Temat: Opisujemy jak działa aktywność fizyczna na zdrowie
Klasa: IV
Część
lekcji
Opis ćwiczeń
Czas ćwiczeń
Uwagi
W
S
T
Ę
P
N
A
Zadania organizacyjno - porządkowe
1. Sprawdzenie obecności
2. Przedstawienie tematu lekcji
3. Praca w grupach – prosimy uczniów o uformowanie 5 grup, z których każda dostaje inne zadanie.
1. Grupa pierwsza ma za zadanie wymyślić co może stać się z człowiekiem, jeśli nie będzie się ruszał
ODPOWIEDZI: Zacznie przybierać na wadze i będzie mu coraz trudniej wykonać najprostsze czynności, będzie obolały, może łatwo zachorować, będzie mu ciężko oddychać itd. 2. Grupa druga wymyśla jakie są korzyści z bycia aktywnym.ODPOWIEDZI: Człowiek aktywny jest zdrowszy, nie męczy się przy wchodzeniu po schodach, mniej choruje, lepiej wygląda itd.3. Grupa trzecia wymyśla rodzaje aktywności, które nie wymagają dużych przygotowań, które może podejmować każdy z nas, wymagają minimum wyposażenia.ODPOWIEDZI: Spacery, bieganie, skoki na skakance, gimnastyka, tańczenie...4. Grupa czwarta ma za zadanie wymyślenie aktywności, którą można zajmować się w grupie rówieśników lub rodziny.ODPOWIEDZI: Gra w piłkę nożną, siatkówkę, dwa ognie, gra w gumę, wyścigi itd.5. Grupa piąta skupia się na wymyśleniu nietypowych zajęć sportowych, takich, które wymagają np. szczególnej pogody (zimowe), odpowiedniego terenu, odpowiedniego treningu.ODPOWIEDZI: Snowboard, żeglarstwo, wyścigi rowerów górskich itd.
3 min
10 minut
G
Ł
Ó
Gry i zabawy
Zespoły są ustawione w dwóch rzędach, na sygnał prowadzącego wykonują bieg po slalomie, dobiegają do pojemnika przy swoim pachołku, losują kartkę z hasłem (załącznik 1 i 2 ) i wrzucają do prawidłowego pojemnika oznaczonego : 1 pojemnik – jesteśmy zdrowi, 2 pojemnik – nie jesteśmy zdrowi. Powrót do drużyny po prostej. Drużyna, która najszybciej pokona tor otrzymuje 2 punkty, druga 1 punkt. Za każde prawidłowo przydzielone hasło drużyna otrzymuje dodatkowo po 1 punkcie.
20 minut
K
O
Ń
C
Cz. uspokajająca
Uczniowie podzieleni są na dwie drużyny. Każda z nich, dostaje rozsypankę z kilku wyrazów, z których muszą stworzyć cytat, dotyczący aktywności fizycznej.
"W zdrowym ciele zdrowy duch"
"Zimna woda zdrowia doda"
"Zdrów jak ryba"
"Zdrów jak rydz"
-Zbiórka, podziękowanie za obecność-Pożegnanie
2 minuty
maja-mleczko2