PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC STYCZEŃ 2016
GRUPA WIEKOWA 5- LATKI JEŻE”
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY!
- MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK
ZAKŁADANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
Nabywanie wiedzy:
· Dowie się, jakie znaczenie dla zdrowia ma ruch na świeżym powietrzu podczas zimy
· Wie, że podczas zimy należy dostosować odpowiedni ubiór do warunków pogodowych
· Pozna zasady bezpieczeństwa w trakcie zabaw zimowych
· Wie, w jaki sposób przeciwdziałać marznięciu
· Używa zwrotów oznaczających stopień pokrewieństwa: babcia, dziadek
· Zapozna się z tradycją obchodzenia Dnia Babci i Dziadka
· Wie, że starszym osobom należy się szacunek
· Zauważy ważną rolę dziadków w swoim życiu
Kształtowanie umiejętności:
· Rozpozna wyrazy wprowadzone do globalnego czytania
· Samodzielnie wykona drobne upominki dla dziadków
Budowanie postaw:
· Wzmocni postawę szacunku w stosunku do osób starszych
· Porządkuje miejsce pracy po zakończonych zajęciach
· Będzie pełniło rolę gospodarza wobec gości podczas uroczystości Dnia Babci i Dziadka
Zabawy ruchowe:
„Celuj śnieżką”- zabawa ruchowa z elementem rzutu, cel: doskonalenie umiejętności rzucania do celu
„Kulig”- zabawa bieżna, cel: wzmacnianie reakcji na sygnał dźwiękowy
PRACA INDYWIDUALNA
Praca nad mową z dzieckiem wymagającym pracy indywidualnej z M. Kowalskim, M. Barganowską Ćwiczenia warg usprawniające język oraz ćwiczenia oddechowe. Zabawy słowne mające na celu rozwijanie i usprawnianie aparatu mowy.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM
Uroczyste spotkanie- „Dzień Babci i Dziadka” (12.01) Kontakty indywidualne z rodzicami na temat postępów dzieci. Spacery po najbliższej okolicy. Konsultacje indywidualne wynikające z potrzeb nauczyciela i rodziców. Próby przygotowujące do występu na Dzień Babci i Dziadka
Literatura
„Program wychowania przedszkolnego”- PWN- E. Tokarska, J. Kopała „Tropiciele Trzylatek”- WSiP- B. Dankiewicz, B. Gawrońska „Kraina przedszkolaka”- MAC- Łukasiak „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”- WSiP- K. Wlaźnik
Temat kompleksowy: MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY!
Umiejętności ogólne: Zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa w trakcie zabaw zimowych
Rodzaj edukacji obszar z programu
Zamierzone osiągnięcia dzieci (cele operacyjne)
Sytuacja edukacyjna (temat, metoda)
Data dzień tygodnia
- opowie o tym, co przedstawia wskazany przez nauczyciela obrazek ze wskazaniem szczegółów - wymieni charakterystyczne cechy zimy - dowie się, że niska temperatura zimą wiąże się z opadami śniegu, zamarzaniem powierzchni zbiorników wodnych, powstawaniem kry
- utrzyma prawidłową postawę podczas siadu skrzyżnego - wykona rzut na odległość oraz rzut do określonego celu oburącz - zareaguje na sygnał dźwiękowy nauczyciela
o. 14 dz. 1 p. 1
o. 12 dz. 1 o. 12 dz. 1
o. 5 dz. 2 p.5 o. 5 dz. 2 p.8 o. 5 dz. 2
„ Hu hu ha nasza zima zła!”- rozmowa na podstawie gazetki tematycznej
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 5 metodą zadaniową
04.01 poniedziałek
o. 13 dz. 2 p. 6 o. 13 dz. 2 o. 13 dz. 2
o. 9 dz. 2 o. 9 dz. 2 o. 2 dz. 3
- uporządkuje zbiory płatków śniegowych w ciągu rosnącym i malejącym - przeliczy płatki śniegowe używając liczebników głównych i porządkowych - porówna dwa zbiory elementów z uwzględnieniem ich wielkości
- wytnie z papieru wzór sanek - sklei samodzielnie wycięte elementy według podanego wzoru - uporządkuje miejsce pracy po zakończonych zajęciach
05.01
wtorek
„Śniegowe płatki ”- zabawy matematyczne mające na celu rozwijanie sprawności porządkowania zbiorów
„ Zimowa zabawa „- papieroplastyka
Święto Trzech Króli
- wykona pracę plastyczną według podanego wzoru - poprawnie utrzyma pędzel podczas malowania
06.01 środa
o. 9 dz. 2 o. 9 dz. 2 o. 9 dz. 2 o. 3 dz. 1
o. 5 dz. 2 p. 5 o. 5 dz. 2 p. 8 o. 5 dz. 2
- wytnie koła i ułoży je według podanego wzoru - przyklei guziki na kartce papieru - użyje kleju zgodnie z jego przeznaczeniem - opowie o tym, jak i z czego powstała jego praca
„Ulepimy śniegowego bałwana”- przyklejanie z gotowych elementów
07.11
czwartek
o. 11 dz. 2 p. 2 a o. 6 dz. 1
o. 11 dz. 2 p. 2 b
08.01
piątek
„Przed nami ferie”- opowiadanie nauczycielki
- dowie się dlaczego w trakcie zimy należy dostosować odpowiedni ubiór - pozna zasady bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych (np. śnieżkami rzucamy tylko do drzew, jazda na łyżwach tylko w wyznaczonych miejscach) - dowie się...
kasiazabka123