PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MARZEC 2017 ROKU
GRUPA WIEKOWA - 6 LATKI „ JEŻE ”
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
Ø DBAMY O ZDROWIE realizacja od 06.03 do 17.03
Ø WITAMY WIOSNĘ! realizacja od 20.03 do 31.03
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA MARZEC 2017
GRUPA WIEKOWA: 6-latki „ Jeże ”
NAUCZYCIELKI: mgr Danuta Laskowska, mgr Karolina Ciesielska
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Dbamy o zdrowie realizacja od 06.03 do 17.03
Witamy Wiosnę! realizacja od 20.03 do 31.03
Zamierzone osiągnięcia dzieci:
nabywanie wiedzy:
· zapozna się z pochodzeniem, wyglądem, smakiem i właściwościami mleka
· zapozna się z poszczególnymi etapami powstawania sera
· zrozumie znaczenie jedzenia nabiału dla zdrowia
· dowie się jakie korzyści ma człowiek z posiadania hodowli krów
· rozpozna i nazwie przetwory mleczne
· zrozumie jak ważne jest mycie warzyw i owoców przed ich spożyciem
· dowie się, które produkty są bogate w witamy a których należy unikać
· będzie wiedzieć co znaczy zdrowy tryb życia
· określi cechy wczesnej i późnej wiosny
· dostrzeże, że dni są co raz dłuższe i cieplejsze
· wymieni zmiany zachodzące w przyrodzie ( w świecie roślin i zwierząt)
· rozpozna i nazwie kwiaty zwiastujące nadejście wiosny (zawilec, przebiśnieg, krorkus, sasanka)
· będzie wiedzieć jakie warunki są niezbędne do wzrostu roślin
kształtowanie umiejętności:
· rozpozna litery:
· będzie układać proste wyrazy oraz równoważniki zdań z rozsypanki literowej
· będzie kreślić elementy literopodobne w dużej liniaturze po śladzie i samodzielnie
· rozpozna wyrazy wprowadzone do globalnego czytania
· będzie uczestniczyć w tworzeniu Piramidy żywieniowej
· będzie przestrzegać zasady mycia rąk przed przygotowaniem kanapek
· wykona kolorowe kanapki uzywając dostępnych
· będzie tworzyc kompozycje za pomocą róznych technik plastycznych
budowanie postaw:
· będzie wdrażało w życie zasady zdrowego sposobu odżywiania
· będzie uczestniczyć we wspólnym przygotoywaniu wiosennych kanapek
· wykona proste prace w ogródku przedszkolnym (grabienie grządek, wysiew nasion kwiatów, opieka nad roślinami)
· będzie uczestniczyć w sadzeniu i sianiu roślin
· będzie szanowało prace plastyczne rówieśników
· uporządkuje miejesce pracy po zakończonych zajęciach
Zabawy ruchowe
„Piłka w tunelu”- zabawa z elementem toczenia
„Przejdź przez obręcz” – zabawa z elementem czworakowania
„Zamiana woreczków”- zabawa ruchowa z elementem biegu
„Wędrująca piłka”- zabawa orientacyjno- porządkowa
Praca indywidualna
Zabawy słowno obrazkowe z dziećmi, rebusy, zagadki związane z realizowana tematyką
Rozmowy okolicznościowe z dziećmi na temat zdrowego sposóbu odżywiania oraz korzyści wynikających z przebywania na świeżym powietrzu.
Utrwalanie poznanych wierszy, piosenek.
Współpraca z rodzicami i środowiskiem
Spotkanie z specjalistą mające na celu promowanie zdrowego stylu życia
Rozmowy indywidualne z rodzicami wynikające z potrzeb obydwu stron.
Zachęcanie rodziców do udziału w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
Zachęcenie rodziców do wzbogacania kącika przyrody.
Literatura
„Program Wychowania Przedszkolnego PWN”- E. Tokarska, J. Kopała
„Wychowanie fizyczne w przedszkolu- WSiP”- K. Wlaźnik
„Zabawy na każdy dzień”- K. Kamińska, U. Stadnik
„Bawię się i uczę”- B. Florczuk, P. Kaja
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA STYCZEŃ 2017- GRUPA „JEŻE”
TEMATYKA KOMPLEKSOWA: DBAMY O ZDROWIE
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA: ZAPOZNANIE Z ZASADMI RACJONALNEGO ODŻYWIANIA I STOSOWANIA ICH W ZYCIU CODZIENNYM
Data
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
06.03 Poniedziałek
„Jak powstaje żółty serek?”- rozmowa w oparciu o film edukacyjny
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 18 metodą zadaniową
- zapozna się z pochodzeniem, wyglądem, smakiem i własciwościami mleka
- zapozna się z poszczególnymi etapami powstawania sera
- zrozumie znaczenie jedzenia nabiału dla zdrowia - dowie się jakie korzyści ma człowiek z posiadania hodowli krów - dowie się czym jest proces pasteryzacji mleka i kąpiel solankowa - rozpozna i nazwie przetwory mleczne - ułoży zdanie zawierające wskazane wyrazy: masło, mleko, ser, twaróg, śmietana
- przyjmię właściwą postawę w trkacie siadu skrzyżnego - będzie podrzycać piłkę w trakcie marszu - będzie sparwnie poruszać się slalomem między przeszkodami
07.03
Wtorek
„Zdrowie dobry ma humor” - zabawa dydaktyczna
„Witaminki”- nauka piosenki
- porówna liczebność dwóch zbiorów, licząc na konkretach
- wskaże produkty z podziałem na zdrowe i niezdrowe
- weźmie udział w zabawie zorganizowanej przez nauczyciela
- określi budowę piosenki wyodrębniając refren i zwrotki
- powtórzy słowa wysłuchanego utworu muzycznego
- zaśpiewa grupowo piosenki wspólnie z nauczycielem
08.03
Środa
„Sałatka z cukinią”- rozmowa w oparciu o obrazki
„Taniec owocowo-warzywny”- zabawa rytmiczna z instrumentami
- dowie się jakie wartości odżywcze posiadają warzywa
- pozna literę: C, c
- ułoży schemat i model wyrazów: cukinia, Cecylia
- właściwie wyszuka literę: C, c w podanych wyrazach
- ułoży proste zdanie z rozsypanki wyrazowej z zastosowaniem kropki
- wykona poprawnie polecenia nauczyciela
- wykona taniec w parach i pojedyńczo
- właściwie zareaguje na polecenia nauczyciela
- weźmie udział w zabawie rytmicznej zorganizowanej przez nauczyciela
09.03.
Czwartek
„Pyszne i zdrowe kanapki kolorowe”- zajęcie otwarte z udziałem rodziców
- przypomni zasady prawidłowego żywienia
- weźmie udział w zabawie taneczno-ruchowej zorganizowanej przez nauczyciela
- wybierze prodykty zdrowe i niezdrowe
- będzie przestrzegać zasady mycia rąk przed przygotowaniem kanapek
- zachowa ostrożność w takcie przygotowania kanapek
- wykona kolorowe kanapki dekorując je według własnego pomysłu
- zaprezentuje wyniki swojej pracy
10.03
Piątek
kasiazabka123