Android_Programowanie_aplikacji_Rusz_glowa_andrrg.pdf

(4970 KB) Pobierz
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis
treści
Spis treści (skrócony)
Wprowadzenie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
A
B
C
D
Zaczynamy.
Skok na głęboką wodę
Tworzenie interaktywnych aplikacji.
Aplikacje, które coś robią
Wiele aktywności i intencji.
Jakie są Twoje intencje?
Cykl życia aktywności.
Była sobie aktywność
Interfejs użytkownika.
Podziwiaj widoki
Widoki list i adaptery.
Zorganizuj się
Fragmenty.
Zadbaj o modularyzację
Fragmenty zagnieżdżone.
Zadbaj o potomstwo
Paski akcji.
Na skróty
Szuflady nawigacyjne.
Z miejsca na miejsce
Bazy danych SQLite.
Odpal bazę danych
Kursory i zadania asynchroniczne.
Nawiązywanie połączenia z bazą danych
Usługi.
Do usług
Material Design.
W materialistycznym świecie
ART.
Środowisko uruchomieniowe Androida
ADB.
Android Debug Bridge
Emulator.
Emulator Androida
Pozostałości.
Dziesięć najważniejszych zagadnień (których nie opisaliśmy)
xxiii
1
39
73
115
163
227
269
325
365
397
437
471
541
597
649
653
659
663
W
Spis treści (z prawdziwego zdarzenia)
Wprowadzenie
Twój mózg jest nastawiony na Androida.
Jesteś tu po to, by się czegoś nauczyć, natomiast
Twój mózg robi Ci przysługę, upewniając się, że to, czego się nauczyłeś, szybko wyleci
z pamięci. Twój mózg myśli sobie: „Lepiej zostawić miejsce na coś ważnego, na przykład: których
dzikich zwierząt lepiej unikać albo czy jeżdżenie nago na snowboardzie to dobry pomysł”.
A zatem, w jaki sposób możesz skłonić swój mózg, by myślał, że Twoje życie zależy
od umiejętności pisania aplikacji na Androida?
Dla kogo jest przeznaczona ta książka?
Wiemy, co sobie myślisz
Wiemy, co sobie myśli Twój mózg
Metapoznanie — myślenie o myśleniu
Oto co MY zrobiliśmy
Przeczytaj to
Zespół recenzentów technicznych
Podziękowania
xxiv
xxv
xxv
xxvii
xxviii
xxx
xxxii
xxxiii
v
Kup książkę
Poleć książkę
Spis
treści
1
An
oi
dr
DK
dS
Zaczynamy
Skok na głęboką wodę
Android błyskawicznie podbił świat.
Każdy chce mieć smartfon lub tablet, a urządzenia z Androidem są niezwykle popularne.
W tej książce nauczymy Cię, jak
pisać własne aplikacje,
a zaczniemy od pokazania procesu
przygotowania bardzo prostej aplikacji i uruchomienia jej na wirtualnym urządzeniu z Androidem.
W trakcie tych prac poznasz także kilka podstawowych komponentów wszystkich aplikacji
na Androida, takich jak
aktywności
i
układy. Jedyną rzeczą, której będziesz do tego
potrzebować, jest znajomość Javy, choć wcale nie musisz być w niej mistrzem…
Witamy w Androidowie
Platforma Android w szczegółach
Środowisko programistyczne
Zainstaluj Javę
Stwórzmy prostą aplikację
Aktywności z wysokości 15 tysięcy metrów
Tworzenie aplikacji (ciąg dalszy)
Tworzenie aplikacji (ciąg dalszy)
Właśnie utworzyłeś swoją pierwszą aplikację na Androida
Android Studio utworzy pełną strukturę katalogów aplikacji
Przydatne pliki projektu
Edycja kodu z użyciem edytorów Android Studio
Uruchamianie aplikacji w emulatorze Androida
Tworzenie wirtualnego urządzenia z Androidem
Uruchomienie aplikacji w emulatorze
Postępy możesz obserwować w konsoli
Jazda próbna
Ale co się właściwie stało?
Usprawnianie aplikacji
Czym jest układ?
Plik activity_main.xml zawiera dwa elementy
Plik układu zawiera odwołanie do łańcucha, a nie sam łańcuch znaków
Zajrzyjmy do pliku strings.xml
Weź swoją aplikację na jazdę próbną
Twój przybornik do Androida
2
3
5
6
8
12
13
14
15
16
17
18
23
24
27
28
29
30
31
32
33
34
35
37
38
<Layout>
</Layout>
Aktywność
Układ
Poleć książkę
vi
Kup książkę
<Układ>
Urządzenie
</Układ>
Spis
treści
2
<Layout>
</Layout>
Tworzenie interaktywnych aplikacji
Aplikacje, które coś robią
Większość aplikacji musi w jakiś sposób reagować na poczynania
użytkowników.
Z tego rozdziału dowiesz się, co zrobić, aby Twoje aplikacje były
nieco bardziej interaktywne.
Przekonasz się, jak zmusić aplikację, by coś
zrobiła
w odpowiedzi na działania użytkownika,
oraz jak sprawić, by
aktywności i układy porozumiewały się ze sobą
jak starzy kumple.
Przy okazji pokażemy Ci
nieco dokładniej, jak naprawdę działa Android
— poznasz plik
R,
czyli ukryty klejnot, który spaja pozostałe elementy aplikacji.
W tym rozdziale napiszemy aplikację Doradca piwny
Utworzenie projektu
<resources>
</resources>
40
42
43
44
45
48
49
50
51
52
53
54
54
55
56
57
58
59
60
61
63
65
66
67
69
70
71
72
Utworzyliśmy domyślną aktywność i układ
Dodawanie komponentów w edytorze projektu
Plik activity_find_beer.xml zawiera nowy przycisk
Zmiany w kodzie XML układu…
…są uwzględniane w edytorze projektu
Stosuj zasoby łańcuchowe, a nie łańcuchy podawane w kodzie
Zmiana układu i zastosowanie w nim zasobów łańcuchowych
Weź swoją aplikację na jazdę próbną
Dodanie wartości do komponentu Spinner
Dodanie do komponentu Spinner odwołania do string-array
Jazda próbna komponentu Spinner
Musimy zadbać o to, by przycisk coś robił
Niech przycisk wywołuje metodę
Jak wygląda kod aktywności?
Dodaj do aktywności metodę onClickFindBeer()
Metoda onClickFindBeer() musi coś robić
Dysponując obiektem View, można odwoływać się do jego metod
Aktualizacja kodu aktywności
Pierwsza wersja aktywności
Jazda próbna — test modyfikacji
Tworzenie własnej klasy Javy
Dodaj do aktywności wywołanie metody naszej klasy,
aby była wyświetlana FAKTYCZNA porada
Kod aktywności, wersja 2
Co się dzieje podczas wykonywania tego kodu?
Jazda próbna — test aplikacji
Twój przybornik do Androida
Układ
strings.xml
Aktywność
BeerExpert
vii
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin