Zestaw ćwiczeń porannych nr 17:
- wykonywały ćwiczenia ogólnorozwojowe z woreczkiem
- doskonaliły umiejętności rzutu do celu
TEMATYKA KOMPLEKSOWA „SKOK W NOWY ROK”
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA wzbogacenie wiedzy dziecka na temat sposobów podziału czasu na pory roku, miesiące i dni tygodnia oraz ich stały,
rytmiczny układ. Przybliżenie dzieciom historii zegara – narzędzia do pomiaru czasu.
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
02.01.
Wtorek
„Dary Nowego Roku” – zabawy teatralne w oparciu o utwór E. Zalewskiej
„Pory roku” – zabawy w formie opowieści ruchowej
- rozpozna pory roku po charakterystycznych zjawiskach atmosferycznych oraz zmianach w świecie przyrody
- dostrzeże przemienność i rytm pór roku
- odegra wybrana rolę stosując techniki żywego słowa
- zgodnie współdziała w sytuacjach zadaniowych z innymi członkami grupy
- określi nastrój wysłuchanego utworu
- dostosuje ruch do charakteru muzyki
- ilustruje piosenkę ruchem i wymyśla własne sekwencje ruchowe do wersji instrumentalnej piosenki.
o.2.5
o.2.6
o.2.7
o.2.2
03.01.
Środa
„Baśń o dwunastu miesiącach” – słuchanie opowiadania ilustrowanego obrazkami
„Bracia miesiące” – rysowanie pastelami
- utrwali nazwy miesięcy ,dostrzeże ich przemienność i rytm
- wskaże przeciwieństwa poznanych wartości np. dobro-zło, kłamstwo-prawda
- podejmie próbę odczytania nazw miesięcy i dopasowania ich do obrazków
- stworzy ilustrację plastyczną w powiązaniu z treścią utworu literackiego
- sprawnie posłuży się pastelami: olejnymi, suchymi – prawidłowy chwyt, odpowiedni nacisk
- zinterpretuje własny wytwór
o.2.4
04.01.
Czwartek
„Wiem, kiedy ktoś liczy dobrze, a kiedy źle”- zabawy matematyczne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 13
- będzie kształtowało umiejętność liczenia: rozszerzy zakres liczenia i ustali ile jest policzonych przedmiotów
- uświadomi sobie prawidłowości i zasady, które muszą być przestrzegane podczas liczenia
- będzie wdrażało się do skupiania i uważnego liczenia, a także obdarzania uwagą drugiej osoby, gdy ona liczy przedmioty
- wykona ćwiczenia nóg, szyi i tułowia
- doskonali bieg w różnych kierunkach bez potrącania innych
- doskonali umiejętność pokonywania przeszkód
o.2.1
05.01.
Piątek
,,Parasol Poli”- zabawy z literą „p,P”
- rozpozna literę P, p, na wyrazach podstawowych: Pola, parasol
- będzie kojarzyć głoskę z literą,
- ułoży schemat i model podanych wyrazów,
- wyszuka literę p, w prezentowanym tekście,
- dokona próby kreślenia liter po śladzie
- udoskonali bieg w różnych kierunkach bez potrącania innych
- udoskonali umiejętność pokonywania przeszkód
Zestaw ćwiczeń porannych nr 18:
- wykonywały ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę
- wykonywały ćwiczenia głowy i szyi oraz tułowia
08.01.
Poniedziałek
,,Przygoda z czasem” – opowiadanie historyjki obrazkowej
„Mój dzień” – rysowanie patykiem historyjki obrazkowej
- zdefiniuje funkcję zegara w życiu codziennym
- opowie treść kolejnych obrazków sytuacyjnych - określi przyczyny i skutki,
- odczyta wyrazy i przyporządkuje je do odpowiednich obrazków
- zaproponuje tytuł dla historyjki obrazkowej
- zastosuje określenia dotyczące czasu: rano, południe, wieczór, noc
- wykona pracę plastyczną na określony temat
- narysuje przy użyciu różnych narzędzi: patyk
- odzwierciedli w pracy plastycznej swoje odczucia i wiedzę o świecie
o.2.3
o.2.0
09.01.
„Potrafię liczyć z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu”- zabawy matematyczne
- rozszerzy zakres liczenia
- policzy z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu (doliczanie, odliczanie)
- skupi uwagę na dłuższy czas na liczeniu i zwróci uwagę na regularności
10.01.
„Spotkanie z zegarem” –słuchanie opowiadania B. Orłowskiego ,,Pradziadkowie zegara”
,,Zegar” – nauka piosenki
- pozna w oparciu o opowiadanie historię zegara
- pozna zawód: zegarmistrz
- określi przeznaczenie zegarów
- określi w jaki sposób poruszają się wskazówki zegara (poda kierunek)
- usprawni artykulatory podczas naśladowania różnych odgłosów zegara
- będzie kontrolowało własne zachowanie
- pozna zasady higieny głosu podczas śpiewania-śpiew z umiarkowana siłą głosu w przewietrzonym pomieszczeniu
- zaśpiewa piosenkę zbiorowo rytmicznie oddychając
- obdarzy uwagą nauczyciela
11.01.
„Zegar” - instrumentacja piosenki
„Zegar” – działalność techniczna
- dostrzeże i określi kierunek linii melodycznej w górę w dół
- odtworzy na miarę swoich możliwości proste sekwencje usłyszanych dźwięków /uwzględni kolejność usłyszanych dźwięków np. dwa uderzenia w bębenek, jedno tupnięcie./
- odtworzy na dowolnym źródle dźwięku proste sekwencje rytmiczne
- zastosuje podczas działalności konstrukcyjno – technicznej różnorodne techniki montażowe, dostępne jego możliwościom
- użyje prostych narzędzi podczas majsterkowania
- zadba o porządek w toku i po pracy
kasiazabka123