a_27_2015_05_X.pdf

(255 KB) Pobierz
Arkusz zawiera informacje prawnie
chronione do momentu rozpocz cia egzaminu
Uk ad graficzny © CKE 2015
Nazwa kwalifikacji:
Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej
Oznaczenie kwalifikacji:
A.27
Wersja arkusza:
X
A.27-X-15.05
Czas trwania egzaminu:
60 minut
EGZAMIN POTWIERDZAJ CY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Rok 2015
CZ
PISEMNA
Instrukcja dla zdaj cego
1.
2.
Sprawd , czy arkusz egzaminacyjny zawiera
9
stron. Ewentualny brak stron lub inne usterki zg o
przewodnicz cemu zespo u nadzoruj cego.
Do arkusza do czona jest KARTA ODPOWIEDZI, na której w oznaczonych miejscach:
wpisz oznaczenie kwalifikacji,
zamaluj kratk z oznaczeniem wersji arkusza,
wpisz swój numer PESEL*,
wpisz swoj dat urodzenia,
przyklej naklejk ze swoim numerem PESEL.
Arkusz egzaminacyjny zawiera test sk adaj cy si z 40 zada .
Za ka de poprawnie rozwi zane zadanie mo esz uzyska 1 punkt.
Aby zda cz
pisemn egzaminu musisz uzyska co najmniej 20 punktów.
Czytaj uwa nie wszystkie zadania.
Rozwi zania zaznaczaj na KARCIE ODPOWIEDZI d ugopisem lub piórem z czarnym tuszem/
atramentem.
Do ka dego zadania podane s cztery mo liwe odpowiedzi: A, B, C, D. Odpowiada im nast puj cy
uk ad kratek w KARCIE ODPOWIEDZI:
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Tylko jedna odpowied jest poprawna.
Wybierz w a ciw odpowied i zamaluj kratk z odpowiadaj c jej liter – np., gdy wybra e
odpowied „A”:
Staraj si wyra nie zaznacza odpowiedzi. Je eli si pomylisz i b dnie zaznaczysz odpowied ,
otocz j kó kiem i zaznacz odpowied , któr uwa asz za poprawn , np.
11.
12.
Po rozwi zaniu testu sprawd , czy zaznaczy e wszystkie odpowiedzi na KARCIE ODPOWIEDZI
i wprowadzi e wszystkie dane, o których mowa w punkcie 2 tej instrukcji.
Pami taj, e oddajesz przewodnicz cemu zespo u nadzoruj cego tylko KART ODPOWIEDZI.
Powodzenia!
* w przypadku braku numeru PESEL – seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzaj cego to samo
Zadanie 1.
Celem reklamy
nie jest
A.
B.
C.
D.
stosowanie narz dzi marketingowych.
spodobanie si ka demu z odbiorców.
dostarczenie informacji o produkcie.
podanie korzy ci z zakupu.
Zadanie 2.
Agencja reklamowa zamierza pozyska informacje do kampanii reklamowej firmy, dzia aj cej w oparciu
o strategi marketingu skoncentrowanego. Oznacza to, e firma
A.
B.
C.
D.
koncentruje dzia ania na jednym instrumencie marketingowym.
oddzia uje jednolicie na rynek, nie dokonuj c segmentacji.
wybiera kilka narz dzi reklamowych, cz c je z mediami.
wybiera tylko jeden segment jako segment docelowy.
Zadanie 3.
Agencja reklamowa pracuje przy kampanii zwi zanej z reklam obozów m odzie owych. Najbardziej
odpowiedni metod reklamowania obozów jest
A.
B.
C.
D.
zorganizowanie konferencji prasowej na targach turystycznych w Poznaniu.
rozwieszanie plakatów w szko ach i klubach m odzie owych.
reklama w witrynach biur podró y.
og oszenie w gazecie codziennej.
Zadanie 4.
Segmentacja rynku wykorzystywana w opracowaniu kampanii reklamowej okre lana jest jako
A.
B.
C.
D.
wyznaczenie grupy docelowej w niezró nicowanych dzia aniach i badaniach
marketingowych.
wskazanie grup konsumentów nieistotnych z punktu widzenia du ego przedsi biorstwa.
dotarcie do indywidualnego klienta przy pomocy kilku ró nych narz dzi marketingowych.
podzia rynku wed ug okre lonych kryteriów na w miar jednorodne i roz czne grupy
konsumentów.
Zadanie 5.
My lenie „out of box” w procesie komunikacji marketingowej okre lane jest jako
A.
B.
C.
D.
innowacyjne my lenie w zakresie kszta towania i realizacji procesu komunikacji zwi zane
z bardzo dobr znajomo ci produktu lub konsumenta.
przyj cie nietypowego, niekonwencjonalnego rozwi zania technicznego przy
opracowywaniu reklamy zewn trznej.
narz dzie zintegrowanego procesu komunikacji, stosowane najcz ciej na festynach
miejskich, targach i wystawach.
nowatorska technika, polegaj ca na realizacji zadania metod warsztatow przez
kilkuosobowy zespó .
Strona 2 z 9
Zadanie 6.
Okre lenie „e-Media Relations” oznacza
A.
B.
C.
D.
zdobywanie informacji o klientach przez Internet.
komunikowanie si z dziennikarzami.
korzystanie z poczty elektronicznej.
relacje z mediami w Internecie.
Zadanie 7.
Tworz c przekaz reklamowy nale y pami ta , e oferuje si korzy ci a nie produkt lub us ug , poniewa
A.
B.
C.
D.
klient zazwyczaj kupuje wyobra enie o produkcie i korzy ci zwi zane z jego nabyciem.
techniczna specyfikacja lub formalny standard oferty s najbardziej istotne dla klienta.
klient zwraca uwag na technologi u yt do wytworzenia produktu lub us ugi.
w a ciwo ci produktu lub us ugi uzale nione s od kosztów ich wytworzenia.
Zadanie 8.
Kierowanie oferty do konkretnego odbiorcy na rynku ma du e znaczenie, poniewa
A.
B.
C.
D.
istniej zró nicowane potrzeby i preferencje nabywców.
atwo jest znale grup ciekawych nabywców.
rynek docelowy podejmuje okre lone decyzje.
tylko marketing bezpo redni jest skuteczny.
Zadanie 9.
Specyficzny dla sektora us ug instrument marketingowy, okre lany jest jako
A.
B.
C.
D.
wiadectwo materialne.
public relations.
personel.
reklama.
Zadanie 10.
Firma zamierza przeprowadzi kampani reklamow z wykorzystaniem reklamy typu BTL. Powinna zatem
wybra agencj reklamow , specjalizuj c si
A.
B.
C.
D.
w marketingu bezpo rednim oraz programach lojalno ciowych.
w produkcji telewizyjnych spotów reklamowych.
w opracowywaniu strategii medialnej.
w planowaniu oraz zakupie mediów.
Strona 3 z 9
Zadanie 11.
Agencja reklamowa zatrudnia ponad 50 osób w kilku dzia ach. Opracowywanie tekstów reklamowych
i sloganów to zadanie
A.
B.
C.
D.
panelu mediowego.
account managera.
dzia u mediów.
dzia u kreacji.
Zadanie 12.
Podstaw skutecznej kampanii reklamowej jest
A.
B.
C.
D.
wysoki bud et.
dobry produkt.
dobra strategia.
brak innowacji.
Zadanie 13.
Reklama
nie jest
prezentowaniem produktu lub us ugi
A.
B.
C.
D.
przez promocj sprzeda y.
w sposób bezosobowy.
przy pomocy mediów.
za pieni dze.
Zadanie 14.
Firma reklamowa przy projektowaniu planu medialnego zdecydowa a si na wybór jednego medium
g ównego oraz jednego medium
A.
B.
C.
D.
wspó dzia aj cego.
wspieraj cego.
dodatkowego.
pog ównego.
Zadanie 15.
Credentials agencji reklamowej okre lany jest jako
A.
B.
C.
D.
rekomendacje udzielone agencji reklamowej przez dotychczasowych klientów.
wytyczne dla agencji reklamowej zawarte w briefie.
finalny etap procesu wyboru agencji reklamowej.
autoprezentacja agencji reklamowej.
Strona 4 z 9
Zadanie 16.
Serwis typu „news-wire” okre lany jest jako
A.
B.
C.
D.
informacja zamieszczona w serwisie www.
wyszukiwarka haków na konkurencj .
agregator bezp atnych wiadomo ci.
serwer wiadomo ci typu news.
Zadanie 17.
W a ciciel firmy reklamowej opracowa logo miejscowo ci turystycznej. W swojej pracy wykorzysta
elementy wcze niejszej wersji logo. Zgodnie z etyk zawodow wymieni twórc utworu pierwotnego,
stosuj c si do przepisów
A.
B.
C.
D.
o prawie handlowym.
o prawie autorskim.
kodeksu cywilnego.
prawa pracy.
Zadanie 18.
Ka dy przejaw dzia alno ci twórczej o indywidualnym charakterze ustalony w jakiejkolwiek postaci,
niezale nie od warto ci przeznaczenia i sposobu wyra enia, jest przedmiotem prawa
A.
B.
C.
D.
podatkowego.
spadkowego.
autorskiego.
pracy.
Zadanie 19.
Slogan reklamowy powinien
A.
B.
C.
D.
by krótki i sk ada si od 3 do 7 wyrazów.
sk ada si z 3 do 7 zda .
by d ugi i rymowany.
mie grafik w tle.
Zadanie 20.
Firma reklamowa przygotowuje dla pewnej instytucji system wizualnej identyfikacji. Stosowany w takim
przypadku uk ad graficzny okre lany jest jako
A.
B.
C.
D.
screen-out.
check-out.
draw-out.
lay-out.
Strona 5 z 9
Zgłoś jeśli naruszono regulamin