PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA STYCZEŃ 2017 ROKU
GRUPA WIEKOWA - 6 LATKI „ JEŻE ”
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
Ø ZIMOWA POGODA realizacja od 02.01 do 05.01
Ø ZIMOWE ZABAWY realizacja od 09.01 do 13.01
Ø Z BABCIĄ I DZIADKIEM realizacja od 16.01 do 27.01
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA STYCZEŃ 2017
GRUPA WIEKOWA: 6-latki „ Jeże ”
NAUCZYCIELKI: mgr Danuta Laskowska, mgr Karolina Ciesielska
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Zimowa pogoda realizacja od 02.01 do 05.01
Zimowe zabawy realizacja od 09.01 do 13.01
Z Babcią i Dziadkiem realizacja od 16.01 do 27.01
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
nabywanie wiedzy:
· Potrafi wymienić charakterystyczne cechy zimy
· Wie, że w czasie zimy noce są długie, a dni krótkie
· Rozumie, że zimą temperatura spada, zamarzają zbiorniki wodne i tworzą się kry
· Rozumie konieczność dokarmiania zwierząt i ptaków w trakcie zimy
· Potrafi wymienić zimowe sporty oraz wskazać sposoby spędzania wolnego czasu w czasie ferii zimowych
· Zna zasady bezpieczeństwa w czasie zabaw zimowych (jazda na łyżwach tylko w miejscach wyznaczonych, rzucanei śnieżkami tylko do drzew)
· Wie, w jaki sposób należy dostosować ubiór do zimowej pogody
· Używa zwrotów oznaczających stopień pokrewieństwa: babcia, dziadek
· Potrafi wymienić czynności, których nayczył się od swoich dziadków
· Zapozna się z tradycją obchodzenia Dnia Babci i Dziadka
· Rozumie jak ważną rolę pelnią babcia i dziadek
· Wie, że starszym osobom należy się szacunek i trzeba im pomagać
kształtowanie umiejętności:
· Rozpozna litery: n, s, g, b
· Będzie układać proste wyrazy oraz równoważniki zdań z rozsypanki literowej
· Będzie kreślić elementy literopodobne w dużej liniaturze po śladzie i samodzielnie
· Tworzy kompozycje za pomocą różnych technik plastycznych
· Rozpozna wyrazy wprowadzone do globalnego czytania
· Wykona podarunki dla babci i dziadka
budowanie postaw:
· Wzomcni postawę szacunku w stosunku do starszych osób
· Wie, że niektórym zwierzętom należy pomóc przetrwać zimę
· Bedzi pełnić rolę gospodarza podczas uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
· Szanuje prace plastyczne rówieśników
· Porządkuje miejesce pracy po zakończonych zajęciach
Zabawy ruchowe
„Pada śnieg”- zabawa ruchowa z elementem równowagi
„Toczymy kulę śnieżną” – zabawa orientacyjno- porządkowa
„Rzuty śnieżkami do bałwanka”- zabawa ruchowa z elementem rzutu
„Dogoń”- zabwa ruchowa z elementem biegu
Praca indywidualna
Rozmowy okolicznościowe z dziećmi podczas całego dnia mające na celu poznawanie dzieci.
Utrwalanie poznanych zabaw, wierszy, piosenek.
Współpraca z rodzicami i środowiskiem
Rozmowy indywidualne z rodzicami w miarę potrzeb wynikające z potrzeb obydwu stron.
Zachęcenie rodziców do wzbogacania kącika przyrody.
Uroczyste spotkanie z okazji Dnia babci i dziadka- 17.01.2017
Bal karnawałowy- 25.01.2017
Literatura
„Program Wychowania Przedszkolnego PWN”- E. Tokarska, J. Kopała
„Wychowanie fizyczne w przedszkolu- WSiP”- K. Wlaźnik
„Zabawy na każdy dzień”- K. Kamińska, U. Stadnik
„Bawię się i uczę”- B. Florczuk, P. Kaja
„Babciu, babciu”- wiersz Danuty Gellnerowej
Babciu, babciu
wszystkie smutki
do kącika schowaj!
Usiądz sobie w tym fotelu jak wielka królowa.
Chcesz? Zrobimy Ci koronę.
Będzie bardzo piękna!
Wierszyk będzie też dla Ciebie,
wierszyk i piosenka.
„Dla Dziadka”- wiersz Doroty Gellner
Dziadku, dziadku
czy to Ty?
Coś na twojej głowie lśni!
To korona!
Słowo daję!
Przecież znam korony z bajek!
Czy to fotel?
Ależ skąd!
To nie fotel tylko tron!
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA STYCZEŃ 2017- GRUPA „JEŻE”
TEMATYKA KOMPLEKSOWA: ZIMOWA POGODA
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA: ZAPOZNANIE Z CHARAKTERYSTYCZNYMI CECHAMI ZIMY
Data
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
02.01 Poniedziałek
„Zimowa rymowanka” Inscenizacja nauczycielki w oparciu o utwór D. Gellnerowej
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16 metodą zadaniową
- udzieli odpowiedzi na pytania nauczycielki: kto pojawił się w utworze?
- wymieni charakterystyczne cechy zimy
- dowie się, że w czasie zimy dni są krótkie, a noce długie
- dowie się czym jest szron, mróz i jak powstaje
- utrzyma prawidłową postawę podczas siadu skrzyżnego - wykona rzut na odległość oraz rzut do określonego celu oburącz - zareaguje na sygnał dźwiękowy nauczyciela
03.01
Wtorek
„”Zimowa zgaduj- zgadula”- zabawa dydaktyczna
„Pada śnieżek”- nauka piosenki
- rozpozna i nazwie przedmioty zwiazane z zimową porą
- ułoży serię elementów
- opisze cechę według której seria została ułożona
- będzie przestrzegać zasad zabawy
- określi nastrój piosenki
- powtórzy słowa wysłuchanego utworu muzycznego
- zaśpiewa grupowo piosenki wspólnie z nauczycielem
04.01
Środa
„Pomożmy zwierzętom i ptakom przetrwać zimę”- rozmowa w oparciu o film edukacyjny
„Śniegowe kule”- zabawa rytmiczna przy piosence „Pada śnieżek”
- pozna sposoby dokarmiania ptaków i zwierząt w czasie zimy
- dowie się, które zweirzęta wymagają pomocy ze strony człowieka
- pozna literę: S, s
- ułoży schemat i model wyrazów: sarna, Sławek
- właściwie wyszuka literę: S, s w podanych wyrazach
- ułoży proste zdanie z rozsypani wyrazowej z zastosowaniem kropki
- wykona poprawnie polecenia nauczyciela
- wykona improwizacje ruchowe do utworu „Pada śnieżek”
- weźmie udział w zabawie rytmicznej zorganizowanej przez nauczyciela
- będzie stosować się do poleceń nauczyciela
05.11.
Czwartek
„Sarenka”- wyklejanie
- wykona czynności manipulaceyjne związane z darciem papieru na małe kawałki
- prawidłowo dobierze kolor papieru wyklejając sarenkę
- właściwie posłuży się klejem
- utrzyma porządek w miejscu pracy
06.01
Piątek
Święto Trzech Króli
...
kasiazabka123