Zestaw ćwiczeń porannych nr 21 - dz. będą wykonywały ćwiczenia wzmacniające duże grupy mięśniowe,
wyrabiały poczucie równowagi; kształtowały prawidłową postawę
TEMATYKA KOMPLEKSOWA TORUŃ W LEGENDACH
UMIEJĘTNOŚĆ OGÓLNA budowanie poczucia przynależności do własnej miejscowości, zaznajomienie z charakterystycznymi obiektami, w tym zabytkami oraz legendami związanymi z Toruniem
Data
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Zamierzone osiągnięcia dziecka
obszary
29.01
Poniedz.
1.,,O tym, jak Anioł znalazł się w herbie Torunia” - rozmowa na podstawie legendy B. Frąckowskiego.
2.,,Herb Torunia” - rysowanie patykiem
Dz. 6-l
Dz.5-l
o.2.3
o.2.4
o.2.2
o.2.7
- rozpozna herb Torunia i opisze związaną z nim legendę
- wskaże na mapie Polski położenie Torunia, Wisły
- pozna nazwę regionu: Kujawy
- przyporządkuje wyrazy i zdania do obrazków
- obdarzy uwaga dzieci i dorosłych, aby rozumieć to co mówią i czego oczekują
- zdobędzie doświadczenia plastyczne rysując patykiem
- zaprojektuje prace plastyczną na całej powierzchni arkusza
- zaplanuje czynności porządkowe po wykonaniu pracy
- zbuduje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
30.01.
wtorek
1.,,Chcę zdobyć tytuł mistrza w rachowaniu” – zabawy matematyczne
2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych 13
- w pamięci wykona operacje dodawania i odejmowania w zakresie 10
- rozpozna i utrwali sens znaków matematycznych ,, + -‘’
- podejmie wysiłek intelektualny w sytuacjach pełnych napięć
- doskonali umiejętności rzucania i chwytania ringo
- rozwija ogólną sprawność fizyczną
- wdraża się do przestrzegania zasad zabaw i gier ruchowych
- doda i odejmie na palcach i innych zbiorach zastępczych w zakresie do 10
o.2.6
o.2.1
31.01.
środa
,, „Dziś w przedszkolu wielki bal”- udział dzieci w balu karnawałowym
- będzie aktywnie uczestniczyć w zabawach tanecznych i organizowanych konkursach
- zaśpiewa znane piosenki wspólnie z innymi dziećmi
- będzie swobodnie, według własnego pomysłu, interpretować muzykę ruchem
- nie będzie się przechwalać swoim balowym przebraniem
- za pomocą mowy ciała wyrazi radość ze wspólnej zabawy
01.02.
czwartek
1.O ,,ratuszowym kalendarzu”- opowiadanie n-la na podstawie legendy
B. Frąckowskiego oraz zdjęć
2. ,,Toruń pachnie piernikami” – nauka piosenki
- pozna najważniejsze zabytki – ratusz
- dostrzeże różnice w architekturze, stare i nowe budownictwo
- utrwali stałe następstwo pór roku oraz miesięcy
- zrozumie kierowane do niego polecenia i wykona je zgodnie z oczekiwaniami
- określi budowę wysłuchanej piosenki i budowę piosenki
-zaśpiewa poznaną piosenkę w grupie wyraźnie odtwarzając tekst
- odtworzy rytm piosenki za pomocą ciała
o.2.0
02.02.
piątek
1.,,Zabawy z literą R,r”- muzyczny teatrzyk dziecięcy
- zapozna się z graficznym znakiem litery R,r (o.2.4)
- ułoży wyraz Romek, rower z rozsypanki literowej(o.2.4)
- ułoży zdanie z rozsypanki wyrazowej(o.2.4)
- napisze litery R,r rysując po śladzie(o.2.4)
- dz. wypowie się na temat wysłuchanego utworu(o.2.4)
- wskaże obrazki , w których nazwie słychać głoskę ,,r” (o.2.4)
- odegra scenkę na podstawie wysłuchanego utworu z wykorzystanie rekwizytów(o.2.7)
Zestaw ćwiczeń porannych nr 22- doskonaliły orientację w przestrzeni,
- usprawniały umiejętność skoku rozkroczno-zwartego;
- zapobiegały płaskiej stopie
TEMATYKA KOMPLEKSOWA TORUŃ W LEGENDACH /kontynuacja tematyki/
05.02
...
kasiazabka123