Android_Studio_Tworzenie_aplikacji_mobilnych_anstam.pdf

(1423 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym
powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi
ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie,
ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz
Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody
wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Opieka redakcyjna: Ewelina Burska
Projekt okładki: Studio Gravite/Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
http://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/anstam
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-3593-6
Copyright © Helion 2018
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp ................................................................................................................ 7
Dlaczego Android Studio? .................................................................................... 7
Rozdział 1. Poznajemy Android Studio ................................................................ 9
1.1. Instalacja środowiska Android Studio ............................................................................. 9
1.2. Pierwsze uruchomienie i pierwszy projekt środowiska Android Studio ................... 15
1.3. Konfiguracja emulatora AVD ......................................................................................... 20
1.4. Konfiguracja urządzenia fizycznego ............................................................................... 26
1.5. Pierwsze uruchomienie aplikacji ..................................................................................... 32
1.6. Opis środowiska Android Studio .................................................................................... 34
1.6.1. Podstawowe elementy okna głównego ................................................................ 35
1.6.2. Opis dostępnych okien narzędziowych ............................................................... 36
1.7. Opis okna edytora kodu ................................................................................................... 39
1.7.1. Podstawowe elementy edytora kodu .................................................................... 39
1.7.2. Lokalizacja błędów w kodzie programu .............................................................. 42
1.7.3. Funkcja lupy ............................................................................................................ 42
1.7.4. Podział okna edycyjnego ....................................................................................... 42
1.7.5. Uzupełnianie kodu ................................................................................................. 44
1.7.6. Uzupełnianie składni .............................................................................................. 45
1.7.7. Generowanie kodu .................................................................................................. 46
1.7.8. Informacje o parametrach metod ......................................................................... 47
1.7.9. Podgląd dokumentacji ........................................................................................... 47
1.7.10. Zwijanie i rozwijanie kodu .................................................................................. 48
1.7.11. Formatowanie kodu ............................................................................................. 49
Kup książkę
Poleć książkę
4
Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych
Rozdział 2. Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika .....................................51
2.1. Edytor układów ................................................................................................................. 51
2.2. Praca z układami ............................................................................................................... 54
2.2.1. Układ LinearLayout (Horizontal) ........................................................................ 55
2.2.2. Układ LinearLayout (Vertical) .............................................................................. 63
2.2.3. Układ RelativeLayout ............................................................................................. 70
2.2.4. Układ TableLayout ................................................................................................. 76
2.2.5. Układ GridLayout ................................................................................................... 80
2.2.6. Układ FrameLayout ................................................................................................ 83
2.2.7. Zagnieżdżanie układów .......................................................................................... 84
2.2.8. Komponent ScrollView .......................................................................................... 86
2.3. Komponenty interfejsu użytkownika ............................................................................. 87
2.3.1. Kategoria Widgets .................................................................................................. 88
Rozdział 3. Style i tematy ................................................................................101
3.1. Style ................................................................................................................................... 101
3.2. Dziedziczenie stylów ....................................................................................................... 105
3.3. Tematy .............................................................................................................................. 107
3.4. Obrazy typu Nine-patch ................................................................................................. 109
3.5. Selektory ........................................................................................................................... 112
3.6. Kształty ............................................................................................................................. 115
Rozdział 4. Aktywności i fragmenty ..................................................................123
4.1. Aktywności ....................................................................................................................... 123
4.2. Okna dialogowe ............................................................................................................... 130
4.2.1. Okna dialogowe postępu ..................................................................................... 130
4.2.2. Informacyjne okna dialogowe ............................................................................. 138
4.3. Intencje ............................................................................................................................. 144
4.3.1. Intencje jawne ....................................................................................................... 146
4.3.2. Intencje domniemane .......................................................................................... 157
4.4. Fragmenty ......................................................................................................................... 171
Rozdział 5. Powiadomienia .............................................................................183
5.1. Powiadomienia proste .................................................................................................... 183
5.2. Powiadomienia zawierające akcje ................................................................................. 188
5.3. Powiadomienia z rozszerzonym widokiem ................................................................. 190
5.4. Priorytety powiadomień ................................................................................................. 193
5.5. Grupowanie powiadomień ............................................................................................ 197
5.6. Powiadomienia z odpowiedzią ...................................................................................... 200
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
5
Rozdział 6. Praca z komponentami interfejsu użytkownika ................................207
6.1. Zachowywanie stanu aktywności .................................................................................. 207
6.2. Obsługa zmian konfiguracji ........................................................................................... 215
6.2.1. Zmiana orientacji ekranu .................................................................................... 215
6.2.2. Pozostałe zmiany konfiguracyjne ....................................................................... 220
6.3. Oprogramowywanie kontrolek interfejsu użytkownika ............................................ 221
6.3.1. Kontrolka AutoCompleteTextView ................................................................... 221
6.3.2. Kontrolka ListView .............................................................................................. 225
6.3.3. Kontrolka Spinner ................................................................................................ 237
6.3.4. Klasy ListActivity i ListFragment ....................................................................... 241
6.3.5. Klasa DialogFragment .......................................................................................... 251
6.3.6. Klasy TimePicker i DatePicker ........................................................................... 264
6.3.7. Klasa SeekBar ........................................................................................................ 275
6.3.8. Klasa RatingBar ..................................................................................................... 279
Rozdział 7. Obrazy i animacje ..........................................................................283
7.1. Praca z obrazami ............................................................................................................. 283
7.1.1. Klasa GridView ..................................................................................................... 283
7.1.2. Klasa HorizontalScrollView ................................................................................ 290
7.1.3. Klasa ImageSwitcher ............................................................................................ 297
7.1.4. Obrazy w kontrolce ListView .............................................................................. 302
7.2. Rysowanie kształtów ....................................................................................................... 308
7.2.1. Klasa Canvas .......................................................................................................... 308
7.2.2. Rysowanie wewnątrz kontrolki ........................................................................... 318
7.2.3. Klasa Shader .......................................................................................................... 324
7.3. Animacje ........................................................................................................................... 334
7.3.1. Animacja poklatkowa ........................................................................................... 334
7.3.2. Animowanie kontrolek ........................................................................................ 339
Rozdział 8. Zapisywanie i odczytywanie danych ................................................351
8.1. Zapisywanie wartości typów prostych .......................................................................... 351
8.2. Zapisywanie danych do pliku ........................................................................................ 356
8.3. Dostęp do listy kontaktów ............................................................................................. 361
8.4. Korzystanie z bazy danych ............................................................................................. 371
Dodatek A Usprawnienia w pisaniu kodu .........................................................377
A.1. Skróty klawiaturowe ....................................................................................................... 377
A.2. Szablony ........................................................................................................................... 385
Skorowidz .......................................................................................................393
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin