słownik skrótów.docx

(29 KB) Pobierz

słownik skrótów

Posted on 12 listopada 2015

Lista OBD2 PIDS (Live Data)

A/C – Air Conditioning – Klimatyzacja
A/D – Auto Drive – Układ kontroli prędkośći
AAC – Auxiliary Air Control – Sterowanie dodatkowym powietrzem


AAP – Auxiliary Acceleration Pump – Pomocnicza pompa przyspieszenia
AAV – Auxiliary Air Valve – Zawór dotykowego powietrza
ABDC – After Bottom Dead Center – Po dolnym zwrocie tłoka, nazwa dotyczy pozycji po przejściu punktu, w którym tłok osiąga swoje najniższe położenie w cylindrze
ABS – Anti-lock Brake System – system hamowania ABS
ABV – Air Bypass Valve – Zawór bocznikujący powietrza
AC – Anernating Current – Prąd przemienny
AC_REQ – A/C switch – Przełącznik klimatyzacji
ACCS – A/C relay – Przekaźnik klimatyzacji
ACIS – Acoustic Control Induction System – Układ dolotowy o regulacji akustycznej
ACL – Air Cleaner – Filtr powietrza
ACMC – Air Conditioner Magnetic Clutch – Sprzęgło elektromagnetyczne klimatyzatora
ACR – A/C relay – Przekaźnik klimatyzacji
ACR – Automatic Code Reader – Automatyczny czytnik kodów
ACSW – Climate control unit (A/C switch) – Sterownik klimatyzacji
ACT – Air Charge Temperature (sensor) – Czujnik temperatury powietrza w układzie ssaącym
ACV – Air Control Valve – Zawór sterujący powietrzem
ADD HTR RLY – Additional Heater relay – Dodatkowy przekaźnik ogrzewania
AED – Automatic Enrichment Device – Automatyczne urządzenie wzbogacające, przy gaźnikowym zasilaniu silnika
AFS – StabiliTrak & Active Front Steering – inaczej ESP
AFS – Air Flow Sensor – Przepływomierz powietrza
AFV – Alternative FueI Vehicle – Pojazd zasilany paliwem alternatywnym
AI (AIR) – Air Injection Reactor System – System wtrysku powietrza do spalin
AIS – AIS Air Induction System – System :zasysania powietrza do spalin
AIV – Air Induction Valve – Zawór powietrza zasysanego
ALC – Auto Level Control – Autopoziom kontrolny
ALDL – Assembly Line Diagnostic Link – Złącze diagnostyczne
ALTF – Generator field current control duty cycle –
ALTT_V – Generator output voltage – Generator napięcia wyjściowego
AP – Air Pump – Pompa powietrza
APP – Accelerator Pedal Position – Pozycja pedału przyspieszania
APS1 – Accelerator pedal position sensor No.1 – Czujnik pozycji pedału przyśpieszania
ARS – Anti Roll Stabilisation – System ograniczenia przechyłów bocznych
AS – Air Suction – System zasysanie powietrza do spalin
ASC – Anti Slip Control – System przeciwpoślizgowy =ASR
ASR – Automatic Stability Regulation – Automatyczna regulacja stabilności jazdy = System kontroli trakcji
ASV – Air Suction Valve – Zawór zasysanego powietrza
AT – Automatic Transmission – Automatyczna skrzynia biegów
ATCS – Active Torque Control System – System aktywnej regulacji momentu obrotowego
ATDC – After Top Dead Centre – Po górnym zwrocie tłoka, dotyczy pozycji po górnym zwrocie tłoka, tzn. momentu, gdy tłok osiąga w cylindrze swoje najwyższe położenie
ATF – Automatic Transmission Fluid – Płyn do automatycznych skrzyń biegów
ATM PRS SENS – Atmosphere Presure sensor – czujnik ciśnienia atmosferycznego
ATX – Automatic Transaxle – Automatyczna skrzynia biegów
AUTOLMP – Light switch (AUTO) – Włącznik świateł
AVAC – Active Valve Train – Aktywne sterowanie zaworami
BAC – By-Pass Air Control – Zawór obejściowy powietrza
BARO – Barometric Pressure – Ciśnienie barometryczne
BBDC – Before Bottom Dead Center – Przed dolnym zwrotem tłoka, dotyczy pozycji przed dolnym zwrotem tłoka, tzn. momentu, gdy tłok osiąga swoje najniższe położenie w cylindrze
BCDD – Boost Control Deceleratian Device – Urządzenie odcinające dopływ paliwa podczas hamowania silnikiem
BCM – Body Control Module –
BDC – Bottom Dead Centre – Dolny zwrot tłoka, w tej pozycji tłok znajduje się w najniższym położeniu w cylindrze
BID – Breakerless Inductive Discharge – Bezstykowy układ zapłonowy
BLOWRMTR – Blower motor – Silnik wentylatora (?)
BOOST_DSD – Desired boost pressure – Pożądane ciśnienie turbosprężarki (?)
BPV – Back-Pressure Transducer Valve – Zawór sterowany ciśnieniem w układzie wydechowym =EGR
BRK_WRN – Parking brake switch, brake fluid level sensor – Przełącznik hamulca ręcznego, poziom płynu hamulcowego
BTDC – Before Top Dead Center –
BTDC – Before Top Dead Centre – Przed górnym zwrotem tłoka
BVSV – Bimetal Vacuum Switchlng Valve – Bimetalowy przełącznikowy zawór podciśnienia
CAA – Clean Air Act – Norma czystości powietrza
CAC – Charge Air Cooler – Chłodnica powietrza
CAG – Computer Aided Gear Shift – Komputerowe wspomaganie sterowania skrzyni biegów
CAN – Controller Area Network – Lokalna sieć sterująca
CAN-H – CAN-High – Lokalna sieć sterująca-poziom wysoki
CAN-L – CAN-Low – Lokalna sieć sterująca-poziom niski
CANP – Canister Purge Solenoid – Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa
CARB – Carburator – Gaźnik
CAT – Catalytic Converter – Katalizator
CATS – Computer Active Technology Suspension – Zawieszenie komputerowo sterowane
CATT_11DSD – Catalyst temperature desired (upper) – Pożądana temperatura katalizatora (górna)
CATT_12DSD – Catalyst temperature desired (middle) – Pożądana temperatura katalizatora (pośrednia)
CATT_21DSD – Catalyst temperature desired (lower) – Pożądana temperatura katalizatora (dolna)
CB – Contact Breaker – Styki przerywacza
CB – Choke Breaker – Przerywacz ssania
CC – Catalytic Converter – Katalizator
CC – Cruise Control – Kontroler prędkości
CCC – Computer Command Control – Komputerowy system sterowania
CCCC – Computer Controlled Catalytic Converter – Komputerowy system sterowania
CCNT_GE – Number of DTCs– – Liczba DTCs
CCS – Computer Command System – System sterowany komputerowo
CCS – Cruise Control System – Układ kontroli prędkości
CD – Compact Disc – Odtwarzacz CDPlayer
CDI – Capacitor Discharger Ignition – Zapłon kondensatorowy
CDS – Crankshaft Delay Sensor – Czujnik położenia wału korbowego
CFI – Central Fuel Injection – Centralny wtrysk paliwa
CFIS – Continous (Constant) Fuel Injection System – System ciągłego (stałego) wtrysku paliwa
CID – Cylinder Indetification Sensor – Czujnik Identyfikacji cylindra
CIS – Continous (Constant) Injection System – System ciągłego (stałego) wtrysku paliwa
CKP – Crankshaft Position – Pozycja wału korbowego
CLD – Chemi-Luminescence Detector – Analizator chemiluminscencyjny
CLO – Closed Loop Operation – Praca silnika w układzie zamkniętym
CMH – Cold Mixture Heater – Podgrzewacz zimnej mieszanki
CMOS – –
CMP – Camshaft Position – Czujnik położenia wałka rozrządu
COLP – Refrigerant pressure switch (middle) – Czujnik ciśnienia chłodnicy (pośredni)
COMB_FAN – Combustion air fan – Wentylator powietrza spalania (?)
CPP – Clutch Pedal Position – Pozycja pedału sprzęgła
CPS – Crankshaft Position Sensor – Czujnik położenia wału korbowego
CPU – Central Processing Unit – Centra
lna jednostka komputerowa
CPU – Central Processing Unit – Centralny procesor
CR – Common Rail – Nazwa systemu wtryskowego zasilania silników
CR_1 – Calibration resistor voltage 1 –
CRS – Child Restraint Seat –
CSC – Coolant Spark Control – Regulacja wyprzedzenia zapłonu
CSI – Cold Start Injector – Wtryskiwacz zimnego startu
CSSA – Cold Start Spark Advance System – Regulacja wyprzedzania zapłonu przy starcie zimnego silnika
CSV – Cold Start Valve – Zawór zimnego startu
CTP – Closed Throttle Position – Czujnik zamknięcia przepustnicy
CTS – Coolant Temperature Sensor – Czujnik temperatury płynu chłądzącego
CVCC – Compound Vortex Controlled Combustion – Konstrukcja komory spalania polegająca na zastosowaniu trzeciego zaworu (ssącego) i komory wstępnego spalania
CVH – Compound Valve Hemispherical Chamber – Półkulista komora spalania z zaworami w układzie V
CVS – Constant Volume Sampling – Stałoobjętościowe urządzenie próbkujące
D\A – Digital to Analog Converter – Przetwornik cyfrowo analogowy
DC – Direct Current – Prąd stały
DCM – DC Motor – Silnik prądu stałego
DD_LOCK – Driver’s door lock-link switch –
DEC_CMP – Fuel correction for deceleration – Korekta paliwa do zwalniania (?)
DFI – Direct Fuel Injection – Bezpośredni wtrysk paliwa
DI – Direct Ignition – Zapłon bezpośredni
DICS – Dual Intake Cotrol Solenoid – Elektromagnetyczny regulator długości kolektora ssącego
DIS – Digital Idling Stabilsier – Cyfrowy stabilizator obrotów biegu jałowego
DIS – Distributorless Ignition System – Zapłon bezrozdzielaczowy
DIS – Direction Ignition System – Zapłon bezpośredni
DLC – Data Link Connector – Złącze komunikacyjne
DLI – Distributorless Ignition – Zapłon bezrozdzielaczowy
DME – Digital Motor Electronics – Elektroniczny moduł sterujacy silnikem
DMI – Direct Mixture Injection – Wtrysk mieszanki paliwowej
DMM – Digital MultiMeter – Cyfrowy multimeter
DOHC – Double Over Head Camshaft – Podwójny wałek rozrządu w głowicy
DP – Dash Pot – Tłumik tłokowy
D-PATS – Distributed-PATS – Dystrybuowany system antykradzieżowy (PADS)
DPF – Diesel Particulate Filter – Filtr cząstek stalych w dieslu
DPFE – Differential Pressure Feedback Exhaust – Czujnik ciśnienia spalin
DRGS – Dynamic Route Guidance System – Dynamiczna (?) trasa nawigacji (nawigatora)
DRL – Daytime Runnig Lights – Światła do jazdy dziennej
DSC – Dynamic Stability Control – Dynamiczny system stabilizacyjny in. ESP
DSC_ACT – DSC control enable/disable – Dynamiczny system stabilizacyjny in. ESP (włączony/wyłączony)
DSI – Distributor Semiconductor Ignition – Zapłon półprzewodnikowy z rozdzielaczem
DTC – Diagnostic Trouble Code – Diagnostyczne kody usterek
DTCCNT – DTC count – Licznik DTC
DTVS – Distributor Thermal Vacuum Switches – Termiczne przełączniki podciśnienia
DVD – Digital Versatile Disc – DVD-Player
DWELL – Dwell Angle – Kąt zwarcia styków przerywacza
EACV – Eletronic Air Control Valve – Elektroniczny zawór regulacji obrotów biegu jałowego (system zasilania biegu jałowego silnika z instalacją elektronicznego wtrysku paliwa)
EAS – Electronically Assisted Steering – Elektroniczne wspomaganie układu kierwoniczego
EBCV – Eletric Bleed Control Valve – Elektryczny zawór upustowy
EBD – Electronic Brake Force Distribution –
EBS – Eletronic Breaking Systems – Elektroniczny system hamulcowy
EC – Engine Cooling Systems – Układ chłodzący
EC4WD – Eletronically Controled Four Wheel Drive – Elektroniczne sterowanie napędem na cztery kół
EC4WS – Eletronically Controled Four Wheel Steering – Elektroniczne sterowanie skrętem czterech kół
ECA – Electronic Control Assembly – Elektroniczny zespół sterujący
ECAS – Electronic Control Air Suspension – Elektroniczne sterowanie zawieszeniem pneumatycznym
ECI – Electronically Controled Injection – Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa
ECM – Engine Control Module – Moduł sterujący silnikiem
ECM – Eletronic Control Module – Elektroniczny moduł sterujący
ECM – Eletronically Controlled Mounts – Elektroniczne sterowanie sztywnością zawieszenia silnika
ECS – Emission Control System – Układ kontroli emisji spalin
ECS – Eletronically Controlled Suspension – Zawieszenie sterowane elektronicznie
ECT – Engine Coolant Temperature – Czujnik temperatury płynu chłodzącego
ECT – Eletronically Controlled Transmision – Elektronicznie sterowana skrzynia biegów
EDC – Eletronic Diesel Conttrol – Elektroniczna regulacja silników ZS
EDCS – Eletronic Diesel Control System – Elektroniczny system sterowania silnikiem wysokoprężnym
EDF – Electro Drive Fan – Wentylator elektryczny
EDIS – Eletronic Distributoriess Ignition System – Zapłon bezrozdzielaczowy
EEC – Eletronic Emission Control – Elektroniczna kontrola emisji gazów spalinowych
EEC – Evaporative Emission Control – System kontroli emisji oparów paliwa
EEC (II,III,IV,V) – Eletronic Engine Control – Elektroniczne sterowanie silnikiem (II, III, IV, V są kolejnymi, nowocześniejszymi wersjami)
EFE – Early Fuel Evaporation – Wczesne odparowanie paliwa
EFI – Electronic Fuel Injectlon – Elektroniczny wtrysk paliwa
EGO – Exhaust Gas Oxygen Sensor – Czujnik zawartości tlenu (sonda lambda)
EGR – Exhaust Gas Recirculation – Układ recyrkulacji spalin
EGR VAL DUTY – –
EGRA – Exhaust gas recirculation solenoid valve (vent) – Elektrozawór recyrkulacji spalin (odpowierznik)
EGRVP – EGR Valve Position – Pozycja (położenie) zaworu EGR
EGRVP – EGR valve position [V] – Napięcie położenia (pozycji) zaworu EGR
EHA – Electro Hydraulic Actuator – Elektrohydrauliczny element wykonawczy
EHPAS – Electro Hydraulic Power Assist Steering – Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrohydraulicznym
EHPS – ElectroHydraulic Power Steering – Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrohydraulicznym
EICV – Electronic Idle Control Valve – Elektronicznie sterowany zawór biegu jałowego
ELCD – Evaporatlve Loss Control Device – System odprowadzania oparów paliwa
ELD – Electronic Load Detector – Elektroniczny detektor obciążenia
ELR – Emergency Locking Retractor –
EMI – Electro Magnetic Interference – Interferencje elektromagnetyczne
EMR – Emission Maintenance Remainder – Lampka serwisowa
EMS – Energy Management System – System zarządzania energią
EOS – Exhaust 0xygen Sensor – Czujnik tlenowy (sonda lambda)
EPC – Electronic Pressure Control – Elektroniczna kontrola ciśnienia (w układzie paliwowym)
EPIC – Electronic Pump lnjection Control – Elektroniczne sterowanie pompą
EPIS – Electronically Programmed Injection System – Układ wtrysku paliwa sterowany elektronicznie
EPR – Exhaust Pressure Regulator – Regulator ciśnienia wylotowego
EPROM – Erasable Programmable Read Only Memory – Półprzewodnikowy element elektroniczy (rodzaj pamięci)
EPS – Electric Power Steering – Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
EPT – Electronic Pressure Transducer – Elektroniczny przetwornik ciśnienia
EPT – Exhaust Pressure Transducer – Przetwornik ciśnienia w układzie wydechowym
ER – Energy Recycling – Zasobnik ciepła
ESA – Electronic Spark Advance – Elektroniczna regulacja wyprzedzenia zapłonu
ESAC – Electronic Shock Absorber Control – Elektroniczne sterowanie pracą amortyzatorów
ESC – Electronic Spark Control – Elektroniczna kontrola zapłonu
ESI – Electronic Ignition System – Układ zapłonu elektronicznego
ESP – Electronic Stability Program – System aktywnej kontroli dynamiki jazdy
EST – Electronic Spark Timing – Elektroniczna regulacja zapłonu
ETC – Electronic Torque Control – Elektronicznie sterowany moment obrotowy
ETC – Electronic Traction Control – Elektroniczny układ kontroli jazdy
ETV – Electronic Throttle Valve – „Elektroniczna” przepustnica (nazwa przepustnicy sterowanej silnikiem krokowym)
EUI – Electronic Unit Injector – Pompowtryskiwacz sterowany zaworem
EUP – Electronic Unit Pump – Jednosekcyjna pompa wtryskowa sterowana zaworem elektromagnetycznym
EVAP – Evaporative Emission – System pochłaniania oparów paliwa ze zbiornika
EVO – Electronic Variable Oriffice – Elektronicznie sterowana kryza
EVP – EGR Valve Position sensor – Czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin
EX – Exhaust – Układ wydechowy
F_FOG_LMP – Front fog light switch – Przełącznik przednich światel przeciwmgielnych
FAN – Fan control – Sterowanie wentylatorem
FEEPROM – Flash Electronically Erasable Programmable ROM – Elektroniczna pamięć kasowalna ROM
FBC – Feed-Back Carburator – Gaźnik sterowany elektronicznie
FDI – Fuel Direct Injection – Bezpośredni wtrysk paliwa
FDS – Ford Diagnostic System – System diagnostyczny Forda
FEAT – Four Speed Eletronic Automatic Transmission – Czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów sterowana elektronicznie
4WS – Four Wheel Steering – System skręcania 4 kołami
FWS – Four Wheel Steering – System skręcania 4 kołami
4EAT – Four Speed Eletronic Automatic Transmission – Czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów sterowana elektronicznie
FCEV – Fuel Cell Eletrical Vehicle – Samochód napędzany wodorem
FICD – Fast Idle Control Device – Sterowanie „szybkim” biegiem jałowym
FID – Flame Lonization detector – Analizator płomieniowo-jonizacyjny
FIE – Fuel Injection Equipment – Aparatura do wtrysku paliwa
FIM – Frontal Impact Moderation – Ochrona przed uderzeniem czołowym
FIMS – Frontal Impact Moderation System – Ochrona przed uderzeniem czołowym
FIS – Fast Idling System – System „szybkiego” biegu jałowego
FPED – Full Power Enrichment Device – Wzbogacenie składu mieszanki
FTS – Fuel Rail Temperature Sensor – Czujnik temperatury paliwa
FWD – Front Wheel Drive – Napęd na koła przednie
FWD – Four Wheel Drive – Napęd na cztery koła
4WD – Four Wheel Drive – Napęd na cztery koła
FIP_FL – FIP flow control –
FIP_FL_DSD – FIP flow desired –
FIP_LRN – FIP learning amount –
FIP_MODE – FIP duty control status –
FIP_SCV – Suction control valve –
FP – Fuel pump – Pompa paliwa
FRP – Fuel pressure sensor – Czujnik cisnienia paliwa
FRP_A – FRP after fuel injection – Czujnik cisnienia paliwa po wtrysku paliwa
FS – Flame sensor – Czujnik zapłonu
FUEL PRS ODR – – regulacja paliwa tzn. ciśnienia lub dawki/przepływu
GDI – Gasoline Direct Injection – Bezposredni wtrysk paliwa
GLWPG V – Glow plugs –
GMR – Giant Magneto Resistance –
GND – Ground – Masa
GPC – Glow plug control – Kontrolka świec żarowych
GPD – Glow plug duty cycle –
GVW – Gross Vehicle Weight – Całkowity ciężar pojazdu (ciężar brutto pojazdu )
GPS – Global Positioning System – Globalny system nawigacji satelitarnej
GR – Gear Ratio – Przełożenie (?)
HAZARD – Hazard warning switch – Przełącznik świateł awaryjnych
HBEAMSW – Light switch (high beam) – Włącznik światła (światła drogowe)
HDD – Hard Disc Drive – Dysk twardy
HEADLAMP – Light switch (low beam) – Włącznik światła (światła mijania)
HEATER – Heater status – Stan grzałki
HIC – Hot Idle Compensation – Kompensacja wysokiej temperatury (przy pracy silnika na biegu jałowym)
HRCC – High Compresion Ratio Compact Combustion Chamber –
HEATER_SW – Heater activation switch – Przełącznik, włącznik grzałki
HI – High – Wysoki, wysoko
HO2S – Heated O2 Sensor – Podrzewany czujnik tlenu
HCS – High Compression Swirl – Zawirowania pod dużym ciśneniem (zasada przepływu mieszanki w komorze spalania)
HAC – High Altitude Compensation – System kompensacji wysokości nad poziomem morza
HAI – Hot Air Intake – Układ podgrzewania powietrza dolotowego
HYD – Hydraulic – Układ hydrauliczny
HRCC – High Compresion Ratio Compact Combustion Chamber – Zwarta komora spalania o dużym stopniu sprężania
HGI – Heated Gas Inflator – Podgrzewany napełniacz gazowy (poduszki powietrzne)
HITC – High Idle Temperature Compensation – Kompensacja wysokiej temperatury przy pracy na biegu jałowym (sterowanie dopływem dodatkowego powietrza do kolektora dolotowego gaźnika)
HRH – Heater Rear Window – Podgrzewacz tylnej szyby
HEV – Hybrid Eletric Vehicle – Elektryczny pojazd hybrydowy
HEI – High Energy Ignition – Zapłon o wysokiej energii
HEGO – Heated Exhaust Gas Oxygen Sensor – Podgrzewany czujnik tlenowy
HS-CAN – High-Speed CAN –
HU/CM – Hydraulic Unit/Control Module – Hydrauliczna jednostka/Moduł kontrolny
HVAC – Heater, Ventilation & Air Conditioning – Ogrzewanie/wentylacja i klimatyzacja
IACV – Idle Air Control Valve – Zawór sterowania powietrzem na biegu jałowym
IAC – Idle Air Control – Sterowanie dopływem powietrza podczas pracy silnika na biegu jałowym
IASV – Intake shutter solenoid valve (half) control – Migający zawór ssacy dolotowy (połowa)
IASV2 – Intake shutter solenoid valve (full) control – Migający zawór ssacy dolotowy (pełny)
IAT – Intake Air Temperature – Temperatura powietrza dolotowego
IDI – Idirect Injection – Silnik z wtryskiem pośrednim
ICSV – Idle Control Solenoid Valve – Elektromagnetyczny zawór regulacji biegu jałwego
IDL – Idle Switch – Przełącznik biegu jałowego (przełącznik sprzężony z osią przepustnicy)
IGC – Ignition Coil – Cewka zapłonowa
IC – Instrument Cluster – Układ scalony
ICP – Injector control pressure – Kontrola ciśnienia wtrysku
ID – Identification – Identyfikacja
IIA – Integrated Ignition Assembly – Zintegrowany układ zapłonowy
I/O – Input/Output Unit – Urządzenie wejścia/wyjścia
IMA – Idling Mixture Adjustment – Idling Mixture Adjustment
IG – Ignition – Zapłon, włącznik
IG-SW ON – Ignition Switch ON – zapłon w pozycji ON
INJ_MODE – Fuel injection timing control status – Sterowanie wyprzedzania wtryskiwacza paliwa status kontrolny (?)
INJ_TIM – Fuel injection timing – Sterowanie wyprzedzania wtryskiwacza paliwa (?)
INJ1_CMP – Injector 1 correction value [mm3/Stroke] – Wtrysk 1 wartość korekcji [mm3/suw]
INJ4_CMP – Injector 4 correction value [mm3/Stroke] – Wtrysk 4 wartość korekcji [mm3/suw]
ISC – Motor Idle Speed Control Motor – Silnik krokowy regulacji biegu jałowego
ISCS – Idle Speed Control Solenoid – Zawór elektromagnetyczny regulacji biegu jałowego
ISMP – Idle Speed Mixture Potentiommeter – Potencjometr do regulacji składu mieszanki
ISC_CMP – Fuel correction for idle speed control – Korekta paliwa regulacji biegu jałowego
ITC – Intake Air Temperature Compensating Valve – Zawór kompensacyjny temperatury powietrza dolotowego
ITS – Intake Tuning Valve – Zawór regulujący kolektor wlotowy
ITS – Inflatable Tubular Structure – System poduszki powietrznej umieszczonej w wykładzinie sufitowej
IPW – Injector Pulse Width – Czas otwarcia wtryskiwacza
IRS – Independent Rear Suspension – Niezależne tylne zawieszenie
ISA – Ide Speed Adjustment – Regulacja obrotów biegu jałowego
ISB – Idle Speed Boost – Podnoszenie obrotów biegu jałowego (układ odpowiedzialny za dodatkowe uchylenie przepustnicy w momencie zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia)
ISC – Idle Speed Control – Układ sterowania prędkością biegu jałowego (umożliwiający dostarczanie powietrza do kolektora ssącego przy zamkniętej przepustnicy)
ISC-E – Idle Speed Control Eletronic – Układ elektronicznej kontroli obrotów biegu jałowego
ISV – Intake Shutter Valve –
IVC – Intake Valve Opening – Otwieranie zaworów dolotowych
IVSC – Integrated Vehicle Speed System – Zintegrowany układ kontroli prędkości (tempomat)
IVS – Idle switch – Przełącznik biegu jałowego, Nazwa przełącznika sprzężonego z osią przepustnicy.
KOEO – Key On Engine Off – Stacyjka włączona – silnik nie pracuje
KNK – Knock Sensor – Czujnik spalania detonacyjnego
KS – Knock Sensor – Czujnik spalania detonacyjnego
KDS – Kick Down Switch – Przełącznik sprzężony z pedałem przyspieszenia
KCS – Knock Control System – Układ kontroli spalania detonacyjnego
KOER – Key On Engine Running – Stacyjka włączona – silnik pracuje
KS – Knock Sensor – Czujnik spalania stukowego (?)
LAMBDA – Lambda sensor – Czujnik tlenowy
LOVE – Low Vacuum Enrichment Valve – Zawór wzbogacania przy niskim podciśnieniu
LBE – Lean Burn Engine – Silnik zasilany ubogą mieszanką
LCD – Liquid Crystal Display – wyświetlacz, monitor LCD
LED – Light Emitting Diode – wyświetlacz, monitor LED
LF – Left Front – lewy przód
LF_AJAR – Front door latch switch (LH) – Zatrzask(przełącznik) przednich drzwi
LH – Left Hand – lewa reka
LO – Low – niski
LOAD – Engine load – Ladowanie silnika
LOCKOUT – Heater lockout – Blokada grzałki
LR – Left Rear – Lewy tył
MAF – Mass Air Flow – Przepływomierz powietrza
MAF – Mass air flow amount – Przepływomierz powietrza
MAF_C – MAF per cylinder – Przepływomierz powietrza na cylinder
MAF_C_DSD – MAF per cylinder desired – Przepływomierz powietrza na cylinder preferowana
MAF_LRN_DIS – Distance from the last MAF learning – Dystance od ostatniej kontroli (wymiany) przepływomierzu powietrza
MAIDAS – Mazda Advanced Impact Distribution and Absorption System –
MAINRLY – PCM control relay – Sterowanie przekaźniekiem PCM
MAP – Manifold Absolute Pressure – Czujnik ciśnienia absolutnego w układzie dolotowym
MECS – Mazdza Engine Control System – System sterowania silnikiem Mazdy
MAT – Manifold Air Temperature – Czujnik temperatury powietrza w układzie dolotowym
MAV – Multi Activity Vehicle – Multifunkcyjność pojazdu (?)
MD – Mini Disc – Player MD
MD-LP – Mini Disc Long Play – Player MD-LP
MMFD – Magneti Marelli Fuel Division – Rozdzielcze paliwa Magneti Marelli
MON – Motor Octane Number – Liczba oktanowa
MIVEC – Mitsubishi ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin