherborne

·         obejrzy inscenizację w wykonaniu nauczycielki

·         wypowie się na temat obejrzanego przedstawienia

·         będzie naśladować odgłos wiatru i deszczu

·         będzie potrafiło używać zwrotów grzecznościowych: Dzień dobry, Do widzenia, Proszę, Dziękuję, Przepraszam w kontaktach z dziećmi i dorosłymi 

 

·         będzie doskonaliło wyczucie własnego ciała

·         będzie zdobywało pewność siebie i doskonaliło orientacje w przestrzeni

·         ćwiczyło kreatywność 

 

Obszar 7.dział 1

Obszar 7.dział 1

Obszar 3  dział 3

Obszar 1.dział 3

 

 

 

Obszar 5.dział 2

 

Obszar 5.dział 2

3.03.

wtorek

 

,,Mów Dzień dobry na dzień dobry ”- nauka piosenki

 

 

 

,,Mali artyści” – malowanie na temat dowolny

/zabawa badawcza łączenie barw i powstawanie barw pochodnych/ 

·         wysłucha uważnie piosenki śpiewanej przez nauczyciela

·         powtórzy słowa zachowując podany rytm, tempo oraz właściwą  intonację

·         zaśpiewa z innymi dziećmi, zachowując tempo i rytm  

 

·         będzie potrafiło zaplanować kolejne czynności – aby namalować obrazek trzeba wziąć karton, pędzel, farby, nalać wody 

·         będzie malowało pełną gamą kolorów farb na papierze o różnych formatach 

·         będzie szanowało pracę wykonaną przez kolegów 

Obszar 8.dział 1

Obszar 8  dział 1

Obszar 8  dział 1

Obszar 8.dział 1

 

Obszar 4.dział 2

 

Obszar 9.dział 2

 

Obszar 1.dział 2

4.03.

środa

 

„Zgodne pary- zabawy matematyczne

 

 

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 16

z wyk. metody W. Sherborne

·         będzie próbowało stosować określenie: para

·         będzie uważnie słuchało innych i starało się zwracać bezpośrednio do rozmówcy

 

·         będzie doskonaliło wyczucie własnego ciała

·         będzie zdobywało pewność siebie i doskonaliło orientacje w przestrzeni

·         ćwiczyło kreatywność 

Obszar 13.dział 2

 

Obszar 1.dział  3          

 

Obszar 5.dział 2

 

Obszar 5.dział 2

5.03.

czwartek

 

,,Skarżypyta”- nauka wiersza

 

 

 

 

 

,,Skarżypyta”- rysowanie grubymi  flamastrami

·         rozpozna właściwe  formy zachowania

·         będzie starało się kontrolować oddech i brzmienie głosu podczas recytowania wiersza 

·         będzie umiało poprzez mowę ciała przedstawić: radość, smutek, gniew, złość 

 

·         wykona pracę plastyczną na temat znanego utworu literackiego

·         wypowie się na temat  wykonanej pracy

·         będzie uważnie słuchało innych

 

Obszar 1 .dział 3

Obszar 7dział 2

 

Obszar .1dział 4

 

 

Obszar 9.dział 2       

Obszar 9.dział 2

Obszar  1.dział 3

 

6.03.

piątek

Płyta „Tropiciele

4-latek”

,,Podaj rączkę”-...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin