eduzkacja zdrowotna.docx

(16 KB) Pobierz

 

 

Temat: Opisujemy jak działa aktywność fizyczna na zdrowie

 

Klasa: IV

 

Część

lekcji

Zadania lekcji

Opis ćwiczeń

Czas ćwiczeń

Uwagi

 

W

S

T

Ę

P

N

A

 

Zadania organizacyjno          - porządkowe

 

 



 

1.       Sprawdzenie obecności

2.       Przedstawienie tematu lekcji

3.       Praca w grupach – prosimy uczniów o uformowanie 5 grup, z których każda dostaje inne zadanie. 

 

1. Grupa pierwsza ma za zadanie wymyślić co może stać się z człowiekiem, jeśli nie będzie się ruszał
 

ODPOWIEDZI: Zacznie przybierać na wadze i będzie mu coraz trudniej wykonać najprostsze czynności, będzie obolały, może łatwo zachorować, będzie mu ciężko oddychać itd. 

2. Grupa druga wymyśla jakie są korzyści z bycia aktywnym.

ODPOWIEDZI: Człowiek aktywny jest zdrowszy, nie męczy się przy wchodzeniu po schodach, mniej choruje, lepiej wygląda itd.

3. Grupa trzecia wymyśla rodzaje aktywności, które nie wymagają dużych przygotowań, które może podejmować każdy z nas, wymagają minimum wyposażenia.

ODPOWIEDZI: Spacery, bieganie, skoki na skakance, gimnastyka, tańczenie...

4. Grupa czwarta ma za zadanie wymyślenie aktywności, którą można zajmować się w grupie rówieśników lub rodziny.

ODPOWIEDZI: Gra w piłkę nożną, siatkówkę, dwa ognie, gra w gumę, wyścigi itd.
5. Grupa piąta skupia się na wymyśleniu nietypowych zajęć sportowych, takich, które wymagają np. szczególnej pogody (zimowe), odpowiedniego terenu, odpowiedniego treningu.
ODPOWIEDZI: Snowboard, żeglarstwo, wyścigi rowerów górskich itd.

 

 

 

3 min

10 minut

 

 

 

G

Ł

Ó

W

N

A

 

Gry i zabawy

 

 

 

 

Zespoły są ustawione w dwóch rzędach, na sygnał prowadzącego wykonują bieg po slalomie, dobiegają do pojemnika przy swoim pachołku, losują kartkę z hasłem (załącznik 1 i 2 ) i wrzucają do prawidłowego pojemnika oznaczonego : 1 pojemnik – jesteśmy zdrowi, 2 pojemnik – nie jesteśmy zdrowi. Powrót do drużyny po prostej. Drużyna, która najszybciej pokona tor otrzymuje 2 punkty, druga 1 punkt. Za każde prawidłowo przydzielone hasło drużyna otrzymuje dodatkowo po 1 punkcie.
 

 

20 minut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K

O

Ń

C

O

W

A

 

Cz. uspokajająca

 

 

 

 

 

Uczniowie podzieleni są na dwie drużyny. Każda z nich, dostaje rozsypankę z kilku wyrazów, z których muszą stworzyć cytat, dotyczący aktywności fizycznej.

 

"W zdrowym ciele zdrowy duch"

"Zimna woda zdrowia doda"

"Zdrów jak ryba"

"Zdrów jak rydz"

 

-Zbiórka, podziękowanie za obecność
-Pożegnanie

 

10 minut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 minuty

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin