Jeże Styczeń 2017R.docx

(31 KB) Pobierz

 

 

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ 
NA STYCZEŃ 2017 ROKU
 

GRUPA WIEKOWA - 6 LATKI „ JEŻE

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

Ø ZIMOWA POGODA                                          realizacja od  02.01 do 05.01

Ø ZIMOWE ZABAWY                         realizacja od  09.01 do 13.01

Ø Z BABCIĄ I DZIADKIEM                realizacja od  16.01 do 27.01

 

 

 

 

PLAN   PRACY   WYCHOWAWCZO  – DYDAKTYCZNEJ    NA                 STYCZEŃ 2017

 

GRUPA  WIEKOWA:    6-latki   „ Jeże

NAUCZYCIELKI:   mgr Danuta Laskowska, mgr  Karolina Ciesielska
 

 

TEMATY  KOMPLEKSOWE:

Zimowa pogoda                              realizacja od  02.01 do 05.01

Zimowe zabawy                           realizacja od  09.01 do 13.01

Z Babcią i Dziadkiem               realizacja od  16.01 do 27.01

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci:

nabywanie wiedzy:

·         Potrafi wymienić charakterystyczne cechy zimy                                                                                                                                                                                                  

·         Wie, że w czasie zimy noce są długie, a dni krótkie                                                                                                             

·         Rozumie, że zimą temperatura spada, zamarzają zbiorniki wodne i tworzą się kry                                                                                                      

·         Rozumie konieczność dokarmiania zwierząt i ptaków w trakcie zimy                                                                                                                                                                                             

·         Potrafi wymienić zimowe sporty oraz wskazać sposoby spędzania wolnego czasu w czasie ferii zimowych  

·         Zna zasady bezpieczeństwa w czasie zabaw zimowych (jazda na łyżwach tylko w miejscach wyznaczonych, rzucanei śnieżkami tylko do drzew) 

·         Wie, w jaki sposób należy dostosować ubiór do zimowej pogody                                                                                                                                           

·         Używa zwrotów oznaczających stopień pokrewieństwa: babcia, dziadek

·         Potrafi wymienić czynności, których nayczył się od swoich dziadków

·         Zapozna się z tradycją obchodzenia Dnia Babci i Dziadka

·         Rozumie jak ważną rolę pelnią babcia i dziadek

·         Wie, że starszym osobom należy się szacunek i trzeba im pomagać                                                                                                                                                                                                 

                                                                                                                       

 

kształtowanie umiejętności:

 

·         Rozpozna litery: n, s, g, b

·         Będzie układać proste wyrazy oraz równoważniki zdań z rozsypanki literowej

·         Będzie kreślić elementy literopodobne w dużej liniaturze po śladzie i samodzielnie 

·         Tworzy kompozycje za pomocą różnych technik plastycznych                                                                                                                                             

·         Rozpozna wyrazy wprowadzone do globalnego czytania                                                                                                                                                            

·         Wykona podarunki dla babci i dziadka

budowanie postaw:

 

·         Wzomcni postawę szacunku w stosunku do starszych osób                                                                                                                                                                                                                

·         Wie, że niektórym zwierzętom należy pomóc przetrwać zimę

·         Bedzi pełnić rolę gospodarza podczas uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka

·         Szanuje prace plastyczne rówieśników

·         Porządkuje miejesce pracy po zakończonych zajęciach

 

Zabawy ruchowe
 

„Pada śnieg”- zabawa ruchowa z elementem równowagi

„Toczymy kulę śnieżną” – zabawa orientacyjno- porządkowa 

Rzuty śnieżkami do bałwanka”- zabawa ruchowa z elementem rzutu

„Dogoń”- zabwa ruchowa z elementem biegu

 

Praca indywidualna
 

Rozmowy okolicznościowe z dziećmi podczas całego dnia mające na celu poznawanie dzieci.

Utrwalanie poznanych zabaw, wierszy, piosenek.

 

 

 

 

Współpraca z rodzicami i środowiskiem
 

              Rozmowy indywidualne  z rodzicami w miarę potrzeb wynikające z potrzeb obydwu stron.

Zachęcenie rodziców do wzbogacania kącika przyrody.

Uroczyste spotkanie z okazji Dnia babci i dziadka- 17.01.2017

Bal karnawałowy- 25.01.2017

 

Literatura

 

„Program Wychowania  Przedszkolnego PWN”- E. Tokarska, J. Kopała

Wychowanie fizyczne w przedszkolu- WSiP- K. Wlaźnik

„Zabawy na każdy dzień”- K. Kamińska, U. Stadnik

„Bawię się i uczę”- B. Florczuk, P. Kaja

                                                                                                 


 

                                         

 

 

„Babciu, babciu”- wiersz Danuty Gellnerowej

 

Babciu, babciu

wszystkie smutki

do kącika schowaj!

                                       Usiądz sobie w tym fotelu                                                             jak wielka królowa.

Chcesz? Zrobimy Ci koronę.

Będzie bardzo piękna!

Wierszyk będzie też dla Ciebie,

wierszyk i piosenka.

 

 

„Dla Dziadka”- wiersz Doroty Gellner      

Dziadku, dziadku

czy to Ty?

Coś na twojej głowie lśni!

To korona!

Słowo daję!

Przecież znam korony z bajek!

Czy to fotel?

Ależ skąd!

To nie fotel tylko tron!

                                                                   


PLAN   PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA STYCZEŃ 2017- GRUPA „JEŻE”

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA:  ZIMOWA POGODA                                 

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA: ZAPOZNANIE Z CHARAKTERYSTYCZNYMI CECHAMI ZIMY

Data

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

02.01 Poniedziałek

„Zimowa rymowanka” Inscenizacja nauczycielki w oparciu o utwór D. Gellnerowej

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16 metodą zadaniową

 

- udzieli odpowiedzi na pytania nauczycielki: kto pojawił się w utworze?

- wymieni charakterystyczne cechy zimy

- dowie się, że w czasie zimy dni są krótkie, a noce długie

- dowie się czym jest szron, mróz i jak powstaje

 

- utrzyma prawidłową postawę podczas siadu skrzyżnego                                                                                                  - wykona rzut na odległość oraz rzut do określonego celu oburącz                                                                                         - zareaguje na sygnał dźwiękowy nauczyciela                                                                                                        

03.01

Wtorek 

”Zimowa zgaduj- zgadula”- zabawa dydaktyczna

 

 

„Pada śnieżek”- nauka piosenki

- rozpozna i nazwie przedmioty zwiazane z zimową porą

- ułoży serię elementów

- opisze cechę według której seria została ułożona

- będzie przestrzegać zasad zabawy

 

- określi nastrój piosenki

- powtórzy słowa wysłuchanego utworu muzycznego

- zaśpiewa grupowo piosenki wspólnie z nauczycielem

04.01

Środa

„Pomożmy zwierzętom i ptakom przetrwać zimę”- rozmowa w oparciu o film edukacyjny

 

 

 

„Śniegowe kule”- zabawa rytmiczna przy piosence „Pada śnieżek”

 

- pozna sposoby dokarmiania ptaków i zwierząt w czasie zimy

- dowie się, które zweirzęta wymagają pomocy ze strony człowieka

- pozna literę: S, s

- ułoży schemat i model wyrazów: sarna, Sławek

- właściwie wyszuka  literę: S, s w podanych wyrazach

- ułoży proste zdanie z rozsypani wyrazowej z zastosowaniem kropki

- wykona poprawnie polecenia nauczyciela

 

- wykona improwizacje ruchowe do utworu „Pada śnieżek”

- weźmie udział w zabawie rytmicznej zorganizowanej przez nauczyciela

- będzie stosować się do poleceń nauczyciela

05.11.

Czwartek

 

„Sarenka”-  wyklejanie

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16 metodą zadaniową

       

- wykona czynności manipulaceyjne związane z darciem papieru na małe kawałki

- prawidłowo  dobierze kolor papieru wyklejając sarenkę

- właściwie posłuży się klejem

- utrzyma porządek w miejscu pracy

 

- utrzyma prawidłową postawę podczas siadu skrzyżnego                                                                                                  - wykona rzut na odległość oraz rzut do określonego celu oburącz                                                                                         - zareaguje na sygnał dźwiękowy nauczyciela                                                                                                         

06.01

Piątek

 

           Święto Trzech Króli

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin