INFORMACJA O ZADANIACH REALIZOWANYCH W GRUPIE „Delfinków”
Temat kompleksowy
Nabywanie wiedzy
Kształtowanie umiejętności
Budowanie postaw
„Kolorowa Wielkanoc”
realizacja
od 26.03. do 06.04.2018r.
- pozna tradycje obchodzenia Świąt Wielkanocnych
- pozna tradycję śmigusa- dyngusa kultywowaną na wsiach i w miastach
- pozna budowę jajka
- pozna litery: F,f
- opowie o zwyczajach w swoim domu
- porówna różne rodzaje jaj- przepiórcze, kurze strusie
- ustali kolejność zdarzeń w historyjce, nada tytuł historyjce
- odczyta i dopasuje podpisy do poszczególnych obrazków
- dobierze obiekty w kolekcje ze względu na miejsce, gdzie się zwykle znajdują i do czego są przeznaczone
- rozdzieli obiekty w taki sposób, aby tworzyły jednorodne zestawy
- zrozumie jak ważne jest podtrzymywanie tradycji rodzinnych
- pozna konsekwencje nadmiernego oblewania się wodą i robienia tego w nieodpowiednich miejscach
„W zdrowym ciele zdrowy duch”
od 09.04. do 13.04.2018r.
- dowie się, że należy dbać o zdrowie poprzez ruch, ćwiczenia gimnastyczne, uprawianie sportów
- dowie się, że ruch wpływa na budowanie odporności
- pozna bezpieczne sposoby spędzania czasu na świeżym powietrzu
- pozna wartości odżywcze wybranych produktów
- dowie się jaki wpływ na nasze zdrowie mają wskazane produkty
- dowie się, co wpływa na prawidłowy rozwój kości
- pozna litery: ł, Ł
- pozna cyfrę 9
- spróbuje wytłumaczyć pojęcie „W zdrowym ciele, zdrowy duch”
- zrozumie konieczność spożywania owoców, warzyw, nabiału dla zachowaniu dobrego zdrowia i prawidłowego rozwoju
- zrozumie, które produkty powinno spożywać się częściej (warzywa, owoce, mięso, ryby), a które rzadziej (słodycze)
- posegreguje przedmioty ze względu na posiadane cechy
- określi, zdefiniuje przedmioty przez wymienianie wyodrębnianych cech
- zrozumie znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia każdego człowieka
- będzie przestrzegać zasady mycia rąk przed przygotowaniem kanapek
- zachowa ostrożność w takcie przygotowania kanapek
„Mali strażnicy przyrody”
realizacja od 16.04. do 27.04.2018r.
- zrozumie, że życie ludzi związane jest ze środowiskiem przyrodniczym
- dowie się, że każdy powinien dbać o środowisko przyrodnicze
- dowie się czym jest recykling
- uświadomi sobie szkodliwy wpływ gazów przemysłowych na środowisko przyrodnicze
- zrozumie, że filtry na kominach zapobiegają zanieczyszczeniu powietrza
- pozna litery: z, Z
- rozumie znaczenie pojęć: śmieci, odpady, segregacja, surowce wtórne
- ułoży napisy z rozsypanki sylabowej lub literowej
- powtórzy rytmizowane fragmenty tekstu zachowując rytm, tempo oraz właściwą intonację
- wywnioskuje o stałości liczby elementów w zbiorze, mimo zmian sugerujących, że po zmianie może być ich więcej albo mniej
- będzie wiedziało, że ostatni liczebnik określa ostatni element i informuje, ile jest wszystkich policzonych elementów
- prezentuje postawy proekologiczne
„Podróż do krainy bajek”
Lubimy baśnie smutne i wesołe,
to chyba jasne, czemu tak się dzieje.
Te smutne niezłą dają życia szkołę,
wesołe dają zaś nadzieję.
Ref. Zabierz nas, zabierz do krainy bajek
niezapomniany panie Andersenie.
Niechaj przez chwilę, chociaż nam się zdaje,
że może każde spełnić się marzenie.
A w Kopenhadze ponoć wieczorami
po dzień dzisiejszy błądzi po ulicach
widmo dziewczynki małej z zapałkami
wraz ze swą smutną tajemnicą.
Ref. Zabierz nas zabierz….
Lecz Calineczka spotka księcia w końcu,
brzydkie kaczątko stanie się łabędziem,
ziarenko groszku wykiełkuje w słońcu,
a słowik zawsze śpiewać będzie.
„Wiosna w błękitnej sukience”
Wiosna w błękitnej sukiencebierze krokusy na ręce.Wykąpie je w rosie świeżeji w nowe płatki ubierze.
Ref. Wiosna buja w obłokach,wiosna płynie wysoko,wiosna chodzi po drzewach,wiosna piosenki śpiewa.
Potem z rozwianym warkoczemniebem powoli gdzieś kroczy.Wysyła promyki słońcai wiersze pisze bez końca.
Ref. Wiosna buja w obłokach…
Nocą się skrada z kotami,chodzi własnymi drogami.A teraz śpi już na sośniei nie wie, że sosna rośnie.
kasiazabka123