OPEL Agila 1,2 16V silnik: Z12XE
OPEL Agila 1,2 16Vlata produkcji: 1999-2004silnik: Z12XE
SILNIK
Kod ID silnika
Z12XE
Liczba cylindrów
R4
Liczba zaworów
16, DOHC
Pojemność skokowa/ (skok/średnica cylindra)
1199 cm3 (72,5/ 72,6)
Stosunek sprężania (liczba oktanowa badawcza)
10,0: 1 (95 bezołowiowa)
Max moc (KM DIN)/ 1/min
55 (75)/ 5600
Max moment obrotowy Nm/ 1/min
110/ 4000
Pozycja tabliczki znamionowej
Prawy słupek B
Kod roku produkcji w numerze identyfikacyjnym pojazdu
10. Cyfra = rok budowy
Luz zaworów, dolot (zimny/gorący)
(Hydraulicznie)
Luz zaworów, odlot (zimny/gorący)
Kąt zaworu/kąt gniazda zaworu
45°/ 45°
Wysokość zaworu w głowicy cylindrów, mm
31,20 – 32,20 (wysokość głowicy cylindrów 126,0 mm)
Ciśnienie sprężania, bar
14,0 – 16,0 (Max różnica 1,0)
Ciśnienie oleju/ 1/min, bar
1,5/ prędkość obrotowa biegu jałowego
Luz sprzęgła, mm
15,0 – 20,0
Pomiar natężenia hałasu dB(A) przy 1/min
82/ 4200
SYSTEM STEROWANIA SILNIKIEM
System sterowania silnikiem
Bosch Motronic ME 1.5.5
Świece zapłonowe
NGK BKR 5 EK
Odległość elektrod, mm
0,9
Kolejność zapłonów
1 – 3 – 4 – 2 (cylinder 1 w napędzie wałka położeniu ustawiania rozrządu)
Rezystancja zaworu wtryskowego, omy
12,0 – 18,0
Min podciśnienie kolanka ssącego na wolnych obrotach, mbar
590
Czujnik indukcyjny wału korbowego
600 – 1100
Ciśnienie pompy paliwowej, bar
Max 3,8 ± 0,2 Bar
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Akumulator
12 V 44 Ah
Prądnica, max, A
70
USTAWIENIE ZBIEŻNOŚCI KÓŁ
Obciążenie
Nieobciążone (połowa zbiornika)
Zbieżność, °
÷ 0° 10′ ± 10′
Kąt pochylenia koła
÷ 0° 20′ ± 1°
Pochylenie koła, max różnica po prawej i lewej stronie
1°
Kąt wybiegu
3° 40′ ± 1°
Wybieg max, max różnica po prawej i lewej stronie
Kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego, koło wewnętrzne
20°
Kąt różnicowy mechanizmu kierowniczego, koło zewnętrzne
18° 30′ ± 45′
Kąt pochylenia koła tył
0° ± 30′
Kąt pochylenia koła, max różnica po prawej i lewej stronie
30′
Kąt zbieżności tył
Rozmiar opon
155/ 65 R14 (165/ 60 R14)
Ciśnienie w oponach, przód/tył, bar
2,1 – 2,4/ 2,3 – 3,0
Luz w podzespołach zawieszenia
Ustawienia fabryczne
Przesunięcie koła, mm
41 x 14″: 45 mm
MOMENT OBROTOWY DOKRĘCANIA
Dokręcanie, Nm
Wartości momentu dokręcania
Śruby głowicy cylindrów, stopień 1, Nm
25 Nm nowe olejone
Śruby głowicy cylindrów, stopień 2, Nm
+ 60°
Śruby głowicy cylindrów, stopień 3, Nm
Śruby głowicy cylindrów, stopień 4, Nm
+ 60° (nie dociągać)
Śruby głowicy cylindrów, stopień 5, Nm
(brak szlifowania)
Łożysko główne, Nm
M8 = 25 Nm + 60° (M6 = 10 Nm + 60°) nowe
Łożysko korbowodu, Nm
(M6 = 10 Nm, M6.5 = 13 Nm) + 60° + 15° nowe
Koło zamachowe, Nm
35 Nm + 60° nowe
Koło pasowe wału korbowego/amortyzator drgań, Nm
150 Nm + 45°/8 Nm nowe
Koło pasowe wału korbowego/łożysko, Nm
50 Nm + 60°/8 Nm nowe
Napinacz paska zębatego, Nm
(Napinacz łańcucha 8 Nm)
Świece zapłonowe, Nm
25 Nm
Nakrętka koła/sworzeń, Nm
Nakrętka: 85, śruba: 110
Piasta koła, przód/tył, Nm
175 nowe/175 nowe
HAMULCE
Przód, min. grubość (nowe)
10,0/ 15,0 mm (12,0/ 17,0 mm)
Tył, min. grubość (nowa)
181,0/ 201,0 mm (180,0/ 200,0 mm)
Minimalna grubość okładzin hamulcowych, przód, mm
7,2 mm łącznie ze wspornikiem hamulca
Minimalna grubość okładzin hamulcowych, tył, mm
2,6 mm
WYDAJNOŚĆ
Olej silnikowy/ z filtrem oleju, litry
3,0/ 3,5 (ACEA A3, SAE 5W40)
Przekładnia zmianowa, litry
2,2 (GL-5, SAE 70W90)
Układ chłodzenia, litry
5,2
Zbiornik paliwa, litry
42
Czynnik chłodzący, klimatyzacja typ/gramy
R134a/ 500 ± 10
Olej klimatyzacji, typ/cm3
PAG/ 150 ± 10
WSKAŹNIKI EKOLOGICZNE
Szybkość wolnych obrotów, 1/min
700 – 940
Max obroty
6200
Minimalna temperatura oleju podczas testu °C
80
CO% przy szybkości wolnych obrotów
Max. 0,5
Zwiększona szybkość wolnych obrotów
4000
CO% przy zwiększonej szybkości wolnych obrotów
Max 0,3
Lambda
1,00 ± 0,03
Norma EU
Euro 4
źródło: programy diagnostyczne, opel info (germany)
Wojtek8089