SCENARIUSZ ZAJĘĆ
PRZEPROWADZONYCH W KLASIE IIc
PRZEZ RENATĘ MARIĘ BOGDAN
OŚRODEK TEMATYCZNY: JESTEM UCZNIEM I KOLEGĄ
TEMAT DNIA: W STUMILOWYM LESIE
Zajęcia prowadzone są na zakończenie cyklu dotyczącego poznania lektury
pt. „Kubuś Puchatek” A. A. Milne.
CELE OPERACYJNE
Uczeń:
· opowiada przygody bohaterów lektury „Kubuś Puchatek”,
· wyjaśnia pisownię podanych wyrazów,
· czyta płynnie i wyraźnie nowy tekst,
· samodzielnie rozwiązuje zagadki,
· wyraża opinię o przeżytych sytuacjach ( po spotkaniu z Kubusiem ),
· określa parzystość i nieparzystość liczb,
· porządkuje liczby zgodnie z podanym warunkiem,
· porusza się w rytm muzyki,
· czyta tekst ze zrozumieniem,
· śpiewa piosenki i mruczanki,
· wypowiada się całymi zdaniami,
· uzupełnia tekst z lukami,
· poprawnie wykonuje obliczenia w zakresie 100,
· wzbogaca słownictwo na temat ochrony przyrody,
· uzasadnia, dlaczego należy chronić przyrodę.
METODY:
a) słowne:
- swobodne wypowiedzi uczniów,
- wypowiedzi ukierunkowane pytaniami nauczyciela,
- rozmowa z dziećmi,
- czytanie wiadomości z listu przez ucznia lub nauczyciela,
- wywiad z aktorką;
b) oglądowe:
- pokaz,
- obserwacja;
c) praktyczne:
- ćwiczenia praktyczne.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
a) wzrokowe:
- plansze – mapa Stumilowego Lasu,
- bilety lotnicze – Kubuś Puchatek,
- czarny karton – brakujący element biletu,
- rękaw – wejście do samolotu,
- 8 portretów – mieszkańców Stumilowego Lasu,
- zestaw pytań sprawdzających znajomość lektury,
- ogon Kłapouchego,
- małe „conieco” – biszkopty, miód, talerzyki, łyżki,
- karty pracy dla każdego ucznia,
- „lizaki” ortograficzne;
b) słuchowe:
- odgłosy samolotu,
- płyta z nagraniami – głos Krzysia, piosenki, mruczanki Kubusia Puchatka,
- gość specjalny – Kubuś Puchatek – aktorka AGT Olecko.
FORMY PRACY:
- zespołowa,
- grupowa – jednolita,
- indywidualna – zróżnicowana.
21. Odtwarzanie piosenki „Małe Conieco” z płyty.
Utworzenie kręgu z Kubusiem Puchatkiem. Rozmowa na temat możliwości
spotkania Kubusia Puchatka:
- książki,
- filmy,
- piosenki,
- teatr.
Przypomnienie znaczenia terminów:
Teatr – to budynek, w którym możemy oglądać przedstawienia rozgrywające
się na scenie.
Aktor – to osoba, która występuje w sztuce przed publicznością. Aktorzy biorą
także udział w programach telewizyjnych lub grają role w filmach.
Nasz Kubuś Puchatek to w rzeczywistości wasza starsza koleżanka – aktorka
AGT z Olecka. Czy chcielibyście ją o coś spytać?
Pytania:
- Jak długo zajmujesz się aktorstwem?
- Czy podoba ci się rola Kubusia Puchatka?
- Jak długo uczyłaś się tej roli?
- Czy ten strój jest wygodny?
- Kiedy po raz pierwszy przeczytałaś „Kubusia Puchatka”?
- Jaką postać oprócz Kubusia Puchatka darzysz szczególną sympatią?
- Czy ty też lubisz słodycze jak Kubuś Puchatek?
- Jaka jest praca aktora?
- Jaką uczennicą byłaś będąc w naszym wieku?
- Czy nadal oglądasz dobranocki dla dzieci?
- Czy wierzysz w Kubusia Puchatka?
Dziękujemy bardzo za wspólną rozmowę.
Pożegnanie przy melodii z dobranocki o Kubusiu Puchatku.
Mapa Stumilowego Lasu
aljeka