Temat/Liczba lekcji
Funkcje językowe
Materiał gramatyczny
Słownictwo/Tematyka
Sprawności językowe/Procedury lekcyjne
Zgodność z reformą oświaty
1. TEEN LIFE
LEARNING STYLES/
1
· Rozmowa na temat różnych stylów uczenia się języka obcego
· Czasy present simple i present continuous
· Sposoby uczenia się języka obcego
· Techniki i formy pracy w klasie
· Czytanie w celu ogólnego zrozumienia
· Mówienie – dyskusja na temat stylów uczenia się, określenie własnego stylu
· Rozwijanie w uczniach indywidualnych strategii uczenia się
HOW ARE YOU FEELING?/
2
· Opisywanie stanów i czynności rutynowych
·
· Mówienie o czynnościach wykonywanych w chwili obecnej i czynnościach tymczasowych
· Wyrażanie ustaleń na przyszłość
· Opisywanie postaci
· Czasy present simple i present continuous – powtórzenie
· Pytanie: How often …? i wyrażenia przysłówkowe określające częstotliwość
· Czynności wykonywane w czasie wolnym
· Przedmioty szkolne
· Części garderoby
· Czytanie i słuchanie wywiadu w celu ogólnego zrozumienia i oceny zdań z nim związanych za pomocą techniki prawda/fałsz, poprawianie zdań fałszywych
· Czytanie i słuchanie opisu postaci w celu znalezienia różnic pomiędzy tekstem a nagraniem
· Mówienie – wywiad z partnerem
· Pisanie – charakterystyka osoby na podstawie informacji z przeprowadzonego wywiadu
· Wymowa: /ɒ/, /V/
· Otwartość i tolerancja dla różnych zainteresowań
I WANTED TO GO HOME/
· Opisywanie wydarzeń przeszłych
· Czasy przeszłe: past simple i past continuous – powtórzenie
· Słownictwo związane z rodziną
· Przymiotniki: uczucia
· Czytanie i słuchanie fragmentu pamiętnika internetowego w celu udzielenia odpowiedzi na pytania
· Słuchanie rozmowy telefonicznej dla ogólnego zrozumienia
· Mówienie – zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi na pytania na podstawie usłyszanej rozmowy telefonicznej; odgrywanie scenki: rozmowa telefoniczna na temat czynności wykonanych poprzedniego dnia
· Wymowa: /θ/, /ð/
· Pisanie – zapis w pamiętniku internetowym: opis wakacji spędzonych z przyjacielem/przyjaciółką
EVERYONE WAS CHEERING/
· Opisywanie czynności dokonanych i niedokonanych w przeszłości
· Czasy past simple i past continuous
· Woda
· Części ciała
· Czasowniki frazowe z get
· Czytanie i słuchanie tekstu w celu ogólnego zrozumienia – udzielanie odpowiedzi na pytania związane z tekstem
· Słuchanie audycji radiowej w celu ogólnego zrozumienia – ocena zdań z nią związanych techniką prawda/fałsz
· Mówienie – zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi na pytania na podstawie usłyszanej audycji
· Wymowa: /ʃ/, /ʧ/
· Pisanie – artykuł do gazetki opisujący przebieg dramatycznego wydarzenia
INTEGRATED SKILLS
DESCRIBING FIRST TIMES/
· Opisywanie przeżyć związanych z „pierwszym razem”
· Powtórzenie poznanych zagadnień gramatycznych
· Muzyka
· Uczucia
· Przydatne wyrażenia z języka potocznego
· Wyrazy pochodne (przeciwieństwa) tworzone za pomocą przedrostków: ...
ania_banasik