scenariusz-1.doc

(3054 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ

SCENARIUSZ  ZAJĘĆ

PRZEPROWADZONYCH  W  KLASIE  IIc

PRZEZ  RENATĘ  MARIĘ  BOGDAN

 

OŚRODEK  TEMATYCZNY: JESTEM  UCZNIEM  I  KOLEGĄ

                       TEMAT  DNIA: W  STUMILOWYM  LESIE

 

Zajęcia prowadzone są na zakończenie cyklu dotyczącego poznania lektury

pt. „Kubuś Puchatek” A. A. Milne.

 

CELE  OPERACYJNE

 

Uczeń:

·         opowiada przygody bohaterów lektury „Kubuś Puchatek”,

·         wyjaśnia pisownię podanych wyrazów,

·         czyta płynnie i wyraźnie nowy tekst,

·         samodzielnie rozwiązuje zagadki,

·         wyraża opinię o przeżytych sytuacjach ( po spotkaniu z Kubusiem ),

·         określa parzystość i nieparzystość liczb,

·         porządkuje liczby zgodnie z podanym warunkiem,

·         porusza się w rytm muzyki,

·         czyta tekst ze zrozumieniem,

·         śpiewa piosenki i mruczanki,

·         wypowiada się całymi zdaniami,

·         uzupełnia tekst z lukami,

·         poprawnie wykonuje obliczenia w zakresie 100,

·         wzbogaca słownictwo na temat ochrony przyrody,

·         uzasadnia, dlaczego należy chronić przyrodę.

 

METODY:

 

a)      słowne:

- swobodne wypowiedzi uczniów,

- wypowiedzi ukierunkowane pytaniami nauczyciela,

- rozmowa z dziećmi,

- czytanie wiadomości z listu przez ucznia lub nauczyciela,

- wywiad z aktorką;

       b)  oglądowe:

            - pokaz,

            - obserwacja;

       c)  praktyczne:

            - ćwiczenia praktyczne.  

      

       ŚRODKI  DYDAKTYCZNE

 

a)      wzrokowe:

- plansze – mapa Stumilowego Lasu,

- bilety lotnicze – Kubuś Puchatek,

- czarny karton – brakujący element biletu,

- rękaw – wejście do samolotu,

- 8 portretów – mieszkańców Stumilowego Lasu,

- zestaw pytań sprawdzających znajomość lektury,

- ogon Kłapouchego,

- małe „conieco” – biszkopty, miód, talerzyki, łyżki,

- karty pracy dla każdego ucznia,

- „lizaki” ortograficzne;

         b)  słuchowe:

              - odgłosy samolotu,

              - płyta z nagraniami – głos Krzysia, piosenki, mruczanki Kubusia Puchatka,

              - gość specjalny – Kubuś Puchatek – aktorka AGT Olecko.

 

        FORMY  PRACY:

 

              - zespołowa,

              - grupowa – jednolita,

              - indywidualna – zróżnicowana.

 

 

 



                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 





 

 

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21.    Odtwarzanie piosenki „Małe Conieco” z płyty.

 

Utworzenie kręgu z Kubusiem Puchatkiem. Rozmowa na temat możliwości

spotkania Kubusia Puchatka:

-  książki,

-  filmy,

-  piosenki,

-  teatr.

 

Przypomnienie znaczenia terminów:

 

Teatr – to budynek, w którym możemy oglądać przedstawienia rozgrywające

              się na scenie.

 

Aktor – to osoba, która występuje w sztuce przed publicznością. Aktorzy biorą

              także udział w programach telewizyjnych lub grają role w filmach.

 

Nasz Kubuś Puchatek to w rzeczywistości wasza starsza koleżanka – aktorka

AGT z Olecka. Czy chcielibyście ją o coś spytać?

 

Pytania:

 

-  Jak długo zajmujesz się aktorstwem?

-  Czy podoba ci się rola Kubusia Puchatka?

-  Jak długo uczyłaś się tej roli?

-  Czy ten strój jest wygodny?

-  Kiedy po raz pierwszy przeczytałaś „Kubusia Puchatka”?

-  Jaką postać oprócz Kubusia Puchatka darzysz szczególną sympatią?

-  Czy ty też lubisz słodycze jak Kubuś Puchatek?

-  Jaka jest praca aktora?

-  Jaką uczennicą byłaś będąc w naszym wieku?

-  Czy nadal oglądasz dobranocki dla dzieci?

-  Czy wierzysz w Kubusia Puchatka?

 

Dziękujemy bardzo za wspólną rozmowę.

 

Pożegnanie przy melodii z dobranocki o Kubusiu Puchatku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

 

Mapa Stumilowego Lasu

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin