jeze marzec 2017r-1.docx

(37 KB) Pobierz

 

             

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ 
NA MARZEC 2017 ROKU
 

 

GRUPA WIEKOWA - 6 LATKI „ JEŻE    

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

Ø DBAMY O ZDROWIE                                          realizacja od  06.03 do 17.03

Ø WITAMY WIOSNĘ!                                 realizacja od  20.03 do 31.03

 

 

 

 

PLAN   PRACY   WYCHOWAWCZO  – DYDAKTYCZNEJ    NA                 MARZEC 2017

 

GRUPA  WIEKOWA:    6-latki   „ Jeże

NAUCZYCIELKI:   mgr Danuta Laskowska, mgr  Karolina Ciesielska
 

 

TEMATY  KOMPLEKSOWE:

Dbamy o zdrowie                              realizacja od  06.03 do 17.03

Witamy Wiosnę!                          realizacja od  20.03 do 31.03

 

 

Zamierzone osiągnięcia dzieci:

nabywanie wiedzy:

·         zapozna się z pochodzeniem, wyglądem, smakiem i właściwościami mleka

·         zapozna się z poszczególnymi etapami powstawania sera

·         zrozumie znaczenie jedzenia nabiału dla zdrowia                                                                                           

·         dowie się jakie korzyści ma człowiek z posiadania hodowli krów                                                                  

·         rozpozna i nazwie przetwory mleczne

·         zrozumie jak ważne jest mycie warzyw i owoców przed ich spożyciem

·         dowie się, które produkty są bogate w witamy a których należy unikać

·         będzie wiedzieć co znaczy zdrowy tryb życia

·         określi cechy wczesnej i późnej wiosny

·         dostrzeże, że dni są co raz dłuższe i cieplejsze

·         wymieni zmiany zachodzące w przyrodzie ( w świecie roślin i zwierząt)

·         rozpozna i nazwie kwiaty zwiastujące nadejście wiosny (zawilec, przebiśnieg, krorkus, sasanka)

·         będzie wiedzieć jakie warunki są niezbędne do wzrostu roślin

                                                                                                                       

 

kształtowanie umiejętności:

 

·         rozpozna litery:

·         będzie układać proste wyrazy oraz równoważniki zdań z rozsypanki literowej

·         będzie kreślić elementy literopodobne w dużej liniaturze po śladzie i samodzielnie                                                                                                                                              

·         rozpozna wyrazy wprowadzone do globalnego czytania                                                                                                                                                            

·         będzie uczestniczyć w tworzeniu Piramidy żywieniowej

·         będzie przestrzegać zasady mycia rąk przed przygotowaniem kanapek

·         wykona kolorowe kanapki uzywając dostępnych

·         będzie tworzyc kompozycje za pomocą róznych technik plastycznych

budowanie postaw:

 

·         będzie wdrażało w życie zasady zdrowego sposobu odżywiania   

·         będzie uczestniczyć we wspólnym przygotoywaniu wiosennych kanapek 

·         wykona proste prace w ogródku przedszkolnym (grabienie grządek, wysiew nasion kwiatów, opieka nad roślinami)

·         będzie uczestniczyć w sadzeniu i sianiu roślin                                                                                                                                                                       

·         będzie szanowało prace plastyczne rówieśników

·         uporządkuje miejesce pracy po zakończonych zajęciach

 

Zabawy ruchowe
 

„Piłka w tunelu”- zabawa z elementem toczenia

„Przejdź przez obręcz” – zabawa z elementem czworakowania 

Zamiana woreczków”- zabawa ruchowa z elementem biegu

„Wędrująca piłka”- zabawa orientacyjno- porządkowa

 

Praca indywidualna
             

             Zabawy słowno obrazkowe z dziećmi, rebusy, zagadki związane z realizowana tematyką

Rozmowy okolicznościowe z dziećmi na temat zdrowego sposóbu odżywiania oraz korzyści wynikających z przebywania na świeżym powietrzu.

Utrwalanie poznanych wierszy, piosenek.

 

 

 

 

Współpraca z rodzicami i środowiskiem
          

           Spotkanie z specjalistą mające na celu promowanie zdrowego stylu życia

              Rozmowy indywidualne  z rodzicami wynikające z potrzeb obydwu stron.

           Zachęcanie rodziców do udziału w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”

Zachęcenie rodziców do wzbogacania kącika przyrody.

 

 

Literatura

 

„Program Wychowania  Przedszkolnego PWN”- E. Tokarska, J. Kopała

Wychowanie fizyczne w przedszkolu- WSiP- K. Wlaźnik

„Zabawy na każdy dzień”- K. Kamińska, U. Stadnik

„Bawię się i uczę”- B. Florczuk, P. Kaja

                                                                                                 


 

                                         

                                                                   


PLAN   PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA STYCZEŃ 2017- GRUPA „JEŻE”

 

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA:  DBAMY O ZDROWIE                                

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA: ZAPOZNANIE Z ZASADMI RACJONALNEGO ODŻYWIANIA I STOSOWANIA ICH W ZYCIU CODZIENNYM

Data

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

06.03 Poniedziałek

Jak powstaje żółty serek?”- rozmowa w oparciu o film edukacyjny

 

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 18 metodą zadaniową

 

- zapozna się z pochodzeniem, wyglądem, smakiem i własciwościami mleka

- zapozna się z poszczególnymi etapami powstawania sera

- zrozumie znaczenie jedzenia nabiału dla zdrowia                                                                                           - dowie się jakie korzyści ma człowiek z posiadania hodowli krów                                                                   - dowie się czym jest proces pasteryzacji mleka i kąpiel solankowa                                                                                      - rozpozna i nazwie przetwory mleczne                                                                                                                       - ułoży zdanie zawierające wskazane wyrazy: masło, mleko, ser, twaróg, śmietana

- przyjmię właściwą postawę w trkacie siadu skrzyżnego                                                                                  - będzie podrzycać piłkę w trakcie marszu                                                                                                          - będzie sparwnie poruszać się slalomem między przeszkodami

07.03

Wtorek 

„Zdrowie dobry ma humor” - zabawa dydaktyczna

 

 

„Witaminki”- nauka piosenki

- porówna liczebność dwóch zbiorów, licząc na konkretach

- wskaże produkty z podziałem na zdrowe i niezdrowe

- weźmie udział w zabawie zorganizowanej przez nauczyciela

 

- określi budowę piosenki wyodrębniając refren i zwrotki

- powtórzy słowa wysłuchanego utworu muzycznego

- zaśpiewa grupowo piosenki wspólnie z nauczycielem

08.03

Środa

„Sałatka z cukinią”- rozmowa w oparciu o obrazki

 

 

 

 

 

„Taniec owocowo-warzywny”- zabawa rytmiczna z instrumentami

 

- dowie się jakie wartości odżywcze posiadają warzywa

- pozna literę: C, c

- ułoży schemat i model wyrazów: cukinia, Cecylia

- właściwie wyszuka  literę: C, c w podanych wyrazach

- ułoży proste zdanie z rozsypanki wyrazowej z zastosowaniem kropki

- wykona poprawnie polecenia nauczyciela

 

- wykona taniec w parach i pojedyńczo

- właściwie zareaguje na polecenia nauczyciela

- weźmie udział w zabawie rytmicznej zorganizowanej przez nauczyciela

09.03.

Czwartek

 

„Pyszne i zdrowe kanapki kolorowe”- zajęcie otwarte z udziałem rodziców

 

 

 

 

       

- przypomni zasady prawidłowego żywienia

- weźmie udział w zabawie taneczno-ruchowej zorganizowanej przez nauczyciela

- wybierze prodykty zdrowe i niezdrowe

- będzie przestrzegać zasady mycia rąk przed przygotowaniem kanapek

- zachowa ostrożność w takcie przygotowania kanapek

- wykona kolorowe kanapki dekorując je według własnego pomysłu

- zaprezentuje wyniki swojej pracy

 

10.03

Piątek

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin