słownik skrótów
Posted on 12 listopada 2015
Lista OBD2 PIDS (Live Data)
A/C – Air Conditioning – KlimatyzacjaA/D – Auto Drive – Układ kontroli prędkośćiAAC – Auxiliary Air Control – Sterowanie dodatkowym powietrzem
AAP – Auxiliary Acceleration Pump – Pomocnicza pompa przyspieszeniaAAV – Auxiliary Air Valve – Zawór dotykowego powietrzaABDC – After Bottom Dead Center – Po dolnym zwrocie tłoka, nazwa dotyczy pozycji po przejściu punktu, w którym tłok osiąga swoje najniższe położenie w cylindrzeABS – Anti-lock Brake System – system hamowania ABSABV – Air Bypass Valve – Zawór bocznikujący powietrzaAC – Anernating Current – Prąd przemiennyAC_REQ – A/C switch – Przełącznik klimatyzacjiACCS – A/C relay – Przekaźnik klimatyzacjiACIS – Acoustic Control Induction System – Układ dolotowy o regulacji akustycznejACL – Air Cleaner – Filtr powietrzaACMC – Air Conditioner Magnetic Clutch – Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzatoraACR – A/C relay – Przekaźnik klimatyzacjiACR – Automatic Code Reader – Automatyczny czytnik kodówACSW – Climate control unit (A/C switch) – Sterownik klimatyzacjiACT – Air Charge Temperature (sensor) – Czujnik temperatury powietrza w układzie ssaącymACV – Air Control Valve – Zawór sterujący powietrzemADD HTR RLY – Additional Heater relay – Dodatkowy przekaźnik ogrzewaniaAED – Automatic Enrichment Device – Automatyczne urządzenie wzbogacające, przy gaźnikowym zasilaniu silnikaAFS – StabiliTrak & Active Front Steering – inaczej ESPAFS – Air Flow Sensor – Przepływomierz powietrzaAFV – Alternative FueI Vehicle – Pojazd zasilany paliwem alternatywnymAI (AIR) – Air Injection Reactor System – System wtrysku powietrza do spalinAIS – AIS Air Induction System – System :zasysania powietrza do spalinAIV – Air Induction Valve – Zawór powietrza zasysanegoALC – Auto Level Control – Autopoziom kontrolnyALDL – Assembly Line Diagnostic Link – Złącze diagnostyczneALTF – Generator field current control duty cycle –ALTT_V – Generator output voltage – Generator napięcia wyjściowegoAP – Air Pump – Pompa powietrzaAPP – Accelerator Pedal Position – Pozycja pedału przyspieszaniaAPS1 – Accelerator pedal position sensor No.1 – Czujnik pozycji pedału przyśpieszaniaARS – Anti Roll Stabilisation – System ograniczenia przechyłów bocznychAS – Air Suction – System zasysanie powietrza do spalinASC – Anti Slip Control – System przeciwpoślizgowy =ASRASR – Automatic Stability Regulation – Automatyczna regulacja stabilności jazdy = System kontroli trakcjiASV – Air Suction Valve – Zawór zasysanego powietrzaAT – Automatic Transmission – Automatyczna skrzynia biegówATCS – Active Torque Control System – System aktywnej regulacji momentu obrotowegoATDC – After Top Dead Centre – Po górnym zwrocie tłoka, dotyczy pozycji po górnym zwrocie tłoka, tzn. momentu, gdy tłok osiąga w cylindrze swoje najwyższe położenieATF – Automatic Transmission Fluid – Płyn do automatycznych skrzyń biegówATM PRS SENS – Atmosphere Presure sensor – czujnik ciśnienia atmosferycznegoATX – Automatic Transaxle – Automatyczna skrzynia biegówAUTOLMP – Light switch (AUTO) – Włącznik światełAVAC – Active Valve Train – Aktywne sterowanie zaworamiBAC – By-Pass Air Control – Zawór obejściowy powietrzaBARO – Barometric Pressure – Ciśnienie barometryczneBBDC – Before Bottom Dead Center – Przed dolnym zwrotem tłoka, dotyczy pozycji przed dolnym zwrotem tłoka, tzn. momentu, gdy tłok osiąga swoje najniższe położenie w cylindrzeBCDD – Boost Control Deceleratian Device – Urządzenie odcinające dopływ paliwa podczas hamowania silnikiemBCM – Body Control Module –BDC – Bottom Dead Centre – Dolny zwrot tłoka, w tej pozycji tłok znajduje się w najniższym położeniu w cylindrzeBID – Breakerless Inductive Discharge – Bezstykowy układ zapłonowyBLOWRMTR – Blower motor – Silnik wentylatora (?)BOOST_DSD – Desired boost pressure – Pożądane ciśnienie turbosprężarki (?)BPV – Back-Pressure Transducer Valve – Zawór sterowany ciśnieniem w układzie wydechowym =EGRBRK_WRN – Parking brake switch, brake fluid level sensor – Przełącznik hamulca ręcznego, poziom płynu hamulcowegoBTDC – Before Top Dead Center –BTDC – Before Top Dead Centre – Przed górnym zwrotem tłokaBVSV – Bimetal Vacuum Switchlng Valve – Bimetalowy przełącznikowy zawór podciśnieniaCAA – Clean Air Act – Norma czystości powietrzaCAC – Charge Air Cooler – Chłodnica powietrzaCAG – Computer Aided Gear Shift – Komputerowe wspomaganie sterowania skrzyni biegówCAN – Controller Area Network – Lokalna sieć sterującaCAN-H – CAN-High – Lokalna sieć sterująca-poziom wysokiCAN-L – CAN-Low – Lokalna sieć sterująca-poziom niskiCANP – Canister Purge Solenoid – Zawór odpowietrzania zbiornika paliwaCARB – Carburator – GaźnikCAT – Catalytic Converter – KatalizatorCATS – Computer Active Technology Suspension – Zawieszenie komputerowo sterowaneCATT_11DSD – Catalyst temperature desired (upper) – Pożądana temperatura katalizatora (górna)CATT_12DSD – Catalyst temperature desired (middle) – Pożądana temperatura katalizatora (pośrednia)CATT_21DSD – Catalyst temperature desired (lower) – Pożądana temperatura katalizatora (dolna)CB – Contact Breaker – Styki przerywaczaCB – Choke Breaker – Przerywacz ssaniaCC – Catalytic Converter – KatalizatorCC – Cruise Control – Kontroler prędkościCCC – Computer Command Control – Komputerowy system sterowaniaCCCC – Computer Controlled Catalytic Converter – Komputerowy system sterowaniaCCNT_GE – Number of DTCs– – Liczba DTCsCCS – Computer Command System – System sterowany komputerowoCCS – Cruise Control System – Układ kontroli prędkościCD – Compact Disc – Odtwarzacz CDPlayerCDI – Capacitor Discharger Ignition – Zapłon kondensatorowyCDS – Crankshaft Delay Sensor – Czujnik położenia wału korbowegoCFI – Central Fuel Injection – Centralny wtrysk paliwaCFIS – Continous (Constant) Fuel Injection System – System ciągłego (stałego) wtrysku paliwaCID – Cylinder Indetification Sensor – Czujnik Identyfikacji cylindraCIS – Continous (Constant) Injection System – System ciągłego (stałego) wtrysku paliwaCKP – Crankshaft Position – Pozycja wału korbowegoCLD – Chemi-Luminescence Detector – Analizator chemiluminscencyjnyCLO – Closed Loop Operation – Praca silnika w układzie zamkniętymCMH – Cold Mixture Heater – Podgrzewacz zimnej mieszankiCMOS – –CMP – Camshaft Position – Czujnik położenia wałka rozrząduCOLP – Refrigerant pressure switch (middle) – Czujnik ciśnienia chłodnicy (pośredni)COMB_FAN – Combustion air fan – Wentylator powietrza spalania (?)CPP – Clutch Pedal Position – Pozycja pedału sprzęgłaCPS – Crankshaft Position Sensor – Czujnik położenia wału korbowegoCPU – Central Processing Unit – Centralna jednostka komputerowaCPU – Central Processing Unit – Centralny procesorCR – Common Rail – Nazwa systemu wtryskowego zasilania silnikówCR_1 – Calibration resistor voltage 1 –CRS – Child Restraint Seat –CSC – Coolant Spark Control – Regulacja wyprzedzenia zapłonuCSI – Cold Start Injector – Wtryskiwacz zimnego startuCSSA – Cold Start Spark Advance System – Regulacja wyprzedzania zapłonu przy starcie zimnego silnikaCSV – Cold Start Valve – Zawór zimnego startuCTP – Closed Throttle Position – Czujnik zamknięcia przepustnicyCTS – Coolant Temperature Sensor – Czujnik temperatury płynu chłądzącegoCVCC – Compound Vortex Controlled Combustion – Konstrukcja komory spalania polegająca na zastosowaniu trzeciego zaworu (ssącego) i komory wstępnego spalaniaCVH – Compound Valve Hemispherical Chamber – Półkulista komora spalania z zaworami w układzie VCVS – Constant Volume Sampling – Stałoobjętościowe urządzenie próbkująceD\A – Digital to Analog Converter – Przetwornik cyfrowo analogowyDC – Direct Current – Prąd stałyDCM – DC Motor – Silnik prądu stałegoDD_LOCK – Driver’s door lock-link switch –DEC_CMP – Fuel correction for deceleration – Korekta paliwa do zwalniania (?)DFI – Direct Fuel Injection – Bezpośredni wtrysk paliwaDI – Direct Ignition – Zapłon bezpośredniDICS – Dual Intake Cotrol Solenoid – Elektromagnetyczny regulator długości kolektora ssącegoDIS – Digital Idling Stabilsier – Cyfrowy stabilizator obrotów biegu jałowegoDIS – Distributorless Ignition System – Zapłon bezrozdzielaczowyDIS – Direction Ignition System – Zapłon bezpośredniDLC – Data Link Connector – Złącze komunikacyjneDLI – Distributorless Ignition – Zapłon bezrozdzielaczowyDME – Digital Motor Electronics – Elektroniczny moduł sterujacy silnikemDMI – Direct Mixture Injection – Wtrysk mieszanki paliwowejDMM – Digital MultiMeter – Cyfrowy multimeterDOHC – Double Over Head Camshaft – Podwójny wałek rozrządu w głowicyDP – Dash Pot – Tłumik tłokowyD-PATS – Distributed-PATS – Dystrybuowany system antykradzieżowy (PADS)DPF – Diesel Particulate Filter – Filtr cząstek stalych w diesluDPFE – Differential Pressure Feedback Exhaust – Czujnik ciśnienia spalinDRGS – Dynamic Route Guidance System – Dynamiczna (?) trasa nawigacji (nawigatora)DRL – Daytime Runnig Lights – Światła do jazdy dziennejDSC – Dynamic Stability Control – Dynamiczny system stabilizacyjny in. ESPDSC_ACT – DSC control enable/disable – Dynamiczny system stabilizacyjny in. ESP (włączony/wyłączony)DSI – Distributor Semiconductor Ignition – Zapłon półprzewodnikowy z rozdzielaczemDTC – Diagnostic Trouble Code – Diagnostyczne kody usterekDTCCNT – DTC count – Licznik DTCDTVS – Distributor Thermal Vacuum Switches – Termiczne przełączniki podciśnieniaDVD – Digital Versatile Disc – DVD-PlayerDWELL – Dwell Angle – Kąt zwarcia styków przerywaczaEACV – Eletronic Air Control Valve – Elektroniczny zawór regulacji obrotów biegu jałowego (system zasilania biegu jałowego silnika z instalacją elektronicznego wtrysku paliwa)EAS – Electronically Assisted Steering – Elektroniczne wspomaganie układu kierwoniczegoEBCV – Eletric Bleed Control Valve – Elektryczny zawór upustowyEBD – Electronic Brake Force Distribution –EBS – Eletronic Breaking Systems – Elektroniczny system hamulcowyEC – Engine Cooling Systems – Układ chłodzącyEC4WD – Eletronically Controled Four Wheel Drive – Elektroniczne sterowanie napędem na cztery kółEC4WS – Eletronically Controled Four Wheel Steering – Elektroniczne sterowanie skrętem czterech kółECA – Electronic Control Assembly – Elektroniczny zespół sterującyECAS – Electronic Control Air Suspension – Elektroniczne sterowanie zawieszeniem pneumatycznymECI – Electronically Controled Injection – Elektronicznie sterowany wtrysk paliwaECM – Engine Control Module – Moduł sterujący silnikiemECM – Eletronic Control Module – Elektroniczny moduł sterującyECM – Eletronically Controlled Mounts – Elektroniczne sterowanie sztywnością zawieszenia silnikaECS – Emission Control System – Układ kontroli emisji spalinECS – Eletronically Controlled Suspension – Zawieszenie sterowane elektronicznieECT – Engine Coolant Temperature – Czujnik temperatury płynu chłodzącegoECT – Eletronically Controlled Transmision – Elektronicznie sterowana skrzynia biegówEDC – Eletronic Diesel Conttrol – Elektroniczna regulacja silników ZSEDCS – Eletronic Diesel Control System – Elektroniczny system sterowania silnikiem wysokoprężnymEDF – Electro Drive Fan – Wentylator elektrycznyEDIS – Eletronic Distributoriess Ignition System – Zapłon bezrozdzielaczowyEEC – Eletronic Emission Control – Elektroniczna kontrola emisji gazów spalinowychEEC – Evaporative Emission Control – System kontroli emisji oparów paliwaEEC (II,III,IV,V) – Eletronic Engine Control – Elektroniczne sterowanie silnikiem (II, III, IV, V są kolejnymi, nowocześniejszymi wersjami)EFE – Early Fuel Evaporation – Wczesne odparowanie paliwaEFI – Electronic Fuel Injectlon – Elektroniczny wtrysk paliwaEGO – Exhaust Gas Oxygen Sensor – Czujnik zawartości tlenu (sonda lambda)EGR – Exhaust Gas Recirculation – Układ recyrkulacji spalinEGR VAL DUTY – –EGRA – Exhaust gas recirculation solenoid valve (vent) – Elektrozawór recyrkulacji spalin (odpowierznik)EGRVP – EGR Valve Position – Pozycja (położenie) zaworu EGREGRVP – EGR valve position [V] – Napięcie położenia (pozycji) zaworu EGREHA – Electro Hydraulic Actuator – Elektrohydrauliczny element wykonawczyEHPAS – Electro Hydraulic Power Assist Steering – Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrohydraulicznymEHPS – ElectroHydraulic Power Steering – Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrohydraulicznymEICV – Electronic Idle Control Valve – Elektronicznie sterowany zawór biegu jałowegoELCD – Evaporatlve Loss Control Device – System odprowadzania oparów paliwaELD – Electronic Load Detector – Elektroniczny detektor obciążeniaELR – Emergency Locking Retractor –EMI – Electro Magnetic Interference – Interferencje elektromagnetyczneEMR – Emission Maintenance Remainder – Lampka serwisowaEMS – Energy Management System – System zarządzania energiąEOS – Exhaust 0xygen Sensor – Czujnik tlenowy (sonda lambda)EPC – Electronic Pressure Control – Elektroniczna kontrola ciśnienia (w układzie paliwowym)EPIC – Electronic Pump lnjection Control – Elektroniczne sterowanie pompąEPIS – Electronically Programmed Injection System – Układ wtrysku paliwa sterowany elektronicznieEPR – Exhaust Pressure Regulator – Regulator ciśnienia wylotowegoEPROM – Erasable Programmable Read Only Memory – Półprzewodnikowy element elektroniczy (rodzaj pamięci)EPS – Electric Power Steering – Elektryczne wspomaganie układu kierowniczegoEPT – Electronic Pressure Transducer – Elektroniczny przetwornik ciśnieniaEPT – Exhaust Pressure Transducer – Przetwornik ciśnienia w układzie wydechowymER – Energy Recycling – Zasobnik ciepłaESA – Electronic Spark Advance – Elektroniczna regulacja wyprzedzenia zapłonuESAC – Electronic Shock Absorber Control – Elektroniczne sterowanie pracą amortyzatorówESC – Electronic Spark Control – Elektroniczna kontrola zapłonuESI – Electronic Ignition System – Układ zapłonu elektronicznegoESP – Electronic Stability Program – System aktywnej kontroli dynamiki jazdyEST – Electronic Spark Timing – Elektroniczna regulacja zapłonuETC – Electronic Torque Control – Elektronicznie sterowany moment obrotowyETC – Electronic Traction Control – Elektroniczny układ kontroli jazdyETV – Electronic Throttle Valve – „Elektroniczna” przepustnica (nazwa przepustnicy sterowanej silnikiem krokowym)EUI – Electronic Unit Injector – Pompowtryskiwacz sterowany zaworemEUP – Electronic Unit Pump – Jednosekcyjna pompa wtryskowa sterowana zaworem elektromagnetycznymEVAP – Evaporative Emission – System pochłaniania oparów paliwa ze zbiornikaEVO – Electronic Variable Oriffice – Elektronicznie sterowana kryzaEVP – EGR Valve Position sensor – Czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalinEX – Exhaust – Układ wydechowyF_FOG_LMP – Front fog light switch – Przełącznik przednich światel przeciwmgielnychFAN – Fan control – Sterowanie wentylatoremFEEPROM – Flash Electronically Erasable Programmable ROM – Elektroniczna pamięć kasowalna ROMFBC – Feed-Back Carburator – Gaźnik sterowany elektronicznieFDI – Fuel Direct Injection – Bezpośredni wtrysk paliwaFDS – Ford Diagnostic System – System diagnostyczny FordaFEAT – Four Speed Eletronic Automatic Transmission – Czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów sterowana elektronicznie4WS – Four Wheel Steering – System skręcania 4 kołamiFWS – Four Wheel Steering – System skręcania 4 kołami4EAT – Four Speed Eletronic Automatic Transmission – Czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów sterowana elektronicznieFCEV – Fuel Cell Eletrical Vehicle – Samochód napędzany wodoremFICD – Fast Idle Control Device – Sterowanie „szybkim” biegiem jałowymFID – Flame Lonization detector – Analizator płomieniowo-jonizacyjnyFIE – Fuel Injection Equipment – Aparatura do wtrysku paliwaFIM – Frontal Impact Moderation – Ochrona przed uderzeniem czołowymFIMS – Frontal Impact Moderation System – Ochrona przed uderzeniem czołowymFIS – Fast Idling System – System „szybkiego” biegu jałowegoFPED – Full Power Enrichment Device – Wzbogacenie składu mieszankiFTS – Fuel Rail Temperature Sensor – Czujnik temperatury paliwaFWD – Front Wheel Drive – Napęd na koła przednieFWD – Four Wheel Drive – Napęd na cztery koła4WD – Four Wheel Drive – Napęd na cztery kołaFIP_FL – FIP flow control –FIP_FL_DSD – FIP flow desired –FIP_LRN – FIP learning amount –FIP_MODE – FIP duty control status –FIP_SCV – Suction control valve –FP – Fuel pump – Pompa paliwaFRP – Fuel pressure sensor – Czujnik cisnienia paliwaFRP_A – FRP after fuel injection – Czujnik cisnienia paliwa po wtrysku paliwaFS – Flame sensor – Czujnik zapłonuFUEL PRS ODR – – regulacja paliwa tzn. ciśnienia lub dawki/przepływuGDI – Gasoline Direct Injection – Bezposredni wtrysk paliwaGLWPG V – Glow plugs –GMR – Giant Magneto Resistance –GND – Ground – MasaGPC – Glow plug control – Kontrolka świec żarowychGPD – Glow plug duty cycle –GVW – Gross Vehicle Weight – Całkowity ciężar pojazdu (ciężar brutto pojazdu )GPS – Global Positioning System – Globalny system nawigacji satelitarnejGR – Gear Ratio – Przełożenie (?)HAZARD – Hazard warning switch – Przełącznik świateł awaryjnychHBEAMSW – Light switch (high beam) – Włącznik światła (światła drogowe)HDD – Hard Disc Drive – Dysk twardyHEADLAMP – Light switch (low beam) – Włącznik światła (światła mijania)HEATER – Heater status – Stan grzałkiHIC – Hot Idle Compensation – Kompensacja wysokiej temperatury (przy pracy silnika na biegu jałowym)HRCC – High Compresion Ratio Compact Combustion Chamber –HEATER_SW – Heater activation switch – Przełącznik, włącznik grzałkiHI – High – Wysoki, wysokoHO2S – Heated O2 Sensor – Podrzewany czujnik tlenuHCS – High Compression Swirl – Zawirowania pod dużym ciśneniem (zasada przepływu mieszanki w komorze spalania)HAC – High Altitude Compensation – System kompensacji wysokości nad poziomem morzaHAI – Hot Air Intake – Układ podgrzewania powietrza dolotowegoHYD – Hydraulic – Układ hydraulicznyHRCC – High Compresion Ratio Compact Combustion Chamber – Zwarta komora spalania o dużym stopniu sprężaniaHGI – Heated Gas Inflator – Podgrzewany napełniacz gazowy (poduszki powietrzne)HITC – High Idle Temperature Compensation – Kompensacja wysokiej temperatury przy pracy na biegu jałowym (sterowanie dopływem dodatkowego powietrza do kolektora dolotowego gaźnika)HRH – Heater Rear Window – Podgrzewacz tylnej szybyHEV – Hybrid Eletric Vehicle – Elektryczny pojazd hybrydowyHEI – High Energy Ignition – Zapłon o wysokiej energiiHEGO – Heated Exhaust Gas Oxygen Sensor – Podgrzewany czujnik tlenowyHS-CAN – High-Speed CAN –HU/CM – Hydraulic Unit/Control Module – Hydrauliczna jednostka/Moduł kontrolnyHVAC – Heater, Ventilation & Air Conditioning – Ogrzewanie/wentylacja i klimatyzacjaIACV – Idle Air Control Valve – Zawór sterowania powietrzem na biegu jałowymIAC – Idle Air Control – Sterowanie dopływem powietrza podczas pracy silnika na biegu jałowymIASV – Intake shutter solenoid valve (half) control – Migający zawór ssacy dolotowy (połowa)IASV2 – Intake shutter solenoid valve (full) control – Migający zawór ssacy dolotowy (pełny)IAT – Intake Air Temperature – Temperatura powietrza dolotowegoIDI – Idirect Injection – Silnik z wtryskiem pośrednimICSV – Idle Control Solenoid Valve – Elektromagnetyczny zawór regulacji biegu jałwegoIDL – Idle Switch – Przełącznik biegu jałowego (przełącznik sprzężony z osią przepustnicy)IGC – Ignition Coil – Cewka zapłonowaIC – Instrument Cluster – Układ scalonyICP – Injector control pressure – Kontrola ciśnienia wtryskuID – Identification – IdentyfikacjaIIA – Integrated Ignition Assembly – Zintegrowany układ zapłonowyI/O – Input/Output Unit – Urządzenie wejścia/wyjściaIMA – Idling Mixture Adjustment – Idling Mixture AdjustmentIG – Ignition – Zapłon, włącznikIG-SW ON – Ignition Switch ON – zapłon w pozycji ONINJ_MODE – Fuel injection timing control status – Sterowanie wyprzedzania wtryskiwacza paliwa status kontrolny (?)INJ_TIM – Fuel injection timing – Sterowanie wyprzedzania wtryskiwacza paliwa (?)INJ1_CMP – Injector 1 correction value [mm3/Stroke] – Wtrysk 1 wartość korekcji [mm3/suw]INJ4_CMP – Injector 4 correction value [mm3/Stroke] – Wtrysk 4 wartość korekcji [mm3/suw]ISC – Motor Idle Speed Control Motor – Silnik krokowy regulacji biegu jałowegoISCS – Idle Speed Control Solenoid – Zawór elektromagnetyczny regulacji biegu jałowegoISMP – Idle Speed Mixture Potentiommeter – Potencjometr do regulacji składu mieszankiISC_CMP – Fuel correction for idle speed control – Korekta paliwa regulacji biegu jałowegoITC – Intake Air Temperature Compensating Valve – Zawór kompensacyjny temperatury powietrza dolotowegoITS – Intake Tuning Valve – Zawór regulujący kolektor wlotowyITS – Inflatable Tubular Structure – System poduszki powietrznej umieszczonej w wykładzinie sufitowejIPW – Injector Pulse Width – Czas otwarcia wtryskiwaczaIRS – Independent Rear Suspension – Niezależne tylne zawieszenieISA – Ide Speed Adjustment – Regulacja obrotów biegu jałowegoISB – Idle Speed Boost – Podnoszenie obrotów biegu jałowego (układ odpowiedzialny za dodatkowe uchylenie przepustnicy w momencie zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia)ISC – Idle Speed Control – Układ sterowania prędkością biegu jałowego (umożliwiający dostarczanie powietrza do kolektora ssącego przy zamkniętej przepustnicy)ISC-E – Idle Speed Control Eletronic – Układ elektronicznej kontroli obrotów biegu jałowegoISV – Intake Shutter Valve –IVC – Intake Valve Opening – Otwieranie zaworów dolotowychIVSC – Integrated Vehicle Speed System – Zintegrowany układ kontroli prędkości (tempomat)IVS – Idle switch – Przełącznik biegu jałowego, Nazwa przełącznika sprzężonego z osią przepustnicy.KOEO – Key On Engine Off – Stacyjka włączona – silnik nie pracujeKNK – Knock Sensor – Czujnik spalania detonacyjnegoKS – Knock Sensor – Czujnik spalania detonacyjnegoKDS – Kick Down Switch – Przełącznik sprzężony z pedałem przyspieszeniaKCS – Knock Control System – Układ kontroli spalania detonacyjnegoKOER – Key On Engine Running – Stacyjka włączona – silnik pracujeKS – Knock Sensor – Czujnik spalania stukowego (?)LAMBDA – Lambda sensor – Czujnik tlenowyLOVE – Low Vacuum Enrichment Valve – Zawór wzbogacania przy niskim podciśnieniuLBE – Lean Burn Engine – Silnik zasilany ubogą mieszankąLCD – Liquid Crystal Display – wyświetlacz, monitor LCDLED – Light Emitting Diode – wyświetlacz, monitor LEDLF – Left Front – lewy przódLF_AJAR – Front door latch switch (LH) – Zatrzask(przełącznik) przednich drzwiLH – Left Hand – lewa rekaLO – Low – niskiLOAD – Engine load – Ladowanie silnikaLOCKOUT – Heater lockout – Blokada grzałkiLR – Left Rear – Lewy tyłMAF – Mass Air Flow – Przepływomierz powietrzaMAF – Mass air flow amount – Przepływomierz powietrzaMAF_C – MAF per cylinder – Przepływomierz powietrza na cylinderMAF_C_DSD – MAF per cylinder desired – Przepływomierz powietrza na cylinder preferowanaMAF_LRN_DIS – Distance from the last MAF learning – Dystance od ostatniej kontroli (wymiany) przepływomierzu powietrzaMAIDAS – Mazda Advanced Impact Distribution and Absorption System –MAINRLY – PCM control relay – Sterowanie przekaźniekiem PCMMAP – Manifold Absolute Pressure – Czujnik ciśnienia absolutnego w układzie dolotowymMECS – Mazdza Engine Control System – System sterowania silnikiem MazdyMAT – Manifold Air Temperature – Czujnik temperatury powietrza w układzie dolotowymMAV – Multi Activity Vehicle – Multifunkcyjność pojazdu (?)MD – Mini Disc – Player MDMD-LP – Mini Disc Long Play – Player MD-LPMMFD – Magneti Marelli Fuel Division – Rozdzielcze paliwa Magneti MarelliMON – Motor Octane Number – Liczba oktanowaMIVEC – Mitsubishi ...
Wojtek8089