STYCZEŃ 2018.docx

(40 KB) Pobierz

Zestaw ćwiczeń porannych nr 17:

                     - wykonywały ćwiczenia ogólnorozwojowe z woreczkiem         

                     - doskonaliły  umiejętności rzutu do celu

TEMATYKA   KOMPLEKSOWA                                                           „SKOK W NOWY ROK”

UMIEJĘTNOŚĆ  OGÓLNA                 wzbogacenie wiedzy dziecka na temat sposobów podziału czasu na pory roku, miesiące i dni tygodnia oraz ich stały,

                                                                                         rytmiczny układ. Przybliżenie dzieciom historii zegara – narzędzia do pomiaru czasu.  

Data

Uwagi

Sytuacja  edukacyjna

Zamierzone  osiągnięcia  dziecka

 

02.01.

Wtorek

 

„Dary Nowego Roku” – zabawy teatralne w oparciu o utwór E. Zalewskiej

 

Pory roku” – zabawy w formie opowieści ruchowej

- rozpozna pory roku po charakterystycznych zjawiskach atmosferycznych oraz zmianach w świecie przyrody

- dostrzeże przemienność i rytm pór roku

- odegra wybrana rolę stosując techniki żywego słowa

- zgodnie współdziała w sytuacjach zadaniowych z innymi członkami grupy

 

- określi nastrój wysłuchanego utworu

- dostosuje ruch do charakteru muzyki

- ilustruje piosenkę ruchem i wymyśla własne sekwencje ruchowe do wersji instrumentalnej piosenki. 

o.2.5

 

o.2.6

o.2.7

o.2.2

 

o.2.7

o.2.7

o.2.7

03.01.

Środa 

 

„Baśń o dwunastu miesiącach” – słuchanie opowiadania ilustrowanego obrazkami

„Bracia miesiące” – rysowanie pastelami

- utrwali nazwy miesięcy ,dostrzeże ich przemienność i rytm

- wskaże przeciwieństwa poznanych wartości np. dobro-zło, kłamstwo-prawda

- podejmie próbę odczytania nazw miesięcy i dopasowania ich do obrazków

 

 

- stworzy ilustrację plastyczną w powiązaniu z treścią utworu literackiego

- sprawnie posłuży się pastelami: olejnymi, suchymi – prawidłowy chwyt, odpowiedni nacisk

- zinterpretuje własny wytwór

o.2.6

o.2.2

o.2.4

 

 

o.2.7

o.2.7

o.2.7

04.01.

Czwartek

 

„Wiem, kiedy ktoś liczy dobrze, a kiedy źle”- zabawy matematyczne

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 13

- będzie kształtowało umiejętność liczenia: rozszerzy zakres liczenia i ustali ile jest policzonych przedmiotów

- uświadomi sobie prawidłowości i zasady, które muszą być przestrzegane podczas liczenia

- będzie wdrażało się do skupiania i uważnego liczenia, a także obdarzania uwagą drugiej osoby, gdy ona liczy przedmioty

 

- wykona ćwiczenia nóg, szyi i tułowia

- doskonali bieg w różnych kierunkach bez potrącania innych

- doskonali umiejętność pokonywania przeszkód

 

 

 

 

 

 

o.2.1

o.2.1

o.2.1

05.01.

Piątek

 

,,Parasol Poli- zabawy z literą „p,P

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 13

- rozpozna literę P, p, na wyrazach podstawowych: Pola, parasol

- będzie kojarzyć głoskę z literą,

- ułoży schemat i model podanych wyrazów,

- wyszuka literę p, w prezentowanym tekście,

- dokona próby kreślenia liter po śladzie

 

- wykona ćwiczenia nóg, szyi i tułowia

- udoskonali bieg w różnych kierunkach bez potrącania innych

- udoskonali umiejętność pokonywania przeszkód

o.2.4

o.2.4

o.2.4

o.2.4

o.2.4

 

o.2.1

o.2.1

o.2.1

Zestaw ćwiczeń porannych nr 18:

                   - wykonywały ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę    

                   -  wykonywały ćwiczenia głowy i szyi oraz tułowia

08.01.

Poniedziałek

 

,,Przygoda z czasem” – opowiadanie historyjki obrazkowej

 

„Mój dzień” – rysowanie patykiem historyjki obrazkowej

- zdefiniuje funkcję zegara w życiu codziennym

- opowie treść kolejnych obrazków sytuacyjnych - określi przyczyny i skutki,

- odczyta wyrazy i przyporządkuje je do odpowiednich obrazków

- zaproponuje tytuł dla historyjki obrazkowej

 

- zastosuje określenia dotyczące czasu: rano, południe, wieczór, noc

- wykona pracę plastyczną na określony temat

- narysuje przy użyciu różnych narzędzi: patyk

- odzwierciedli w pracy plastycznej swoje odczucia i wiedzę o świecie

o.2.3

o.2.0

o.2.4

o.2.7

 

o.2.4

o.2.7

o.2.7

o.2.7

09.01.

Wtorek

 

„Potrafię liczyć z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu”- zabawy matematyczne

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 13

- rozszerzy zakres liczenia

- policzy z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu (doliczanie, odliczanie)

- skupi uwagę na dłuższy czas na liczeniu i zwróci uwagę na regularności

 

- wykona ćwiczenia nóg, szyi i tułowia

- doskonali bieg w różnych kierunkach bez potrącania innych

- doskonali umiejętność pokonywania przeszkód

 

 

 

 

o.2.1

o.2.1

o.2.1

10.01.

Środa

 

„Spotkanie z zegarem” –słuchanie opowiadania B. Orłowskiego ,,Pradziadkowie zegara”

 

,,Zegar” – nauka piosenki

- pozna w oparciu o opowiadanie historię zegara

- pozna zawód: zegarmistrz

- określi przeznaczenie zegarów

- określi w jaki sposób poruszają się wskazówki zegara (poda kierunek)

- usprawni artykulatory podczas naśladowania różnych  odgłosów zegara

- będzie kontrolowało własne zachowanie

 

- pozna zasady higieny głosu podczas śpiewania-śpiew z umiarkowana siłą głosu w przewietrzonym pomieszczeniu

- zaśpiewa piosenkę zbiorowo rytmicznie oddychając

- obdarzy uwagą nauczyciela

o.2.3

o.2.3

o.2.3

o.2.6

o.2.4

o.2.2

 

o.2.7

 

o.2.7

o.2.2

11.01.

Czwartek

 

„Zegar”  - instrumentacja piosenki

 

„Zegar” – działalność techniczna

 

- dostrzeże i określi kierunek linii melodycznej w górę w dół

- odtworzy na miarę swoich możliwości proste sekwencje usłyszanych dźwięków /uwzględni kolejność usłyszanych dźwięków np. dwa uderzenia w bębenek, jedno tupnięcie./

- odtworzy na dowolnym źródle dźwięku proste sekwencje rytmiczne

 

- zastosuje podczas działalności konstrukcyjno – technicznej różnorodne techniki montażowe, dostępne jego możliwościom

- użyje prostych narzędzi podczas majsterkowania

- zadba o porządek w toku i po pracy

o.2.7

o.2.7

 

o.2.7

 

o.2.3

 

o.2.3

o.2.7

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin