Zaufaj_mi_jestem_klamca_Wyznania_eksperta_ds_manipulowania_mediami_zaufaj.pdf

(1858 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: Trust Me, I'm Lying: Confessions of a Media Manipulator
Tłumaczenie: Katarzyna Rojek
Projekt okładki: Studio Gravite/Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
ISBN: 978-83-246-9246-0
Copyright © Ryan Holiday, 2012
All rights reserved
All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part in any form. This
edition published by arrangement with Portfolio, a member of Penguin Group (USA) LLC.
a Penguin Random House Company.
Polish edition copyright © 2014 by Helion S.A.
All rights reserved.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym,
magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani
za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/zaufaj
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
SPIS TRE CI
Wprowadzenie ...........................................................................................7
Cz
I Pora karmienia
potwora. Czym jest blog?
1. Blogerzy jako twórcy newsów .............................................................. 19
2. Jak stworzyć coś z niczego w trzech prostych krokach ..................... 27
3. Wielki blogowy przekręt, czyli jak zarabiają wydawcy blogów ....... 45
4. Taktyka I: blogerzy są biedni — więc pomóż im płacić rachunki ... 57
5. Taktyka II: mów to, co chcą usłyszeć .................................................. 67
6. Taktyka III: dawaj nie to, co dobre, ale to, co chodliwe .................... 79
7. Taktyka IV: pomagaj im oszukiwać ich czytelników ........................ 93
8. Taktyka V: sprzedawaj im to, co mogą odsprzedać
(wykorzystywanie problemu jednorazowości) ................................ 101
9. Taktyka VI: sprowadzaj wszystko do właściwego nagłówka ......... 115
10. Taktyka VII: zabij ich obfitością odsłon ........................................... 123
11. Taktyka VIII: używaj technologii przeciwko niej samej ................. 135
12. Taktyka IX: po prostu zmyślaj (inni też to robią) ............................ 145
Kup książkę
Poleć książkę
Cz
II Potwór atakuje.
Jakie funkcje pe ni blog?
13. Irin Carmon,
The Daily Show
i ja, czyli o tym, ile złego
może narobić bloger ............................................................................ 157
14. Jest nas więcej. Panteon manipulatorów ........................................... 169
15. Słodkie, lecz złe. Taktyki stosowane w rozrywce online,
które odurzają i Ciebie, i mnie ........................................................... 177
16. Gospodarka podlinkowana. Złudzenia co do źródeł ...................... 185
17. Internetowe naciągactwo. W obliczu wyłudzeń w sieci .................. 199
18. Iteratywny szwindel. Fałszywa filozofia dziennikarstwa
internetowego ....................................................................................... 209
19. Mitologia sprostowań .......................................................................... 223
20. O trwaniu w złudzeniach .................................................................... 235
21. Mroczna strona sarkazmu. Gdy atakuje poczucie humoru ........... 245
22. Ceremonia upokorzenia w XXI wieku. Blogi jako nośniki
nienawiści i narzędzia kary ................................................................. 257
23. Witamy w nierzeczywistości ................................................................ 265
24. Jak czytać blogi. Aktualizacja wszystkich zrelacjonowanych
kłamstw .................................................................................................. 273
WNIOSKI. A więc… co dalej? ........................................................... 279
Podziękowania ...................................................................................... 289
Literatura cytowana ............................................................................. 291
Literatura dodatkowa .......................................................................... 29
6
SPIS TRE CI
Kup książkę
Poleć książkę
2
JAK STWORZY
CO Z NICZEGO
W TRZECH
PROSTYCH KROKACH
Moim zdaniem cz
dziennikarzy prasowych jest
po prostu bardzo leniwa. Zdarza si , e przygotowana
przeze mnie informacja zostaje przedrukowana
kropka w kropk . To kr puj ce! Dziennikarze zdaj
si dostosowywa do czasów, w których przedk ada
si ilo nad jako . Szczerze mówi c jednak,
osobi cie najcz ciej odnosz z tego zjawiska
korzy ci. My l , e wi kszo dziennikarzy lubi,
kiedy podaj im wszystko na tacy. Zreszt dotyczy to
nie tylko ich: wi kszo ludzi wybiera to, co atwiejsze,
dzi ki czemu mo e przej do za atwiania kolejnych
spraw. Dziennikarze s oceniani na podstawie tego,
jak cz sto ich materia y trafiaj do agregatora newsów
DrudgeReport.com. Niedobrze, e tak si dzieje,
ale taka jest rzeczywisto .
— KURT BARDELLA, BY Y RZECZNIK PRASOWY
REPUBLIKA SKIEGO KONGRESMENA
DARRELLA ISSY
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin