PROJEKT.doc

(78 KB) Pobierz
PROJEKT

PROJEKT

„KOLOROWY ŚWIAT”

 

 

Projekt jest przeznaczony dla grupy dzieci 3 – 5 letnich, które mają problem z rozpoznawaniem i nazywaniem kolorów.

 

 

TEMAT PROJEKTU: „Kolorowy świat”

 

CZAS TRWANIA: 5 zajęć całodziennych rozłożonych w czasie ok. 2 miesięcy

                                 [w tzw. międzyczasie realizacja innych tematów]

 

CEL OGÓLNY: Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania barw podstawowych

                             i pośrednich.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

·       Dziecko utrwala nazwy kolorów

·       Dziecko wyrabia umiejętność szybkiego ich rozpoznawania i nazywania

·       Dziecko zna takie słowa jak: kolor, barwa, paleta, barwy podstawowe, pośrednie, tęcza

·       Dziecko zna proces powstawania kolorów pośrednich z podstawowych

·       Dziecko potrafi uzyskać barwy pośrednie z podstawowych poprzez mieszanie farb

·       Dziecko porównuje barwy o różnej intensywności

·       Dziecko zna takie określenia jak: jasny, jaśniejszy, ciemny, ciemniejszy

·       Dziecko potrafi wypowiedzieć się na temat zjawiska tęczy

·       Dziecko potrafi wywołać tęczę w słoneczny dzień przy użyciu zraszacza

·       Dziecko potrafi ułożyć paski kolorowego papieru w kolejności ich występowania w tęczy

·       Dziecko pełnymi zdaniami wypowiada się na tematy związane z barwami poruszane przez nauczyciela

·       Dziecko słucha  wierszy: „KoloryB. Forma,  „Różowy konik” B. Brzeziński oraz „Czerwony”, „Zielony”, „Niebieski”, „Żółty”, „Tęcza”  B. Czarnik –  potrafi wypowiedzieć się na ich temat

·       Dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę „Kolorowe kredki”

·       Dziecko rozwiązuje poprawnie zagadki związane tematycznie z kolorami

·       Dziecko poprawnie określa cechy jakościowe wyglądu ludzi i postaci przedstawionych na obrazkach

·       Dziecko poprawnie tworzy zbiory według cechy jakościowej (koloru)

·       Dziecko doskonali umiejętność klasyfikowania przedmiotów według barwy

·       Dziecko poprawnie i starannie koloruje obrazki według podanej instrukcji

·       Dziecko potrafi wykonać obrazek wg instrukcji zawartej w wierszu „Rysunek“ A. Matuszak

·       Dziecko wykorzystuje wiedzę o kolorach podczas wykonywania prac plastycznych

·       Dziecko poprawnie rozwiązuje rebusy fonetyczne

·       Dziecko doskonali percepcję słuchową i wzrokową oraz orientację w przestrzeni

·       Dziecko doskonali sprawność ruchową

 

 

 

 

WSTĘPNA SIATKA PRZYGOTOWAWCZA

DO PROJEKTU

 

 


REALIZACJA PROJEKTU

 

 

 

 

 

·      RAMOWY PLAN ZAJĘĆ CAŁODZIENNYCH:

 

1.    Schodzenie się dzieci – zabawy dowolne, rozmowy z rodzicami i dziećmi.

2.    Porządkowanie sali, zabawek.

3.    Śniadanie.

4.    Wspólne rozpoczęcie dnia – powitanie, zabawy integrujące, wyciszające.

5.    Wprowadzanie w temat dnia – rozwijanie mowy i myślenia, zabawy logiczno-matematyczne, zajęcia plastyczne, konstrukcyjne itp.

6.    Zabawy paluszkowe, ruchowe, muzyczno – ruchowe, rytmiczne.

7.    Zabawy swobodne.

8.    Sprzątanie. Przygotowanie do obiadu.

9.    Obiad.

10.                     Zajęcia przygotowujące do nauki czytania i pisania (młodsze dzieci bawią się swobodnie).

11.                     Czytanie literatury dziecięcej.

12.                     Spacer – zabawy ruchowe na dworze.

13.                     Rozchodzenie się dzieci do domów.

 

 

 

W czasie realizacji projektu w przedstawiony powyżej ramowy plan zajęć całodziennych należy wpisać opisane niżej działania i zadania dobierając je według własnych potrzeb i możliwości.

 

 

·     
AKTYWNOŚĆ BADAWCZA

 

·       Obserwacja i wyszukiwanie kolorów w najbliższym otoczeniu

 

(Przy realizacji różnych tematów należy stwarzać dzieciom wiele sytuacji wymagających obserwacji oraz wyszukiwania różnych kolorów w sali, środowisku przyrodniczym)

 

·       Wskazywanie kolorów i nazywanie ich

 

(Wszelkie zadania, których celem jest określanie cech jakościowych ( w tym wypadku barwy) przedmiotów i zjawisk, przyporządkowywanie kolorów do charakterystycznych dla nich rzeczy, zjawisk – np. pomarańczowy – pomarańcza, niebieski – niebo)

 

·       Pozna...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin