negocjacje 1.docx

(13 KB) Pobierz

Negocjacje jako dwustronny proces komunikowania się którego celem jest osiągnięcie porozumienia gdy niektóre przynajmniej interesy zaangażowanych stron są konfliktowe.

Bez wspólnych interesów nie ma po co negocjować. A bez sprzecznych nie ma o czym.

Interakcja dwóch lub więcej stron która ma na celu przejście od sytuacji konfliktowej do sytuacji wzajemnego porozumienia.

 

  1. Obustronna, a nie jednostronna korzyść dla negocjatorów
  2. Uczciwość
  3. Względna trwałość rezultatu
  4. Stan kontaktów między stronami

 

Kiedy należy podejmować negocjacje:

·         Istnieje częściowa zgodność, a częściowy konflikt stron

·         Obie strony wyrażają chęć zawarcia umowy

·         Dysponuje się wystarczającym poziomem kompetencji decyzyjnych

·         Przygotowanie się do prowadzenia negocjacji

Komunikat – fizyczna forma zakodowania informacji

Dekodowanie – interpretowanie przez odbiorcę komunikatu

Szum – każdy czynnik, który przeszkadza w komunikacji

 

Sytuacja perswazyjna: kiedy nadawca chce przekonać odbiorcę do podjęcia pewnych decyzji które uważa za słuszne.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin